FANDOM

Cosmoem (jap.コスモウム Kosumōmu) - Legendarny Pokémon typu Psycho wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Fizjologia

Cosmoem to Pokémon w kształcie świecącej, ciemnoniebieskiej kuli z wzorem kosmosu otoczonej złotą obwódką, która składa się z czterech elips przecinających się i tworzących kształt gwiazdy ośmioramiennej. Wewnątrz ciemnoniebieskiej kuli znajduje się mniejsza która jest czarna i posiada niebieskie oraz różowe ornamenty. Na mniejszej kuli znajdują się dwa półkola, które nadają Cosmoemowi wygląd śpiącej twarzy. Twarz Cosmoema przypomina oko.

Ewolucja

Cosmog ewoluuje w Cosmoema na poziomie 43. Cosmoem ewoluuje w:

Cosmog
Cosmog
psychiczny
Poziom 43 Cosmoem
Cosmoem
psychiczny
Poziom 53
(Pokémon Sun Pokémon Ultra Sun)
Solgaleo
Solgaleo
psychiczny stalowy
Poziom 53
(Pokémon Moon

Pokémon Ultra Moon)

Lunala
Lunala
psychiczny duchowy

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
791MS Sun Nieruchomy jak martwy, jego ciało jest lekko ciepłe w dotyku. W odległej przeszłości nazywano ją kokonem gwiazd.
792MS Moon Coś się gromadzi wokół czarnego rdzenia w jego twardej skorupie. Ludzie myślą, że ten Pokémon może pochodzić z innego świata.
800DMMS Ultra Sun Król, który rządził Alolą w czasach starożytnych, nazwał go "kokonem gwiazd" i zbudował ołtarz, aby go czcić.
800DWMS Ultra Moon Ponieważ absorbuje światło, Cosmoem nadal się rozwija. Jego złota skorupa jest zaskakująco solidna.

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Cosmoem (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Cosmoem jest oparty zarówno na słońcu, jak i księżycu. Biorąc pod uwagę jego opis, wydaje się, że jest wcieleniem formacji gwiazdy. Może być również oparty na idei jaja, z którego wykluł się świat. Z wyglądu przypomina oko.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją angielskich słów cosmos (kosmos) i embryo (zarodek).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją angielskiego cosmos (kosmos) i łacińskiego ovum (jajo).

Przypisy

Legendarne Pokémony