FANDOM

343MS Baltoy
Pokémon
Lileep 345MS
#344
Generacja III
Claydol
ネンドール Nendoll
344MS
Claydol

Pokémon Gliniana Lalka
Typy
ZiemiaPsycho
Zdolności
Levitate
Grupa hodowli
Minerały
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
107,9 kg 1,5 m
Statystyki
Styl Ciała Odcisk łapy
Plik:F344.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Claydol
Claydol (jap. ネンドール Nendoll) - Pokémon typu Ziemia i Psycho wprowadzony w generacji III. Ewoluuje z Baltoy'a na poziomie 36.

Biologia

Fizjologia

Claydol ma duży, czarny korpus z dwoma małymi nogami. Claydol posiada szeroką, opływową głowicę z występem na górze i z niezwykłym wzorem. Wzorzec składa się z falistych, białych ram wokół różowych oczów, które posiadają miedzy sobą żółte "dzioby". Ciało Claydola ma białe wzorce pierścieniowe z żółtymi kołami w środku. Claydol posiada dziołopodobne ramiona trzymane blisko ciała.

Różnice płci

Claydol to bezpłciowy Pokémon.

Specjalne umiejętności

Oprócz tego, że jest w stanie unosić się w nieskończoność za pomocą telekinezy, potrafi także strzelać promieniami z ramion armato-podobnych. Jest w stanie utrzymać swoje latające ramiona blisko ciała przez wykorzystanie mocy psychicznych.

Zachowanie

Claydol nie służy do ekspozycji ludzi współczesnych, gdyż został stworzony przez starożytnych ludzi. Z tego powodu wybiera stare miejsca do zamieszkiwania. Wykorzystuje swoje moce psychiczne stale na swoją korzyść.

Środowisko naturalne

Claydola można znaleźć w jaskiniach i na pustyniach.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Claydol nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Pierwszy występ Claydola nastąpił w odcinku Olbrzym na glinianych nogach. Gigant został uwolniony z gigantycznego kamiennego Poké Balla i został zatrzymany przed dotarciem do wioski.

W odcinku Popis Drew, Robert i Claydol walczyli przeciwko Drew w meczu finałowym Wielkiego Festiwalu Hoenn.

W odcinku Miejsce z widokiem na bitwę, Spenser użył Claydola do walki z Ashem jako swojego ostatniego Pokémona. Szybko pokonał Swellowa Asha, lecz został znokautowany przez Sceptile'a.

Drugoplanowe role

W odcinku Poszukiwanie skarbów!, dziki Claydol strzegł skarbu na Wyspie Dmuchawców. Został złapany przez Bucka.

Ash walczył z Claydolem podczas scen początkowych filmu Lucario i tajemnica Mew.

Claydol pojawił się w scenach początkowych w filmie Zoroark: Mistrz Iluzji.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG104 Claydol, Pokémon Gliniana Lalka. Claydol jest wyewoluowaną formą Baltoya. Te pradawne Pokémony rzekomo ożyły, gdy tajemnicze œświatło oœświetliło gliniane stworzenia stworzone w pradawnych czasach. Claydole potrafią latać i atakować promieniami z obu rąk.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP181 Claydol, Pokémon Gliniana Figurka. Ewoluuje z Baltoya. Claydol według legendy powstał, kiedy na starożytną, glinianą figurkę padło magiczne światło.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.