FANDOM

Gra iconAnime iconManga icon

Clay to lider sali w mieście Driftveil. Specjalizuje się w Pokémonach typu ziemnego. Wręcza Odznakę Wstrząsu trenerom, którzy go pokonają.

Wygląd

Clay jest potężnej budowy mężczyzną o brązowych włosach i oczach. Nosi duży kapelusz z żółtym paskiem i zielononiebieskim klejnotem z przodu. Zakłada na siebie brązową kurtkę bez rękawów z małymi frędzlami na klatce piersiowej, a pod nią kasztanową koszulę z zielononiebieskim krawatem. Nosi również zielononiebieskie spodnie z pasem z żółtą klamrą, a na nie zakłada duże nogawki w brązowym kolorze, przypominające drugą parę spodni.

Historia

Clay wspomniał, że rozpoczął swoją przygodę jako górnik, kiedy był małych chłopcem, a towarzyszył mu jego Excadrill. Dzięki ciężkiej pracy udało mu się osiągnąć sukces, a jedna z jego kopalni stała się później salą Driftveil, w której został liderem.

W odcinku Wielki Accelstrażnik przybywa z pomocą!, kiedy Ash i jego przyjaciele przybyli do Driftveil, udali się do lokalnej siłowni, gdzie trener miał zamiar wyzwać lidera do walki o odznakę. Jednak Clay odmówił bitwy z Ashem, gdyż musiał sprawdzić kopalnię na obrzeżach miasta.

Później - w odcinku Zatrzymać gniew legend! (część 1) - Ash próbował ponownie wyzwać Claya do walki, ale ten po raz kolejny odmówił. Twierdził, że nie może stoczyć z nim bitwy, dopóki nie zdobędzie ożywczego ziela. Kiedy Ash zapytał, co to jest, Clay skrytykował go za niewiedzę i powiedział, że zapewne nie warto byłoby z nim walczyć. Ostatecznie jednak obiecał walkę, jeżeli trener przyniesie mu trochę ożywczego ziela.

Po uzyskaniu ożywczych ziół z wyspy Milos Ash natychmiast udał się do Claya w odcinku Bitwa z Królem Kopalń!. Lider był zaskoczony, że trenerowi udało się zdobyć zioła, po czym ostatecznie przyjął jego wyzwanie. W czasie bitwy Ashowi udało się pokonać Claya, który wręczył mu Odznakę Wstrząsu.

Clay ponownie pojawił się w retrospekcji, kiedy Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie w noc przed udziałem w Konferencji Vertress w odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!.

Wizerunek Claya widoczny był również podczas napisów końcowych filmu Genesect i objawiona legenda.

Osobowość i cechy charakteru

EP723 Clay young

Clay jako młody chłopiec

Clay jest pracowitym i często zajętym człowiekiem. Szanuje siłę, doświadczenie i działalność innych ludzi, wiele wymaga od swoich przeciwników w walkach. Ze względu na to, że od młodych lat ciężko pracował w kopalniach, Clay gardzi tymi, którzy uciekają się do prostych sztuczek, aby osiągnąć swoje cele. Początkowo z pogardą podchodził do młodości i niedoświadczenia Asha, choć później, po walce z nim, zyskał do niego szacunek. Clay preferuje atak frontalny podczas bitew. Wściekł się, gdy strategia Asha polegała na tym, aby Snivy obezwładniła jego Palpitoada Przyciąganiem.

Pokémony

Przy sobie

Krokorok
EP723 Clay Krokorok
Krokorok Claya pierwszy raz pojawił się w odcinku Bitwa z Królem Kopalń!, gdzie był używany do walki z Oshawottem Asha. Na początku Krokorok stworzył burzę piaskową, zasłaniając przeciwnikowi oczy. Ostatecznie jednak Oshawott oczyścił oczy własną Armatką Wodną, a następnie pokonał Krokoroka.
Debiut Bitwa z Królem Kopalń!
Palpitoad
EP723 Clay Palpitoad
Palpitoad Claya pierwszy raz pojawił się w odcinku Bitwa z Królem Kopalń!, gdzie został użyty w walce przeciwko Ashowi. Z łatwością pokonał Oshawotta, po czym walczył ze Snivy. Snivy zaatakowała go Przyciąganiem, przez co Palpitoad zakochał się w niej i był łatwym celem dla przeciwniczki, która uderzyła go wszystkimi atakami i ostatecznie pokonała go.
Debiut Bitwa z Królem Kopalń!
Excadrill
EP723 Clay Excadrill
Excadrill został Pokémonem Claya, kiedy ten był jeszcze dzieckiem, i pomagał mu w pracy w kopalni. Pierwszy raz pojawił się w odcinku Bitwa z Królem Kopalń!, gdzie został użyty w walce przeciwko Ashowi. Łatwo był w stanie zablokować wszystkie ataki Snivy, a potem pokonał ją. Następnie walczył z Roggenrolą. Dzięki Wytrwałości Roggenrola mógł wytrzymać uderzenia Excadrilla, a potem ewoluował w Boldore'a i pokonał Pokémona lidera.
Debiut Bitwa z Królem Kopalń!

Aktorzy głosowi

Japonia: 最上嗣生 Tsuguo Mogami
Stany Zjednoczone: Sean Schemmel
Polska: Janusz Wituch (EP719, EP721)
Paweł Wiśniewski (EP723, EP765)

Zobacz też