FANDOM

Dartrix to Pokémon o typie trawiastym i latającym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Dartix wyczuje obecność każdego w swoim otoczeniu. Potrafi zlokalizować przeciwnika stojącego za nim i wyrzucić w niego piórem jak strzałką nawet bez odwracania się. Pióra na jego skrzydłach są ostre jak noże i Pokémon potrafi rzucać nimi z niezwykła precyzją, nie tylko w linii prostej, ale nawet po zakrzywionej trajektorii.

Ma osobowość snoba i wywyższa się ponad innych. Dba o swój wygląd czesząc swoje pióra w każdej wolnej chwili. Prawda jest taka, że to raczej ptasi móżdżek, który często popełnia błędy. Kiedy raz zrobi coś nie tak, wpada w desperację próbując wszystko naprawić, kończąc z jeszcze większym bałaganie.

Dartrix nie jest w stanie skupić się na walce, jeżeli jego pióra nie są wystarczająco czyste. Zdarza się, że nawet rezygnuje z walki! Jeżeli jego trener będzie radzić sobie z tą przypadłością, to Dartrix będzie mógł osiągnąć pełnie sił.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Rowlet ewoluuje w Dartrixa na poziomie 17. Dartrix ewoluuje w Decidueye'a na poziomie 34. Decidueye nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Rowlet
Rowlet
trawiasty latający
Poziom 17 Dartrix
Dartrix
trawiasty latający
Poziom 34 Decidueye
Decidueye
trawiasty duchowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Dartrix (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów dart (strzałka) i Strix (rodzaj ptaka) lub tricks (sztuczki).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 梟 fukurō (sowa) i angielskiego throw (rzut).

Przypisy