Fandom

Pokémon Wiki

Cilan (anime)

3141stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij
24px-Disambig.svg.png Ten artykuł dotyczy postaci z anime. Zobacz też stronę ujednoznaczniającą.

Cilan (jap. デント Dento) jest jednym z liderów sali w Striatonie w regionie Unova (obecnie nie urzęduje w niej), a także partnerem Asha w podróżach.

Wygląd

Jego strój przypomina ubiór kelnera. To dlatego, że jego siłownia jest również barem i restauracją. Jej oczy i włosy są zielone. Ma jasną karnację.

Osobowość i cechy charakteru

Cilan jest Pokémonowym Znawcą klasy A, który widzi zgodność między Pokémonem a jego trenerem. Okazał się dobrym kucharzem, przygotowując posiłki dla grupy. Cilan również pomaga grupie w podróży poprzez wykorzystanie mapy, podobnie jak Max, który miał PokéNav i Brock, który posiadał Pokégeara.

Jako znawca, potrafi czytać w osobowości ludzi i często znajduje najlepsze sposoby podejścia do nich. Jest cierpliwy i troskliwy wobec Asha i Iris, często oferuje im rady, kiedy nie wiedzą, co robić. Kiedy traci panowanie, szybko otrząsa się i wychodzi ze sposobem, by to nadrobić. Wydaje się być optymistą, patrząc na rzeczy pozytywne, a nie na klęski.

Wykazano, że boi się zjawisk paranormalnych, co uczyniło go sceptykiem, który woli znaleźć logiczne wyjaśnienia naukowe na wszystko. Jego miłość do nauki później podkreślono po zetknięciu się z możliwością obserwacji UFO, co prowadziło do spotkania jednego z mentorów, profesora Icarusa. Cilan również pokazał zamiłowanie do bycia detektywem i czasami gra detektywa. Ma nawet specjalny kapelusz, który nosi i szkło powiększające. Był w stanie wyciągnąć wnioski, by odnaleźć zaginione Audino w odcinku Dokąd poszedłeś, Audino?.

Cilan and Purrloin.png

Strach Cilana do Purrloinów

W odcinku Purrloin, słodziak czy oszust? okazało się, że Cilan ma strach przed Purrloinami. Twierdzi, że jeden z nich zrobił mu coś strasznego, lecz nie chce o tym rozmawiać i nie chce tego pamiętać. Cilan nieco pokonał swój strach w odcinku Cilan i sprawa Purrloina, naocznego świadka!.

Historia

Cilan zadebiutował w w odcinku Trzech liderów, potrójne problemy!, gdzie załatwiał sprawy w rodzinnym Striatonie. Był zaintrygowany, gdy zobaczył Axew i zaznaczył, że on i Iris wydawali się być idealnymi partnerami. Potem zauważył Pikachu i przyjrzał mu się z podnieceniem, bo nigdy nie widział tego gatunku wcześniej. Kiedy Ash wyjaśnił, że chce rzucić wyzwanie liderowi, Cilan pokazał mu drogę. Zaprowadził go do kawiarni i ugościł przy stole. Po dręczeniu Asha, Cilan ujawnił, że wraz z braćmi Chilim i Cressem, jest liderem w mieście. Po pokazaniu swoich Pokémonów Ashowi, on i jego bracia byli zszokowani, gdy usłyszeli, że Ash chce walczyć z każdym z nich, ale z radością przyjęli jego ofertę. Cilan służył w roli sędziego w walce swoich braci i wreszcie zmierzył się jako ostateczny przeciwnik Asha. Po gorącej walce z Cilanem, która trwała do odcinka Potęga snów!, Ash wygrał i dostał odznakę. Po bitwie, Cilan spotkał się z Ashem w Centrum Pokémon i błagał go, by ten powiedział mu jego tajemnice bitwy dla przyszłości Cilana jako znawcy. Po dniu spędzonym z Ashem i Iris, Cilan zdecydował się towarzyszyć im w podróży, służąc jako nawigacja, a także kucharz, co ujawniono w odcinku Snivy, która nie chciała dać się złapać!.

