FANDOM

004MS Charmander
Pokémon
Charizard 006MS
#005
Generacja I
Charmeleon
リザード Lizardo
005MS
Charmeleon

Pokémon Jaszczurka
Typy
Ogień
Zdolności
Pożar Słoneczna Moc
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworySmocze
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
19,0 kg 1,1 m
Statystyki
HP
58
Atak
64
Obrona
58
Sp. Atak
80
Sp. Obrona
65
Szybkość
80
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06 F005
Linki zewnętrzne
Smogon: Charmeleon

Charmeleon (jap. リザード) to Pokémon typu ognistego. Charmeleon ewoluuje z Charmander, Charmeleon ewoluuje w Charizarda. Jego ataki mają również postaci ataków smoczych.

Biologia

Fizjologia

Charmeleon pokrojem ciała bardzo przypomina Charmandera. Jest on od niego nieco większy, zmienia się też kształt głowy pokemona. Pojawia się na niej krótki, masywny róg skierowany do tyłu, zmienia się także wygląd oczu. Sprawia to, że staje się on nieco podobny do swej ostatecznej ewolucji, Charizarda. Ogon Charmeleona nieco się wydłuża, wyraźnie większe stają się również pazury pokemona. Jego łuski są także ciemniejszego koloru niż w przypadku Charmandera, stają się intensywnie czerwone. Płomień ma nieco inną barwę oraz jest zdecydowanie większy niż u poprzedniej ewolucji.

Zachowanie

Zachowanie zarówno dzikich, jak i pochodzących z hodowli Charmeleonów jest diametralnie różne w porównaniu do jego poprzedniej ewolucji. Są to pokemony niezwykle uparte i impulsywne. Niektórzy początkujący trenerzy odbierają ich zachowanie jako agresywne, tak jednak nie jest - usposobienie i charakter tego pokemona wymaga sporych umiejętności trenerskich od właściciela. Są dosyć silnymi pokemonami, co skutkuje często ich pewnością siebie i arogancją w stosunku do początkujących trenerów, którzy wybierają Charmandera jako startera. Bywają wówczas nieposłuszne, lecz po pewnym czasie stają się przywiązanymi i oddanymi pokemonami.Przy takiej mocy ataków na tak niskim poziomie, często zaczynają się czuć lepsze od swoich trenerów i po prostu ignorują ich polecenia. Kiedy się oswoją, potrafią być bardzo lojalne, a wtedy są jeszcze groźniejszymi przeciwnikami dla innych. Dzikie Charmeleony lubią się rozwijać w walce, więc atakują losowo wybranych przeciwników bez ostrzeżenia.Charmeleony są bardzo rzadkie w naturze. Jak już to zamieszkują trudno dostępne obszary górskie, oraz aktywne wulkany. W większych ilościach mogą zamieszkiwać opuszczone kopalnie. Pochodzą z Kanto.

Ewolucja

[[Plik:{{{pierwszy#}}}.png|link={{{pierwszy}}}]] → [[Plik:{{{drugi#}}}.png|link={{{drugi}}}]]

Pokémon GO

Dystans jajka:   brak
Cukierków do ewolucji:  GO Cukierek 100
Podstawowy atak:  158
Podstawowa obrona:  129
Szybkie ataki:  Ember, Scrath
Specjalnie ataki:  Fire Punch, Flame Burst, Flamethrower