FANDOM

24px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy postaci z mangi. Zobacz też stronę ujednoznaczniającą.

Cilan (jap. デント Dento) to lider siłowni w Striatonie i brat Chiliego i Cressa. Mimo że każdy z braci indywidualnie pracuje jako lider siłowni, zostali przydzieleni do jednej sali. Pojawia się w mandze Pokémon Adventures.

Historia

Cilan i jego bracia pojawiają się po raz pierwszy w fantazji Blacka, kiedy wyrusza w drogę, aby wygrać ligę Pokémon. Osobiście pojawia się w siłowni Striatonu z braćmi. Z pomocą swojego Pansage'a, Cilan podaje Blackowi herbatę, aby zasygnalizować rozpoczęcie walki. Chociaż tylko Black postanowił walczyć, bracia pozwolili także walczyć jego przyjaciołom, Cherenowi i Biance, przez co rozpoczęła się walka 3 na 3.

Ze względu na przewagę typów Pokémonów nad swoimi przeciwnikami, Cilan i jego bracia okazują się potężnymi trenerami. Ostatecznie jednak zostają pokonani, kiedy Pansear Chiliego zostaje znokautowany. Po przegranej bitwie, Cilan wręcza odznaki. Jakiś czas później, Cilan i jego bracia postanawiają udać się w nieznane miejsce.

Później bracia walczą z Triadą Cienia w pobliżu Laboratorium P2. Okazują się bardzo potężnymi wrogami, nawet po ewolucji Pokémonów, Cilan i jego bracia nie byli wystarczająco silni, aby ich pokonać. Nagle liderzy zostają uratowani przez Keldeo, który obserwował bitwę ze swoimi mentorami.

Wierząc, że liderzy są dobrzy, Keldeo atakuje triadę, ci jednak łapią legendarnego Pokémona. Na ratunek przybywają mentorzy - Cobalion, Terrakion i Virizion, którzy wszystkich ratują. Bracia postanawiają, że muszą stać się silniejszymi i decydują się na zamknięcie siłowni.

Pokémony

511 mini512 mini Simisage
Cilan Simisage Adventures Simisage to jedyny znany Pokémon Cilana, który zadebiutował jako Pansage. Jako że jest jego głównym Pokémonem, pomaga mu i jego braciom w kuchni przez mieszanie ziół do herbaty. Jako Pansage był używany w walce z Blackiem, Cherenem i Biancą.

Później był używany do walki z Triadą Cienia w trzyosobowej bitwie. Choć walka była ciężka, Pansage otrzymał Kamień Liścia, przez co ewoluował w Simisage'a, aby stać się silniejszym.

Simisage zna takie ataki jak Dzikie Pnącze i Brawura.

Ciekawostki

  • Cilan to jedyny lider typu trawiastego, który jest mężczyzną.
  • Cilan pojawia się również w mandze Pocket Monsters BW, gdzie w posiadaniu ma Pansage'a.
  • Cilan z anime pojawia się również w mangowych adaptacjach filmów.

Zobacz też