W odcinku Domek dla Dwebble'a!, grupa napotkała dzikiego Dwebble'a podczas tworzenia muszli. Po kradzieży skorupy przez grupę złodziejskich Dwebble'ów, Cilan wysłał swojego Pansage'a do szpiegowania. Bez powodzenia, grupa zbliżyła się do Dwebble'a z empatią, ale ten się ich bał. Skończyło się uderzeniem Pansage'a kamieniem i chorobą. Gdy odzyskał przytomność, grupa starała się pomóc Dwebble'owi odzyskać jego powłokę, co ostatecznie doprowadziło do walki 3-na-1. Cilan wymyślił plan, by zwabić Dwebble żywnością, aby Dwebble mógł walczyć z każdym pojedynczo. Plan okazał się sukcesem i Dwebble nalegał, aby być częścią zespołu Cilana. Ten później go złapał.

W odcinku Zemsta znawczyni! Cilan ujawnił, że jest Pokémonowym Znawcą klasy A, po tym jak Ash znalazł znawcę w Poké markecie. Po odwiedzeniu sklepów, Cilan i Iris znaleźli Asha u koneserki należącej do klasy C - Burgundy. Burgundy natychmiast rozpoznała Cilana i oświadczyła, że pokonał ją w bitwie w sali jakiś czas temu, zanim spotkał Asha. Poszukując całkowitej zemsty, Burgundy wyzwała Cilana do walki, aby udowodnić, że jest lepszym koneserem. Cilan akceptował walkę i udało mu się pokonać Burgundy bez większych problemów. Wtedy Burgundy postanowiła rozpocząć własną podróż. Kiedy grupa widziała odejście Burgundy, Cilan zrobił krok do przodu i powiedział kilka słów zachęty do nowej rywalki, która poprzysięgła zemstę i uciekła.

Wyjawił, że ma talent do naukowego myślenia w odcinku Noc w muzeum miasta Nacrene!, jak również w UFO dla Elgyema!, kiedy on, Ash i Iris byli świadkami lądowania UFO. To doprowadziło ich do domu profesora Icarusa, naukowca w inżynierii UFO, którego podziwia Cilan.

Cilan special lure.png

Specjalna przynęta Cilana

Cilan popisywał się niektórymi z umiejętności jako rybak w odcinku Pokonać strach z otwartymi oczami!, gdzie wyłowił Stunfiska z jeziora, który zapobiegał Ashowi i Oshawottowi zdobycie ziół z wody, które mogłyby uzdrowić zatrute Pokémony. Choć Stunfisk dobrze walczył, Cilan mylił go przez obracanie go w powietrzu wędką i trzaśnięcie go o ziemię. Wtedy Stunfisk nie był stanie walczyć i Cilan zdobył go. Te umiejętności były wykorzystane ponownie w odcinku Znawca wędkarstwa i rybny pojedynek!, kiedy udało mu się złapać Basculina podczas fałszywych zawodów wędkarskich prowadzonych przez Zespół R.

W odcinku Emocje w Nimbasie!, Cilan zarejestrował swój udział w turnieju Klubowych Bitew w kolonii Nimbasa wraz z przyjaciółmi. Ponownie spotkał się z Burgundy, która była jeszcze zdecydowana na zemstę. Okazało się, że jego pierwszym przeciwnikiem będzie Trip i ich walka rozpoczęła się w następnym odcinku. Wybrał Dwebble'a przeciwko Gurdurrowi Tripa. Cilan był w stanie go pokonać i przejść do drugiej rundy konkursu, ku niechęci Burgundy. W odcinku Furia Klubowej Bitwy: Emolga kontra Sawk!, Cilan wybrał do walki z Lukiem Stunfiska, podczas gdy Luke Larvestę. Cilan przegrał i odpadł z turnieju w drugiej rundzie.

Plik:Metro Connoisseur Cilan.png

W odcinkach Kryzys w podziemiach! i Bitwa w podziemiach! Cilan ujawnił, że ma rozległą wiedzę na temat pociągów, a kiedyś spotkał Emmeta i Ingo w jeździe pociągiem. Nawet założył czarny kapelusz dyrygenta podobny do takiego jak Ingo. Później, kiedy Zespół R ukradł wszystkie Pokémony z Centrum Pokémon, Cilan użył swojej wiedzy, by stać się głównym atutem Emmeta i Ingo i ratował skradzione Pokémony.

