FANDOM

Cutiefly to Pokémon o typie robaczym i baśniowym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Cutiefly potrafi wyczuć aurę wszystkich żyjących istot - ludzi, Pokémonów, a nawet roślin. Zbierają pyłek z kwiatów, wybierając je na podstawię koloru i jasności ich aury.

Jeżeli jakaś istota jest podekscytowana, jej aura przypomina aurę rozkwitającego kwiatu, dlatego Cutiefly zbierają się wokół istot, które czują silne szczęście lub smutek.

Żyje głównie na łąkach i polanach poza granicami miast, ale zdarza się, że pojawia się w miastach a nawet w budynkach przyciągnięty przez emocję ludzi.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Cutiefly ewoluuje w Ribombee na poziomie 25. Ribombee nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Cutiefly
Cutiefly
robaczy baśniowy
Poziom 25 Ribombee
Ribombee
robaczy baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Cutiefly (TCG)

Ciekawostki

  • Żaden inny Pokémon nie ma takiej kombinacji typów, co Cutiefly i jego ewolucja.
  • Cutiefly i jego ewolucja są jedynymi Pokémonami z grupami hodowli Bug i Fairy.
  • Cutiefly jest najmniejszym Pokémonem, razem z Joltikiem, Flabébé, Comfey i Cosmoemem.
  • Cutiefly jest jedynym niewyewoluowanym Pokémonem, który może poznać ruch Quiver Dance.
  • Cutiefly jest najlżejszym Pokémonem typu robaczego.

Pochodzenie

  • Cutiefly jest wzorowany na bujance, owadzie z rodziny bujankowatych.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów cutie-pie (słodziak) oraz bee fly (bujanka).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 吊虻 tsuriabu (bujanka), angielskiego lovely (śliczny) i フェアリー fearī (wróżka).

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki