Fandom

Pokémon Wiki

Chimchar

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Chimchar to Pokémon typu ognistego. Ewoluuje w Monferno, a następnie przekształca się w Infernape'a.

Chimchar, razem z Turtwigiem i Piplupem, jest jednym ze starterów regionu Sinnoh.

Biologia

Fizjologia

Chimchar przypomina szympansa, głównie o odcieniu pomarańczowym, ale z jasnożółtymi dłońmi, stopami, twarzą, uszami zewnętrznymi i podbrzuszem. Jego płomienie są produkowane przez spalanie gazu w żołądku. Płomienie te nie gasną w deszczu i, w odróżnieniu od płomieni Charmandera, znikają, kiedy idzie spać. Chociaż trudno to zauważyć (ze względu na płomień Chimchara), Chimchar ma mały, zaokrąglony kawałek czerwonego zabarwienia na tyłach. Uszy Chimchara są duże w porównaniu do wielkości głowy i mają czerwone wnętrza. Chimchar ma czerwone oznaczenia nad i po bokach oczów, a także wiropodobny symbol na jego klatce piersiowej i po pięć palców na rękach i po trzy palce u nogi.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Chimchar jest zdolny do kilku ognistych ruchów, takich jak Żar i Krąg Ognia. Może też poznać walczące i mroczne ataki. W odróżnieniu od swoich ognistych kolegów, Chimchar może nauczyć się ruchu Trawiasty Węzeł.

Zachowanie

Plik:No flame Chimchar.png
Podobnie jak ich prawdziwe odpowiedniki na świecie, Chimchary są bardzo dociekliwe i mają skłonność do złośliwości, ale mogą pokazać odwagę. Chimchar jest bardzo zwinny - jest w stanie wspiąć się na skaliste występy w wysokich górach, gdzie żyje. Pomimo że opiera się na szympansie, Chimchar ma krzyk o wiele bardziej podobny do małpy. Kiedy czuje się chory, jego płomień słabnie.

Środowisko naturalne

Chimchar robi swoje gniazda w klifach i górach skalistych. Jednak Chimchary są dość rzadkie i są zazwyczaj rozdawane przez profesora Rowana jako startery w regionie Sinnoh.

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Chimchar nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze role

Chimchar Paula/Asha

Paul złapał Chimchara po tym, jak zobaczył użycie przez tego Pokémona Pożaru. Niestety, nigdy więcej go nie użył. Po przegranym przez niego meczu w Turnieju Dwuwalk w Hearthome, Paul wypuszcza go. Biednego Pokémona przygarnia Ash. Dzięki wielu treningom i obudzonych w nim ambicjach Pokémon ewoluuje.

Chimchar Flinta

Flint również posiadał Chimchara. W anime pojawił się jednak w finalnej formie. Chimchar został pokazany w retrospekcjach.

Drugorzędne role

Chimchar pojawia się w odcinkach Pierwsza podróż! i SS024 jako starter w Laboratorium Profesora Rowana.

Trzy odcinki później okazuje się, ze jakiś trener wybrał go na startera.

Chimchar pojawia się w dziesiątym filmie jako Pokemon Alice.

Chimchar jest również jednym z dwóch głównych członków drużyny Poképals.

Pojawia się również w retrospekcji z odcinka Klasowy trening!. Wówczas Zoey używa go do walki z Turtwigiem.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
DP003 Chimchar, Pokémon Szympans. Chimchar z łatwością się wspina. Gdy śpi, płomień na jego ogonie gaśnie.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki