Fandom

Pokémon Wiki

Chikorita

3055stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
151MS.png Mew
Pokémon
Bayleef 153MS.png
#152
Generacja II
Chikorita
チコリータ
152MS.png
Chikorita.png

Pokémon Liść
Typy
Trawa
Zdolności
Przerost Strażnik Natury
Ukryta zdolność
Grupa hodowli
PotworyRośliny
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
6,4 kg 0,4 m
Statystyki
HP
45
Atak
49
Obrona
65
Sp. Atak
49
Sp. Obrona
65
Szybkość
45
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08.png Plik:F152.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Chikorita

Chikorita (jap. チコリータ Chikorita, niem. Endivie, fr. Germignon, kor. 치코리타 Chikorita) - Pokémon liść typu trawiastego. Ewoluuje na poziomie 16 w Bayleefa, a na 32 w Meganium.

Fizjologia

Chikorita ma wygląd niewielkiego (niecały metr wysokości) zauropoda z liściem wyrastającym z czubka głowy. Pokryta jest skórą (najprawdopodobniej) lub sierścią o jasnozielonym kolorze. Kształtem przypomina gruszkę.

Głowa

Głowa jest niewielka, pozbawiona szyi. U jej nasady wyrastają ze skóry krótkie, tępe kolce. W animé były one miejscem, z którego wyrasta bluszcz, służący do atakowania przeciwników. Usta posiadają jedynie górną wargę, dolna prawdopodobnie jest wywinięta do wewnątrz. Prawdopodobnie posiada drobne zęby, służące do gryzienia pokarmu roślinnego. Cechą charakterystyczną dla Chikority są wielkie, pionowe oczy koloru czerwonego, pozbawione źrenic. Z czubka głowy wyrasta ciemnozielony liść, nieco krótszy od jej ciała. Jest on zamocowany na króciutkiej łodydze, umożliwiającej obracanie liścia.

Tułów jest niedługi. Pokémon ten chodzi na czterech kończynach. Są to krótkie nóżki, zakończone tępymi pazurami; tylne są rozstawione w niewiele większej odległości niż przednie od siebie. Z tego powodu porusza się raczej skokami, niż maszerując. Posiada krótki, zdeformowany ogon bez jasnej funkcji.

Różnice płci

Brak.

W grach

Jeden z trzech pierwszych (tzw. starterów) w G/S/C, obok Cyndaquila i Totodile'a. W drugiej epoce dostępna w Emeraldzie po ukończeniu Hoenn dexu. Sławna z powodu obrotowego liścia na głowie i wielkich, czerwonych oczu. W animé bardzo uparta, była jednym z Pokémonów Asha. Nie miała wielkiego znaczenia w Trading Card Game.

Umiejętności

Posiada Zdolność Overgrow, zwiększającą o połowę potęgę roślinnych ataków, jeśli Chikorita została poważnie ranna (straciła ponad 2/3 życia).

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki