FANDOM

Gra iconAnime iconManga icon

Chili to jeden z liderów sali w mieście Striaton. Specjalizuje się w Pokémonach typu ognistego. Wręcza Odznakę Tria trenerom, którzy go pokonają.

Wygląd

Chili jest wysokim młodzieńcem o czerwonych włosach i oczach tego samego koloru. Ma jasną karnację. Jego strój przypomina ubiór kelnera, ponieważ jego sala jest także barem i restauracją, w której pracuje - nosi białą koszulę, na którą zakłada czarną kamizelkę z żółtymi guzikami, czarne spodnie oraz brązowe buty z żółtymi elementami. Wyróżnia go także czerwona muszka.

Historia

Chili pojawił się po raz pierwszy w odcinku Trzech liderów, potrójne problemy! u boku swoich braci, Cilana i Cressa. Wraz z Cressem spotkał Asha, obsługując jednego z klientów, kiedy Cilan przyprowadził go do sali. Chili zaproponował mu kilka posiłków z menu, lecz młody trener odmówił, żądając walki z tutejszym liderem sali. Po chwili bracia przedstawili się jako liderzy, a następnie udali się z wyzywającym na pole bitwy. Kiedy Ash wysłał do walki całą trójkę, Chili walczył z nim, używając swojego Panseara przeciwko Tepigowi. Ostatecznie Chili przegrał mecz.

W odcinku Potęga snów! Chili i jego bracia wręczyli Ashowi Odznakę Tria za zwycięstwo w sali Striatonu. Później on i Cress pożegnali się z Cilanem, który zdecydował się na podróż z Ashem i Iris.

Cilan wspomniał Chiliego w odcinku Starcie rywali w Klubie Bitew!, gdzie powiedział, że Trip walczył z nim i pokonał go i jego Panseara, używając Servine'a, dzięki czemu zdobył Odznakę Tria. Pojawił się również w retrospekcji w odcinku Zemsta znawczyni!, gdzie on i Cress poinformowali Burgundy, że Cilan wyruszył w podróż i nie mógł stoczyć z nią bitwy. W związku z tym walczył z nią Chili i ostatecznie został przez nią pokonany.

Chili spotkał się z Cilanem, Ashem i Iris w odcinku W imię braterskiej miłości!, gdzie wyzwał Cilana do walki, lecz jego Pansear został szybko pokonany przez Pansage'a. Rozgniewany chłopak obwinił swojego Pokémona o porażkę, w związku z czym Pansear uciekł. Kiedy Chili zajadał złość pączkami, Cilan podszedł do niego i zaoferował pomoc po tym, jak dowiedział się od Cressa, że jego zachowanie związane jest z kryzysem, jaki przechodzi jako lider sali, wynikającym z licznych porażek w bitwach. Ostatecznie Chili przeprosił Panseara i pomógł mu nauczyć się Słonecznego Promienia. Po opanowaniu nowego ataku Pansear stoczył walkę z Oshawottem Asha i wygrał. Później Chili podziękował bratu za pomoc i pożegnał się z nim.

Chili wraz z Cressem pojawił się w fantazji w odcinku Specjaliści od dwuwalk!. Widoczny był także w retrospekcjach w odcinkach Kurtyna w górę, Liga Unovy! i Koronacja króla muszelek!. Ponadto Chili pojawił się również w napisach końcowych filmu Genesect i objawiona legenda.

Chili pojawił się osobiście w odcinku Obrona sali Striatonu! gdzie on i Cress udali się na Rycerską Wyspę, żeby poinformować Cilana, że musi ochronić salę Striatonu poprzez pokonanie Morany. Było to związane z tym, że Chili pochopnie zgodził się oddać kobiecie salę, jeżeli ta zdoła pokonać wszystkich trzech liderów. Następnie on i Cress wrócili do sali po tym, jak Cilan pokonał Moranę.

Osobowość i cechy charakteru

On, podobnie jak jego bracia, często mówi o Pokémonach w odniesieniu do ich elementu: w przypadku Chiliego jest to ogień, dlatego też chłopak często opowiada o swojej ognistej pasji podczas walki. Wszyscy bracia mają tendencję do podkreślania swoich słów za pomocą dłoni, układając je w pozycje kamienia, papieru lub nożyczek - Chili podkreśla słowa, używając pięści.

Pokémony

Przy sobie

Pansear
EP665 Chili Pansear
Pansear jest jedynym znanym Pokémonem Chiliego. Pojawił się po raz pierwszy w odcinku Trzech liderów, potrójne problemy!, gdzie walczył z Tepigiem Asha w bitwie w sali. Ponownie wystąpił w odcinku W imię braterskiej miłości!, tocząc walkę z Pansage'em Cilana.
Debiut Trzech liderów, potrójne problemy!

Aktorzy głosowi

Japonia: 森田成一 Masakazu Morita
Stany Zjednoczone: Lucien Dodge
Polska: Grzegorz Drojewski (EP665-EP666)
Mateusz Rusin (EP802)

Ciekawostki

  • Kiedy Chili się zdenerwuje, zajada złość pączkami.
  • W odcinku W imię braterskiej miłości! okazało się, że Chili marzy o otwarciu pierwszej w regionie Unova sali, która specjalizowałaby się w Pokémonach typu ognistego.

Zobacz też