Fandom

Pokémon Wiki

Chikorita

3104strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
151MS.png Mew
Pokémon
Bayleef 153MS.png
#152
Generacja II
Chikorita
チコリータ
152MS.png
Chikorita.png

Pokémon Liść
Typy
Trawa
Zdolności
Przerost Strażnik Natury
Ukryta zdolność
Grupa hodowli
PotworyRośliny
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
6,4 kg 0,4 m
Statystyki
HP
45
Atak
49
Obrona
65
Sp. Atak
49
Sp. Obrona
65
Szybkość
45
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08.png Plik:F152.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Chikorita

Chikorita (jap. チコリータ Chikorita, niem. Endivie, fr. Germignon, kor. 치코리타 Chikorita) - Pokémon liść typu trawiastego. Ewoluuje na poziomie 16 w Bayleefa, a na 32 w Meganium.

Fizjologia

Chikorita jest niewielkim Pokémonem typu roślinnego, mającym jasnozieloną barwę, z ciemniejszym zielonym liściem na czubku głowy i pączkami wyrastającymi z szyi. Chikorita ma nieproporcjonalnie dużą głowę w stosunku do reszty ciała, w której osadzone są oczy barwy czerwonej, wyglądające jakby nie występowały w nich źrenice. Pokemon posiada cztery odnóża, na których znajdują się pojedyncze paznokcie, a także mały ogonek. Jej cechą rozpoznawczą jest liść umiejscowiony na głowie, który często ma większą długość niż reszta ciała, a który ma właściwości lecznicze i uspakajające.

Głowa jest niewielka, pozbawiona szyi. U jej nasady wyrastają ze skóry krótkie, tępe kolce. W animé były one miejscem, z którego wyrasta bluszcz, służący do atakowania przeciwników. Usta posiadają jedynie górną wargę, dolna prawdopodobnie jest wywinięta do wewnątrz. Prawdopodobnie posiada drobne zęby, służące do gryzienia pokarmu roślinnego. Cechą charakterystyczną dla Chikority są wielkie, pionowe oczy koloru czerwonego, pozbawione źrenic. Z czubka głowy wyrasta ciemnozielony liść, nieco krótszy od jej ciała. Jest on zamocowany na króciutkiej łodydze, umożliwiającej obracanie liścia.

Zachowanie i umiejętności

Jak większość Pokémonów tego typu jest bardzo potulna. Stara się unikać walk, używając w tym celu aromaterapeutycznych właściwości liścia umieszczonego na głowie. Większość czasu spędza na kąpielach słonecznych, ale nie jest pewne czy robi to na potrzebę fotosyntezy, czy dlatego, że jest zmiennocieplna i potrzebuje się ogrzać. Chikorita wydaje się czuła na zmiany w swoim środowisku. Potrafi użyć swojego liścia w celu oczyszczenia powietrza, ale także by znaleźć ciepłe miejsce. Jest też bardzo wrażliwa emocjonalnie i martwi się, gdy jest źle zrozumiana.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki