FANDOM

Damos

ダモスDamos

250pxDamos i Pichu
Płeć Mężczyzna
Miasto Michina
Region Sinnoh
Debiut Arceus i Klejnot Życia

Damos to postać z filmu Arceus i Klejnot Życia. Podobnie jak jego potomkini Sheena, on także posiada zdolność do przekraczania czasu i przestrzeni, aby skontaktować się z sercami Pokémonów.

Damos był świadkiem tego, że Arceus poświęcił swoje życie, aby uratować świat od meteorów. Arceus uległ poważnemu uszkodzeniu i stracił tarcze życia. Damos zwrócił je Arceusowi i jako wdzięczność za uratowanie życia, Arceus przyznał mu Klejnot Życia wykonany z pięciu tarcz w celu ożywienia Michiny, która w tym czasie była pustynią.

Choć Damos obiecał Arceusowi zwrot Klejnotu Życia w czasie następnego zaćmienia Słońca, Marcus był obawie, że Michina przywróci się w stan bez życia i zdradził Arceusa z Damosem, który był pod kontrolą Hipnozy Bronzonga Marcusa.

Ash, Dawn, Brock i Sheena podróżowali w czasie z pomocą Dialgi, aby zapobiec zdradzie Arceusa. Okazało się, że Marcus był kiedyś podwładnym Damosa, ale obalił go i wtrącił do więzienia. Tam Damos dowiaduje się od Asha i innych, że zdradził Arceusa w najbliższej przyszłości i że za wszystkim stoi Marcus. Dzięki pomocy swojego przyjaciela, Pichu, udało mu się uwolnić. Uratował Sheeną od pewnego losu i udało mu się przekonać ją, że nie jest zdrajcą, jak legenda czyni go obecnie. Razem zatrzymali wszystkie Pokémony przed atakami Arceusa łącząc się z nimi. Damos zdołał przebić się przez gniew Arceusa i połączyć się z nim w ten sposób uspokajając go. Potem żegna się z Ashem, Dawn, Brockiem i Sheeną.

Pokémony

File-Damos Pokemon.png

Pokémony Damosa

343.pngBaltoy(×4) 344.pngClaydol(×3) 405.pngLuxray(×3) 359.pngAbsol(X2)
034.pngNidoking(X2) 031.pngNidoqueen(X4) 299.pngNosepass(X3) 476.pngProbopass(X2)
264.pngLinoone(X5) 295.pngExploud(X2) 309.pngElectrike(X5) 310.pngManectric(X3)

Zaprzyjaźnione

Plik:Arceus movie 12li.pngArceus 150pxSpiczastouchy Pichu Chikorita

Chikorita

Cyndaquil

Cyndaquil

Totodile
Totodile

Więcej z Fandomu

Losowa wiki