FANDOM

Gra iconAnime iconManga icon

Cress to jeden z liderów sali w mieście Striaton. Specjalizuje się w Pokémonach typu wodnego. Wręcza Odznakę Tria trenerom, którzy go pokonają.

Wygląd

Cress jest wysokim młodzieńcem o niebieskich włosach i oczach tego samego koloru. Ma jasną karnację. Jego strój przypomina ubiór kelnera, ponieważ jego sala jest także barem i restauracją, w której pracuje - nosi białą koszulę, na którą zakłada czarną kamizelkę z żółtymi guzikami, czarne spodnie oraz brązowe buty z żółtymi elementami. Wyróżnia go także niebieska muszka.

Historia

Cress pojawił się po raz pierwszy w odcinku Trzech liderów, potrójne problemy! u boku swoich braci, Cilana i Chiliego. Wraz z Chilim spotkał Asha, obsługując jednego z klientów, kiedy Cilan przyprowadził go do sali. Cress zaproponował mu kilka posiłków z menu, lecz młody trener odmówił, żądając walki z tutejszym liderem sali. Po chwili bracia przedstawili się jako liderzy, a następnie udali się z wyzywającym na pole bitwy. Kiedy Ash wysłał do walki całą trójkę, Cress walczył z nim, używając swojego Panpour przeciwko Pikachu. Ostatecznie Cress wygrał mecz.

W odcinku Potęga snów! Cress i jego bracia wręczyli Ashowi Odznakę Tria za zwycięstwo w sali Striatonu. Później on i Chili pożegnali się z Cilanem, który zdecydował się na podróż z Ashem i Iris.

Cress pojawił się również w retrospekcji w odcinku Zemsta znawczyni!, gdzie on i Chili poinformowali Burgundy, że Cilan wyruszył w podróż i nie mógł stoczyć z nią bitwy.

Cress pojawił się ponownie w odcinku W imię braterskiej miłości!, gdzie poinformował Cilana przez telefon, dlaczego Chili opuścił salę. Wbrew temu, co powiedział Chili, nie odszedł, aby trenować, ale uciekł. W noc ucieczki Chili zapytał Cressa, dlaczego ciągle przegrywa w bitwach. Ten powiedział mu, że skupia się zbytnio na ataku, nie poświęcając zbyt wiele uwagi obronie. Chili uznał to za obrazę i odszedł. Cress był zadowolony, gdy Cilan powiedział mu, że pomoże Chiliemu w poprawie jego stylu walki i odzyskaniu wiary w siebie, i podziękował mu za to.

Cress wraz z Chilim pojawił się w fantazji w odcinku Specjaliści od dwuwalk! i retrospekcji w odcinku Kurtyna w górę, Liga Unovy!. Ponadto widoczny był również w napisach końcowych filmu Genesect i objawiona legenda.

Cress pojawił się osobiście w odcinku Obrona sali Striatonu! gdzie on i Chili udali się na Rycerską Wyspę, żeby poinformować Cilana, że musi ochronić salę Striatonu poprzez pokonanie Morany. Było to związane z tym, że Chili pochopnie zgodził się oddać kobiecie salę, jeżeli ta zdoła pokonać wszystkich trzech liderów. Następnie on i Chili wrócili do sali po tym, jak Cilan pokonał Moranę.

Osobowość i cechy charakteru

On, podobnie jak jego bracia, często mówi o Pokémonach w odniesieniu do ich elementu: w przypadku Cressa jest to woda. W przeciwieństwie do Cilana i Chiliego, w wersji japońskiej Cress mówi o sobie w trzeciej osobie. Wszyscy bracia mają tendencję do podkreślania swoich słów za pomocą dłoni, układając je w pozycje kamienia, papieru lub nożyczek - Cress podkreśla słowa, używając palców.

Pokémony

Przy sobie

Panpour
EP665 Cress Panpour
Panpour jest jedynym znanym Pokémonem Cressa. Pojawił się po raz pierwszy w odcinku Trzech liderów, potrójne problemy!, gdzie walczył z Pikachu Asha w bitwie w sali i wygrał.
Debiut Trzech liderów, potrójne problemy!

Aktorzy głosowi

Japonia: 石井真 Makoto Ishii
Stany Zjednoczone: Tom Wayland
Polska: Łukasz Węgrzynowski (EP665-EP666)
Józef Pawłowski (EP720)
Karol Osentowski (EP802)

Zobacz też