FANDOM

Cyndaquil (jap. ヒノアラシ Hinoarashi) - Pokémon typu Ogień wprowadzony w generacji II.

Wraz z Chikoritą i Totodilem jest jednym ze starterów w regionie Johto.

Biologia

Fizjologia

Cyndaquil jest małym, dwunożnym Pokémonem z niebieskawym okryciem na grzbiecie oraz mlecznym kolorze brzucha. Pomimo tego, że jest nazywany Ognistą Myszą Pokémon, Cyndaquil wydaje się posiadać cechy kolczatkowatych. Płomienie wydobywające się z jego pleców można porównać do kolców. Przez kształt swojego ciała wykazuje także podobieństwo do ryjówki. Kiedy jest jeszcze młody, jego oczy zawsze są zamknięte. Posiada cztery czerwone punkty na plecach, z których wypuszcza płomienie. Nie posiada pazurów na przednich kończynach, ale ma po jednym pazurze na tylnych nogach.

Specjalne umiejętności

Ma cztery czerwone punkty na grzbiecie, z których wylatują płomienie. Jeśli jest zmęczony to wydobędą się z nich tylko iskry. Używając ich Cyndaquil jest w stanie się bronić.

Zachowanie

Cyndaquil jest zazwyczaj nieśmiały, ale jego zachowanie zależy od osobowości. W niebezpiecznych sytuacjach przejawia tendencję do chowania się z dala od nich. Większość Cyndaquilów jest niedoświadczona i nie zna swoich mocnych stron ani słabości.

Środowisko naturalne

Choć rzadko występują na wolności, czasem można je znaleźć na obszarach trawiastych.

Ewolucja

Cyndaquil ewoluuje w Quilavę na poziomie 14. Quilava ewoluuje w Typhlosion na na poziomie 36. Typhlosion nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Cyndaquil
Cyndaquil
ognisty
Poziom 14 Quilava
Quilava
ognisty
Poziom 36 Typhlosion
Typhlosion
ognisty