FANDOM

Dartrix to Pokémon o typie trawiastym i latającym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Dartix wyczuje obecność każdego w swoim otoczeniu. Potrafi zlokalizować przeciwnika stojącego za nim i wyrzucić w niego piórem jak strzałką nawet bez odwracania się. Pióra na jego skrzydłach są ostre jak noże i Pokémon potrafi rzucać nimi z niezwykła precyzją, nie tylko w linii prostej, ale nawet po zakrzywionej trajektorii.

Ma osobowość snoba i wywyższa się ponad innych. Dba o swój wygląd czesząc swoje pióra w każdej wolnej chwili. Prawda jest taka, że to raczej ptasi móżdżek, który często popełnia błędy. Kiedy raz zrobi coś nie tak, wpada w desperację próbując wszystko naprawić, kończąc z jeszcze większym bałaganie.

Dartrix nie jest w stanie skupić się na walce, jeżeli jego pióra nie są wystarczająco czyste. Zdarza się, że nawet rezygnuje z walki! Jeżeli jego trener będzie radzić sobie z tą przypadłością, to Dartrix będzie mógł osiągnąć pełnie sił.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Rowlet ewoluuje w Dartrixa na poziomie 17. Dartrix ewoluuje w Decidueye'a na poziomie 34. Decidueye nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Rowlet
Rowlet
trawiasty latający
Poziom 17 Dartrix
Dartrix
trawiasty latający
Poziom 34 Decidueye
Decidueye
trawiasty duchowy

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
791MS Sun Trochę dandystyczny, spędza wolny czas, przygotowując skrzydła. Jego zaabsorbowanie jakimkolwiek brudem na swoim upierzeniu może sprawić, że nie będzie w stanie walczyć.
792MS Moon Rzuca ostre pióra zwane ostrzo-lotkami na wrogów lub zdobycz. Rzadko tęskni.
800DMMS Ultra Sun Ten narcystyczny Pokémon jest dziwakiem czystości. Jeśli nie będziesz go pilnie czyścił, przestanie cię słuchać.
800DWMS Ultra Moon Niezwykle wrażliwy na obecność innych, potrafi wykryć stojących za nim przeciwników, rzucając ostre pióra, aby je wyjąć.

Lokalizacje

Ikona Gra Lokalizacja
791MS Sun Ewoluowanie Rowleta
792MS Moon Ewoluowanie Rowleta
800DMMS Ultra Sun Ewoluowanie Rowleta
800DWMS Ultra Moon Ewoluowanie Rowleta

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Dartrix (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów dart (strzałka) i Strix (rodzaj ptaka) lub tricks (sztuczki).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 梟 fukurō (sowa) i angielskiego throw (rzut).

Przypisy