FANDOM

Cutiefly(jap.アブリー Aburī) - Pokémon typu Robak Baśń wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Specjalne umiejętności

Cutiefly potrafi wyczuć aurę wszystkich żyjących istot - ludzi, Pokémonów, a nawet roślin. Zbierają pyłek z kwiatów, wybierając je na podstawię koloru i jasności ich aury.

Zachowanie

Jeżeli jakaś istota jest podekscytowana, jej aura przypomina aurę rozkwitającego kwiatu, dlatego Cutiefly zbierają się wokół istot, które czują silne szczęście lub smutek. Żyje głównie na łąkach i polanach poza granicami miast, ale zdarza się, że pojawia się w miastach a nawet w budynkach przyciągnięty przez emocję ludzi.

Ewolucja

Cutiefly ewoluuje w Ribombee na poziomie 25. Ribombee nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Cutiefly
Cutiefly
robaczy baśniowy
Poziom 25 Ribombee
Ribombee
robaczy baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Cutiefly (TCG)

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie ma takiej kombinacji typów, co Cutiefly i jego ewolucja.
  • Cutiefly i jego ewolucja są jedynymi Pokémonami z grupami hodowli Bug i Fairy.
  • Cutiefly jest najmniejszym Pokémonem, razem z Joltikiem, Flabébé, Comfey i Cosmoemem.
  • Cutiefly jest jedynym niewyewoluowanym Pokémonem, który może poznać ruch Quiver Dance.
  • Cutiefly jest najlżejszym Pokémonem typu robaczego.

Pochodzenie

  • Cutiefly jest wzorowany na bujance, owadzie z rodziny bujankowatych.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów cutie-pie (słodziak) oraz bee fly (bujanka).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 吊虻 tsuriabu (bujanka), angielskiego lovely (śliczny) i フェアリー fearī (wróżka).

Przypisy