Cilan spotkał się z bratem Chilim ponownie w odcinku W imię braterskiej miłości!. Chili powiedział mu, że przyszedł, aby pokazać rezultaty treningów i natychmiast poprosił go o bitwę, którą Cilan zaakceptował. Był w stanie z łatwością pokonać Panseara Chiliego ze swoim Pansage'em co wywołało walkę pomiędzy Pokémonem Wysoką Temperaturą i jego trenerem. Później Cilan dowiedział się od Cressa, że Chili uciekł z siłowni, bo krytykował jego styl walki. Cilan zdecydował, że pomoże Chiliemu znaleźć własny styl bitwy. Gdy Cress powiedział, że Chili potrzebuje większego skupienia się na obronie, a nie koncentrowaniu się na atakach, Cilan odpowiedział, że byłoby lepiej dla niego, by nadal koncentrował się na jego atakach w założeniu "dobrym atakiem jest dobra obrona". Wierzył, że nauczenia Panseara Słonecznego Promienia byłoby dobrym sposobem, by Pansear bronił się przed wodnymi typami, i skutecznie nauczył go trawiastego ataku z pomocą Pansage'a.

W odcinku Cilan wkracza do akcji! widząc, że Skyla nie wykonuje swojej pracy jako liderka prawidłowo i nie walczy z wyzywającymi tylko sprawdza, czy mogłaby wygrać z ich Pokémonami, postanowił walczyć z nią. Ostatecznie jednak przegrał i nie udało mu się dojść dziewczynie do rozsądku, ale po walce z Ashem zmieniła się.

Cilan brał udział w Kluboeksplozji i Pucharze Juniorów, jednak nie miał tyle sukcesów jako jego towarzysze, ku rozkoszy Burgundy.

W środku podróży został zatrudniony przez pana Hatterly wraz z Ricardem Nouveau, innym znawcą, w celu wyboru pierwszego Pokémona dla jego córki. Cilan i Ricard nie zgadzali się ze sobą, co ostatecznie doprowadziło do walki, którą wygrał Cilan, mimo strachu przez Purrloinem Ricarda. Później Cilan przekonał Hatterly'ego, że Foongus będzie najlepszym partnerem dla jego córki.

Po podróży po regionie Unova, Cilan towarzyszy Iris i Ashowi w drodze do Kanto, podróżując po Wyspach Decolore. W Kanto, Cilan i Iris decydują się na rozłąkę Ashem. Chłopak postanawia udać się do regionu Hoenn, by wziąć udział w zawodach łowieckich organizowanych przez pana Briney'a.

Pokémony

Przy sobie

511 mini.png Pansage
Cilan Pansage.png Pansage to główny Pokémon Cilana. Podobnie jak jego trener, Pansage jest wesoły i dobry wobec innych.
557 mini.png558 mini.png Crustle
Cilan Crustle.png Crustle został złapany przez Cilana jeszcze jako Dwebble. Jest bardzo opiekuńczy i silny w walce.
618 mini.png Stunfisk
Cilan Stunfisk.png Stunfisk został złapany przez Cilana w tym samym czasie, kiedy Ash złapał swojego Palpitoada.

Tymczasowe

550B mini.png Basculin
Cilan Basculin.png Cilan złapał Basculina w niebieskie paski w fałszywej konkurencji prowadzonej przez Zespół R. Został on później wypuszczony przez samicę Frillish, która mieszkała w pobliżu wraz z innymi Pokémonami złapanymi przez uczestników konkursu.

Osiągnięcia

Dubbing

Kraj Aktor(ka)
Japonia 宮野 真守 Mamoru Miyano
Stany Zjednoczone Jason Griffith
Polska Robert Kuraś

Ciekawostki

Detektyw Cilan.png

Cilan jako detektyw

  • Sylwetki Iris i Cilana zostały pokazane po EP652 na antenie 1 lipca 2010. Oboje zostali oficjalnie ujawnieni podczas trailera anime pokazanego na Pokémon Sunday dokładnie miesiąc później.
  • W grach, Cilan może walczyć w sali Striaton z graczem, jeżeli on wybierze Oshawotta na startera. Warto zauważyć, że Ash uzyskał Oshawotta od profesor Juniper jako pierwszego startera z regionu Unova i wykorzystał go w walce przeciwko Cilanowi w walce o odznakę.
  • Cilan posiada swoją własną przynętę przypominającą go, podobnie jak Misty i Jessie.

Zobacz też

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki