FANDOM

Pokémon Darmanitan jest Pokémonem typu ognistego. Rozwija się z Darumaki.

Biologia

Fizjologia

Darmanitan to głównie czerwony, małpopodobny Pokémon, który wydaje się kucać. Darmanitan ma długie, krzaczaste brwi w kolorze ognia, zawinięte na końcu i kończące na oczach jako czarne obramowanie. Pod nimi ma beżową skórę, a pomiędzy nią i zębami jest kanciasty pas czerwonego futra. Wyraz jego twarzy może wyrażać manię lub szaleństwo. U Darmanitana nie dostrzegamy szyi, jego grzbiet aż od głowy jest zaokrąglony, a kończy się krótkim ogonem. Ma długie przednie ramiona, zakończone masywnymi dłońmi, które nie są pokryte futrem. Tylne zaś wydają się być krótkie, a z poza futra wystają tylko palce. Na tułowiu ma trzy beżowe elipsy. Jego łapy są prawdopodobnie przystosowane do wspinania się po kamiennych ścianach.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

W normalnych okolicznościach Darmanitany są niezwykle silne fizycznie, jedno uderzenie może zniszczyć samochód.

Darmanitan posiada drugą formę, w którą może się zmienić wyłącznie gdy posiada zdolność Tryb Zen. Wyglądem przypomina bardziej Darumakę, jednak jest niebieski. Dodatkowo forma ta posiada drugi typ - psychiczny.

Zachowanie

Bianca Father Darmanitan Zen Mode.png

Darmanitan w Trybie Zen

Te Pokémony są zwykle bardzo aktywne i walczą przy użyciu siły fizycznej jak i emocjonalnej.

Siedlisko

Podobnie jak jego pre-ewolucja Darumaka, Darmanitan jest rodowitym mieszkańcem pystyni.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Darmanitan nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Główne występy

Darmanitan w Trybie Zen, wraz z dwoma jego pre-wyewoluowanymi formami Darumakami, pojawił się w odcinku Na ratunek Darmanitanowi!. Darmanitan i Darumaki mieszkały w wieży zegarowej. Kiedy wieża zaczęła się łamać, Darmanitan zatrzymał luźny dzwon przed zawaleniem. Jednak ze względu na zmęczenie, przekształcił się w Tryb Zen i używał Psychicznego Ciosu, utrzymać dzwon w powietrzu, podczas gdy Darumaki kradły jedzenie, aby mógł utrzymać swoją energię.

Darmanitan pod własność ojca Bianci pojawił się w odcinku Nadchodzi Elesa, elektryzująca Liderka Sali!. Walczył z Oshawottem Asha i zwyciężył.

Darmanitan w posiadaniu Burgundy pojawia się w odcinku Jostling for the Junior Cup!.

Występy drugorzędne

W odcinku Inwazja Venipede'ów!, nienazwany trener z Castelii wykorzystywał Darmanitan, aby spróbować zatrzymać rój Venipede'ów.

Darmanitan pod własnością Scootera pojawił się w odcinku Cilan kontra Trip, Ash kontra Georgia!. Był on używany w czasie Klubowych Bitew, przegrał z Golettem Luke'a.

Darmanitan pojawił się w retrospekcji Scrafty'ego w odcinku Taktyka Meowtha!.

Darmanitany pojawiły się w wielu innych epizodycznych rolach.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW008 Darmanitan, Pokémon Lśnienie, ewoluuje z Darumaki. Darmanitan przechodzi ze stanu standardowego w Stan Zen, kiedy ma coraz mniej energii.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki