FANDOM

003MS.png Venusaur
Pokémon
Charmeleon 005MS.png
#004
Generacja I
Charmander
ヒトカゲ Hitokage
004MS.png
Charmander.png

Pokémon Jaszczurka
Typy
Ogień
Zdolności
Pożar Słoneczna Moc
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworySmocze
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
8,5 kg 0,6 m
Statystyki
HP
39
Atak
52
Obrona
43
Sp. Atak
60
Sp. Obrona
50
Szybkość
65
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06.png F004.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Charmander

Charmander to Pokémon typu ognistego. Charmander ewoluuje w Charmeleona, który następnie ewoluuje w Charizarda.

Wraz z Bulbasaurem i Squirtlem, Charmander jest jednym z trzech starterów Pokémon z regionu Kanto.

Biologia

Fizjologia

Charmander jest pomarańczowym stworzeniem przypominającym dwunożną salamandrę z niektórymi cechami dinozaura, szczególnie jak u teropodów. Charmander ma cztery małe kły widoczne na górnej i dolnej szczęce, jego spód ma rozległe zabarwienie kremowego koloru. Jej najbardziej zauważalną cechą jest płomień na końcu ogona. Mówi się, że jeśli ten płomień gaśnie, Pokémon umiera, choć nigdy nie działo się to w anime.

Charmander został opisany jako ładny, ale mimo to trzeba być ostrożnym, ponieważ jego pazury są ostre i mocne, a więc potencjalnie niebezpieczne.

Różnice płci

Brak.

Zdolności specjalne

Charmander może ziać ogniem, co pozwala mu korzystać z szerokiej gamy ognistych ataków. Jednak siły te są bardzo ściśle związane z siłą i zdrowiem Charmandera, ponieważ opierają się na życiu, które podsyca płomień na ogonie. Z czasem, Charmander może nauczyć się potężnych technik, takich jak Miotacz Płomieni. Może nawet nauczyć się oddychać niebieskim płomieniem Gniewu Smoka.

Zachowanie

Charmander jest najbardziej łagodnym na swojej linii ewolucji. Jego zdrowie i emocje można łatwo odczytać, zwracając uwagę na płomień na końcu ogona. Na przykład, jeśli płomień rośnie gwałtownie, Charmander jest prawdopodobnie zły, a nawet skłonny do użycia Gniewu Smoka. Są traktowane jako dobrze wychowane Pokémony.

Są tacy, którzy mają wrażenie, że jest silniejszy niż Bulbasaur lub Squirtle. Jednakże jego siły w walce są bardzo ściśle związane z jego kondycją i zdrowiem. Są one również uparcie lojalne.

Siedlisko

Charmandery są rzadko spotykane w naturze. Czasami mogą gromadzić się w miejscach bardzo gorących, takich jak czynne wulkany. Mogą także rozwijać się w skalistych górach lub w kamieniach, skałach i jaskiniach. Zazwyczaj pochodzą z Kanto.

Dieta

Charmander jest zazwyczaj wszystkożernym Pokémonem.
Ash Charmander Ember.png

Więcej z Fandomu

Losowa wiki