FANDOM

Damos to postać z regionu Sinnoh, pojawiająca się w filmie Arceus i Klejnot Życia. Podobnie jak jego potomkini Sheena, on także posiada zdolność przekraczania granicy czasu i przestrzeni, aby połączyć się z sercami Pokémonów.

Historia

Damos był świadkiem tego, jak Arceus niemal poświęcił swoje życie, aby ocalić świat przed meteorytem. W wyniku tego mityczny Pokémon doznał ciężkich obrażeń i stracił swoje tarcze życia. Damos zwrócił mu jedną z nich, dając mu dość siły, by odzyskał pozostałe. W ramach wdzięczności za uratowanie życia, Arceus pożyczył mu Klejnot Życia złożony z jego pięciu tarcz życia, aby ożywić miasteczko Michina, które wówczas było pełne nieurodzaju.

Chociaż Damos obiecał zwrócić Klejnot Życia Arceusowi w czasie następnego zaćmienia słońca, Marcus, podwładny Damosa, obawiał się, że jeśli do tego dojdzie, Michina ponownie powróci do stanu bez życia. W rezultacie obalił Damosa, poddał go hipnozie swojego Bronzonga i zmusił go do zdradzenia Arceusa. Powstałe legendy nigdy nie wiedziały o roli Marcusa w tych wydarzeniach, zamiast tego przedstawiały Damosa jako zdradzającego Arceusa z własnej woli.

Ash, Dawn, Brock i Sheena cofnęli się w czasie z pomocą Dialgi, aby zapobiec zdradzie Damosa. Okazało się, że po tym, jak Marcus obalił Damosa, wsadził go do więzienia. Tam dowiedział się od Asha i jego przyjaciół, że zdradzi Arceusa w najbliższej przyszłości. Gdy okazało się, że za wszystkim stoi Marcus, bohaterowie zdali sobie sprawę, iż legenda o jego zdradzie nie jest prawdą. Dzięki pomocy Pichu udało mu się uwolnić z więziennej celi.

Później Damos uratował Sheenę i przekonał ją, że nie jest taki, jak wykreowały go legendy. Następnie razem powstrzymali Pokémony Marcusa przed zaatakowaniem Arceusa, łącząc się z nimi. Damosowi udało się przebić przez gniew mitycznego Pokémona i połączyć się z nim, tym samym uspokajając go. Pod koniec filmu pożegnał się z "przybyszami z przyszłości" i wyrzeźbił ich wizerunki w kamieniu, by mogli je zobaczyć, kiedy powrócą do swoich czasów. Podczas napisów końcowych widziano go, gdy uprawiał ziemię w Michinie.

Pokémony

Przy sobie

Nidoqueen (×4)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym cztery Nidoqueeny. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Ich jedynym znanym ruchem jest Fala Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Nidoking (×2)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym dwa Nidokingi. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Linoone (×5)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym pięć Linoone'ów. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Exploud (×2)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym dwa Exploudy. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Nosepass (×4)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym cztery Nosepassy. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Electrike (×5)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym pięć Electrike'ów. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Manectric (×5)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym pięć Manectriców. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Baltoy (×4)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym cztery Baltoye. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Ich jedynym znanym ruchem jest Fala Szoku*.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Claydol (×3)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym trzy Claydole. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Absol (×4)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym cztery Absole. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Luxray (×3)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym trzy Luxraye. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Probopass (×3)
F12 Damos Pokemon
Okazało się, że Damos posiadał wiele Pokémonów, w tym trzy Probopassy. Zostały one najpierw ukazane jako zamknięte w celi, dopóki Marcus nie zabrał ich do miejsca, w którym Arceus został złapany w pułapkę. Później zaatakowały go Falą Szoku.

Debiut Arceus i Klejnot Życia

Zaprzyjaźnione

Arceus
F12 Arceus
Damos odkrył umierającego Arceus po tym, jak ten ocalił świat przed meteorytem. Potem znalazł jedną z jego płyt, po czym mu ją zwrócił, dając mu siłę, żeby ściągnąć do siebie pozostałe płyty i w pełni wyzdrowieć. W dowód wdzięczności Arceus odłączył od siebie pięć płyt i stworzył Klejnot Życia, który pożyczył Damosowi, żeby ten z jego pomocą uczynił ze spustoszonej pustyni miasteczka Michina urodzajną i bogatą ziemię.
Debiut Arceus i Klejnot Życia
Szpiczastousza Pichu
F12 Spiky eared Pichu
Szpiczastousza Pichu jest przyjaciółką Damosa. Pomogła Pikachu i Piplupowi znaleźć klucze do celi Asha, Dawn, Brocka i Damosa po tym, jak zostali uwięzieni przez Marcusa.
Debiut Arceus i Klejnot Życia
Chikorita
F12 Damos Chikorita
Chikorita jest przyjacielem Damosa. Razem z Cyndaquilem był on wykorzystywany przez żołnierzy Marcusa do pracy w kuchni, gdzie był odpowiedzialny za krojenie posiłków. Został uwolniony przez Pichu, Pikachu i Piplupa.

Jedyny znany ruch Chikority to Cięcie.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Cyndaquil
F12 Damos Cyndaquil
Cyndaquil jest przyjacielem Damosa. Razem z Chikoritą był on wykorzystywany przez żołnierzy Marcusa do pracy w kuchni, gdzie był odpowiedzialny za podpalanie pieca. Został uwolniony przez Pichu, Pikachu i Piplupa.

Jedyny znany ruch Cyndaquila to Miotacz Płomieni.

Debiut Arceus i Klejnot Życia
Totodile
F12 Damos Totodile
Totodile jest przyjacielem Damosa. Pomógł Pichu, Pikachu i Piplupowi w zdobyciu klucza do celi, w której zostali uwięzieni Ash, Dawn, Brock i Damos.

Jedyny znany ruch Totodile'a to Armatka Wodna.

Debiut Arceus i Klejnot Życia

Aktorzy głosowi

Japonia: 高嶋政宏 Masahiro Takashima
Stany Zjednoczone: Dan Green
Polska: nie wiadomo

Zobacz też