FANDOM

Chikorita (jap. チコリータ Chikoriita) - Pokémon typu Trawa wprowadzony w generacji II.

Wraz z Cyndaquilem i Totodilem jest jednym ze starterów w regionie Johto.

Biologia

Fizjologia

Chikorita jest niewielkim Pokémonem jasnozielonej barwy, z ciemniejszym zielonym liściem na czubku głowy i pączkami wyrastającymi z szyi. Chikorita ma nieproporcjonalnie dużą głowę w stosunku do reszty ciała, w której osadzone są oczy barwy czerwonej, wyglądające jakby nie występowały w nich źrenice. Pokémon posiada cztery odnóża, na których znajdują się pojedyncze paznokcie, a także mały ogonek. Jego cechą rozpoznawczą jest liść umiejscowiony na głowie, który często ma większą długość niż reszta ciała, a który ma właściwości lecznicze i uspakajające.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Potrafi użyć swojego liścia w celu oczyszczenia powietrza, ale także by znaleźć ciepłe miejsce. Ma on też aromaterapeutyczne właściwości.

Zachowanie

Jak większość Pokémonów tego typu jest bardzo potulny i wrażliwy emocjonalnie. Martwi się, gdy jest źle zrozumiany. Stara się unikać walk. Większość czasu spędza na kąpielach słonecznych, ale nie jest pewne czy robi to na potrzebę fotosyntezy, czy dlatego, że jest zmiennocieplny i potrzebuje się ogrzać. Chikorita wydaje się czuły na zmiany w swoim środowisku.

Środowisko naturalne

Chikority można znaleźć na łąkach w całym regionie Johto. Jednak ze względu na status Pokémona, dzikie Chikority są trudne do zdobycia i zazwyczaj znajdują się pod opieką trenerów.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Chikorita nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

Ewolucja

Chikorita ewoluuje w Bayleef na poziomie 16. Bayleef ewoluuje w Meganium na poziomie 32. Meganium nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Chikorita
Chikortita
trawiasty
Poziom 16 Bayleef
Bayleef
trawiasty
Poziom 32 Meganium
Meganium
trawiasty

W anime

Ważniejsze występy

Chikorita Asha

Ash złapał żeńską Chikoritę w Ocalić Chikoritę. Szaleje na punkcie swojego trenera. Ewoluowała w odcinku Uwaga! Wysokie napięcie!.

Chikorita Casey

Chikorita Casey zadebiutował w Co dwie głowy to nie jedna. Był to starter Pokémon Casey. Ewoluował w Bayleef w odcinku Uwaga! Pokémon-robaki!, a później w Meganium w Popatrz na siebie, Elekid.

Chikorita Vincenta

Chikorita był starterem Vincenta, którego otrzymał od profesora Elma. Ewoluował w Meganium przed The Legend of Thunder!.

Inne

Silver posiada Chikoritę, jak widać w SS018. Zachowuje się tak samo, jak Pikachu dla Asha, w tym podróżuje na ramieniu trenera.

Chikorita należący do Lyry pojawił się w Ale jajo!, gdzie został pokonany w bitwie przez Piplupa Dawn. Następnie pojawił się w Walka o Dwuwalkę, gdzie brał udział w podwójnej bitwie z Ashem i Dawn. On i Croconaw Khoury'ego zostali pokonani przez Cyndaquila i Monferno.

Chikorita pojawił się w filmie Arceus i Klejnot Życia obok innych starterów Pokémon z Johto: Cyndaquila i Totodile'a.

Inny Chikorita pojawił się w PK23 i PK24. Stał się dobrym przyjacielem Pikachu i jego towarzyszy.

Drugoplanowe role

Chikorita pojawił się w wielu innych odcinkach w anime.