FANDOM

Cottonee to Pokémon o typie trawiastym. Ewoluuje w Whimsicotta przy kontakcie z Kamieniem Słońca.

Biologia

Fizjologia

Cottonee jest to biały, okrągły Pokémon. Na dole i górze jego ciało jest kemowe i bardzo puszyste. Z boków ciała wyrastają mu dwa zielone liście służące mu za ręce. Oczy Cottonee są duże, owalne i pomarańczowe.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Gdy jest zaatakowany, uwalnia bawełnę, by zmylić przeciwnika i uciec. Jego bawełna może być stosowana jako mechanizm obronny, który pomaga mu w ochronie.

Zachowanie

Cottonee podróżują na wietrze w grupach. Cottonee są zazwyczaj bardzo przyjazne i są często postrzegane pomagając sobie nawzajem.

Siedlisko

Ze względu na swoją lekkość jest ciągle przenoszony przez wiatr. Wiatr nie może go jednak przenosić gdy pada deszcz i Cottonee nasiąkając wodą staje się coraz cięższy. Po takim deszczowym dniu pokemon ten czeka pod drzewem aż wyschnie, aby znowu móc podróżować z wiatrem.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Cottonee nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Grupa Cottonee zadebiutowała w odcinku Zakochany Cottonee!. Ash, Iris i Cilan pomogli jednemu z nich stać się silniejszym, aby móc zaimponować samicy.

Drugoplanowe role

Cottonee wykorzystywany został przez Antonia w odcinku Furia Klubowej Bitwy: Emolga kontra Sawk!, gdzie został znokautowany przez Tranquilla Dino.

Kilka Cottonee pojawiło się w odcinku Samotny Deino! w centrum opieki.

Cottonee dokonał krótkich scen w wielu odcinkach.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW029 Cottonee, Pokémon Kłębuszek. Rozprasza przeciwników strzelając kłębkami bawełny i przemieszcza się tam, gdzie poniesie go wiatr.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

Galeria