FANDOM

Cyrus (Japoński: アカギ Akagi) jest bossem Zespołu Galactic, człowiekiem który zamierza stworzyć świat bez ducha. Jest jedyną postacią w grach, która ma klasę trenera Szef Galaktycznych (Japoński: ギンガだんボス Team Galactic Boss).

W grach

CyrusPlatopen

Cyrus w czołówce Pokémon Platinum

Jako szef Zespołu Galactic, Cyrus jest nihilistycznym głównym antagonistą w grach Sinnoh, a jego ostatecznym celem jest przywołanie Dialgi i Palkii w celu zniszczenia wszechświata, aby móc go odtworzyć jako jego bóg. Urodzony i wychowany w Mieście Sunyshore, Cyrus był znany jako dobry, acz aspołeczny uczeń, który wolał towarzystwo maszyn niż ludzi i Pokémonów. Pomimo tego, że był dobrym studentem, nie spełniał oczekiwań rodziców, więc czuł się odrzucony. Wtedy zdecydował, że emocje są źródłem wszelkich starć na świecie, a tylko eliminacja emocji, wraz z duchem, może zakończyć walkę na świecie, co prowadzi do jego planu i działań podczas fabuły w Sinnoh. Jego dziadek, który żyje na Trasie 228 w Pokémon Platinum, żałuje że nie zabrał go, kiedy była potrzeba. Warto zauważyć można, że Cyrus jest uparty, starając się osiągnąć swój cel. Kiedy zostaje ostatecznie pokonany przez gracz, złowróżbnie wskazuje, że któregoś dnia osiągnie swój cel. W Zniekształconym Świecie (Pokémon Platinum) jednakże nieznane są jego dalsze losy, gdyż po prostu odchodzi w głąb świata, a gracz nigdzie nie może go znaleźć po ponownym odwiedzeniu Zniekształconego Świata.

W Pokémon Diamond i Pearl, gracz po raz pierwszy go spotyka na Górze Coronet, ale z nim nie walczy ani ten nie podaje swojego imienia. Później dwóch ludzi strzegących Jeziora Waleczności wymieniają jego imię, choć sam Cyrus nie podaje go, aż się nie przedstawi graczowi po tym, jak ten nie pokona Członka Zespołu G i sprawdzi ruiny w miasteczku Celestic. Po dotkliwej porażce na Filarze Włóczni, Cyrus twierdzi że się zemści, po czym znika. Jego kapitały i obowiązki zostały pozostawione Saturnowi.

W Platinum, rola Cyrusa jest trochę rozszerzona, gdyż gracz go najpierw spotyka przy Jeziorze Prawdy na początku gry. Potem go spotyka przed statuą w mieście Eterna. W przeciwieństwie do poprzednich gier, po raz pierwszy walczy z graczem w ruinach miasteczka Celestic. Po przywołaniu Dialgi i Palkii na Filarze Włóczni zostaje niespodziewanie zabrany przez Giratinę do Zniekształconego Świata. Kiedy gracz zawalczy z Giratiną, Cyrus pozostaje w Zniekształconym Świecie, pragnąc stworzyć świat bez ducha.

W anime

W głównej serii

Pierwszy występ Cyrusa nastąpił w odcinkach Zespół G znowu uderza i Kradzież zespołowa, wraz z Mars, Jowisz i Saturnem. Okazało się, że jest bogatym biznesmenem, który stworzył większość budynków i bibliotek na całym Sinnoh. Jednak Ash i inni nie wiedzieli, że jest on również liderem Zespołu G. Korzystając z tego, że jest biznesmenem, odwiedził Centrum Badań Historycznych Miasta Celectic, podczas gdy pozostali członkowie Zespołu G wykonywali plan, by ukraść Połyskującą Kulę.

Odkrywa u Asha i Dawn, że widzieli Azelfa i Mesprita w jeziorach, co najwyraźniej go intryguje.

Pojawił się ponownie w odcinku Uchronić świat od dewastacji!. Widziano go w siedzibie Zespołu G obok Saturna i Jowisz, a także Charona. Koordynowali misję Mars na Żelaznej Wyspie. Jednak maszyna Mars została zniszczona, a podczas skanowania osiągnęła tylko 60%. Pomimo tego, Cyrus nie poddał się.

Cyrus pojawił się również pod koniec odcinka Czerwony Łańcuch Wydarzeń!, gdzie wynajął J, by zdobyła Uxie, Mesprita i Azelfa. W odcinku Legenda - ostateczna rozgrywka! przejmuje kontrolę nad Dialgą i Palkią i znika w portalu, który został stworzony przez dwa Legendarne Pokémony. Portal został szybko zniszczony, pozostawiając nieznane losy Cyrusa.

Pojawił się na krótko w odcinku Wspomnienia utkane są ze szczęścia! w fantazji Zespołu R ze wszystkimi członkami Zespołu G.

Pokémony

Kontrolowane
Azelf, Mesprit i Uxie
Cyrus Azelf Uxie Mesprit
Te trzy Pokémony pojawiły się w fizycznych formach, kiedy J otrzymała od Zespołu G zadanie złapania ich. Używając fragmentów Czerwonego Łańcucha, Cyrus był w stanie zyskać kontrolę nad całą trójką, a potem ich użył do wezwania Dialgi i Palki na Szczycie Włóczni. Potem zostały uwolnione spod jego wpływu dzięki Pokémonom Asha i jego przyjaciół.
Debiut Kluczowe trio!
Dialga
Cyrus Dialga
Dialga, wraz z Palkią, został przywołany przez Cyrusa na Szczycie Włóczni. Byli kontrolowani poprzez użycie Czerwonego Łańcucha i dostali rozkaz otworzenia portalu do innego wymiaru od Cyrusa, który zapragnął świata dla siebie. Po zniszczeniu Czerwonego Łańcucha i zniknięciu Cyrusa, Dialga, jak i również Palkia, zaczęli szaleć, co sprowadzało niebezpieczeństwo dla całego regionu Sinnoh. Jednakże dwójka została uspokojona i odesłana dzięki pomocy Azelfa, Mesprita i Uxie.

Jedyny znany ruch Dialgi to Ryk Czasu.

Debiut Legenda - ostateczna rozgrywka!
Palkia
Cyrus Palkia
Palkia, wraz z Dialgą, została przywołana przez Cyrusa na Szczycie Włóczni. Byli kontrolowani poprzez użycie Czerwonego Łańcucha i dostali rozkaz otworzenia portalu do innego wymiaru od Cyrusa, który zapragnął świata dla siebie. Po zniszczeniu Czerwonego Łańcucha i zniknięciu Cyrusa, Palkia, jak i również Dialga, zaczęli szaleć, co sprowadzało niebezpieczeństwo dla całego regionu Sinnoh. Jednakże dwójka została uspokojona i odesłana dzięki pomocy Azelfa, Mesprita i Uxie.

Jedyny znany ruch Palkii to Kosmo-Rozdarcie.

Debiut Legenda - ostateczna rozgrywka!

Boss: Cyrus
Komandorzy: MarsJupiterSaturnCharonSird*
Ważni członkowie: B-2*Mitsumi*Żołnierz Wysokiego Poziomu*Lily*Io*
Mniej ważni członkowie: Żołdacy GalaktycznychNaukowcy
Budynki: Budynek Zespołu Galactic w EternieKwatera Zespołu Galactic

Klasy Trenerów w głównych seriach Pokémon
Sinnoh As TrenerówPerfumiarkaArtystaBojowa DziewczynaPięknośćFarmer z CórkąHodowca PtakówCzarny PasŁapacz RobaliKamerzysta
ObozowiczCzempionClownKolekcjonerKomandorKowbojkaCyklistaPodwójna DrużynaPogromca SmokówElitarna Czwórka
RybakSzef GalaktycznychŻołdak GalaktycznychDżentelmenGitarzystaGórnikIdolAnkieterzyBiegaczLadyPannaLider
Mały NinjaDama z ParasolkąPiknikiczkaPIPokéfanPoké DzieciakHodowca PKMNPKMN RangerTrener PKMN
PolicjantPsionikRanczerReporterBogaczOsiłekManiak RuinMarynarzUczniakNaukowiecNarciarka
DamaPływakPotentat WieżyPlażowiczBliźniakiWeteranKelnerKelnerkaRobotnikMłoda ParaNastolatek
Gwiazda ArkadyPtWalet ZamkuPtSzef FabrykiPtMatrona HaliPtSłużkaPt