Wikia

Pokémon Wiki

Charmander

2870stron na
tej wiki
Komentarze2
003MS.png Charmander
Pokémon
Charmeleon 005MS.png
#004
Generacja I
Charmander
ヒトカゲ Hitokage
004MS.png
Charmander.png

Pokémon Jaszczurka
Typy
Ogień
Zdolności
Pożar Słoneczna Moc
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworySmocze
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
8,5 kg 0,6 m
Statystyki
HP
39
Atak
52
Obrona
43
Sp. Atak
60
Sp. Obrona
50
Szybkość
65
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06.png F004.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Charmander

Charmander to Pokémon typu ognistego. Charmander ewoluuje w Charmeleona, który następnie ewoluuje w Charizarda.

Wraz z Bulbasaurem i Squirtlem, Charmander jest jednym z trzech starterów Pokémon z regionu Kanto.

Biologia

Fizjologia

Charmander jest pomarańczowym stworzeniem przypominającym dwunożną salamandrę z niektórymi cechami dinozaura, szczególnie jak u teropodów. Charmander ma cztery małe kły widoczne na górnej i dolnej szczęce, jego spód ma rozległe zabarwienie kremowego koloru. Jej najbardziej zauważalną cechą jest płomień na końcu ogona. Mówi się, że jeśli ten płomień gaśnie, Pokémon umiera, choć nigdy nie działo się to w anime.

Charmander został opisany jako ładny, ale mimo to trzeba być ostrożnym, ponieważ jego pazury są ostre i mocne, a więc potencjalnie niebezpieczne.

Różnice płci

Brak.

Zdolności specjalne

Charmander może ziać ogniem, co pozwala mu korzystać z szerokiej gamy ognistych ataków. Jednak siły te są bardzo ściśle związane z siłą i zdrowiem Charmandera, ponieważ opierają się na życiu, które podsyca płomień na ogonie. Z czasem, Charmander może nauczyć się potężnych technik, takich jak Miotacz Płomieni. Może nawet nauczyć się oddychać niebieskim płomieniem Gniewu Smoka.

Zachowanie

Charmander jest najbardziej łagodnym na swojej linii ewolucji. Jego zdrowie i emocje można łatwo odczytać, zwracając uwagę na płomień na końcu ogona. Na przykład, jeśli płomień rośnie gwałtownie, Charmander jest prawdopodobnie zły, a nawet skłonny do użycia Gniewu Smoka. Są traktowane jako dobrze wychowane Pokémony.

Są tacy, którzy mają wrażenie, że jest silniejszy niż Bulbasaur lub Squirtle. Jednakże jego siły w walce są bardzo ściśle związane z jego kondycją i zdrowiem. Są one również uparcie lojalne.

Siedlisko

Charmandery są rzadko spotykane w naturze. Czasami mogą gromadzić się w miejscach bardzo gorących, takich jak czynne wulkany. Mogą także rozwijać się w skalistych górach lub w kamieniach, skałach i jaskiniach. Zazwyczaj pochodzą z Kanto.

Dieta

Charmander jest zazwyczaj wszystkożernym Pokémonem.

W anime

Ważniejsze występy

Charmander Asha

W odcinku Charmander - Zabłąkany Pokémon, Ash, Misty i Brock natknąli się na Charmandera, który został opuszczony przez swojego trenera, Damiana, który dba tylko o silne Pokémony. Początkowo Charmander odmówił opuszczenia miejsca, czekając na powrót Damiana. Jednak, gdy pojawiła się ulewa, Charmander zaczął chorować i Ash wziął go do Centrum Pokémon. Charmander zdał sobie sprawę, że Damian nie był dobry, i dołączył do Asha. Od tego czasu rozwinął się w Charmeleona, a następnie w Charizarda.

Zippo, Charmander Ritchie'ego

Ritchie posiadał Charmandera o nazwie Zippo, który zadebiutował w odcinku Przyjaciel na śmierć i życie.

Inne

W odcinku Podróż na linii startu, Gilbert miał rozpocząć swoją podróż jako trener, ale startery przestraszyły się Taurosów Asha i uciekły. Profesor Oak, Tracey, Delia i Gilbert podzielili się w celu znalezienia trzech Pokémonów. Charmander był pierwszym znalezionym.

Charmander wystąpił w Pokémon Mystery Dungeon: Team Go-Getters out of the Gate jako lider zespołu Go-Getters.

Drugoplanowe role

Charmander został wymieniony w pierwszym odcinku anime jako jeden z trzech starterów Pokémon. Ash marzył o posiadaniu jednego, choć był to jego ostatni wybór. Jednak, gdy przybył do laboratorium Oaka, dowiedział się, że było już za późno, bo ten został już wybrany przez kogoś innego.

Charmander był stosowany przez jednego ze studentów Szkoły Trenerów Pokémon w odcinku Kto rządzi w szkole!.

Inny Charmander był widziany z prof. Oakiem w odcinku Wspaniała szóstka! wraz z Bulbasaurem i Squirtlem. Inny był widziany w odcinku Na właściwym miejscu o właściwej porze wraz z innym Bulbasaurem i Squirtlem.

Pokédex

EP011 - Charmander. Na końcu jego ogona od urodzenia pali się płomień. Panuje przekonanie, że Charmander umiera, kiedy ten płomień zgaśnie.

Ewolucja

004.png005.png006.png

Znane ataki

Nie mylić tego z grami!
Atak Typ Kategoria Debiut Zdjęcie
Miotacz Płomieni Ogień Special.gif EP004 Jest
Ash Charmander Flamethrower.png

Spojrzenie Normal Status.gif EP023 Jest
Ash Charmander Leer.png

Furia Normal Szablon:Fizyczny EP025 Jest
Ash Charmander Rage.png

Łomot Czaszką Normal Szablon:Fizyczny EP026 Jest
Ash Charmander Skull Bash.png

Ognisty Wir Ogień Special.gif EP032 Brak
Żar Ogień Special.gif EP032 Jest
Ash Charmander Ember.png

Siekanie Normal Szablon:Fizyczny EP078 Jest
Zippo Slash.png

Akcja Normal Szablon:Fizyczny EP079 Jest
Plik:Zippo Tackle.png
Metalowy Pazur Stal Szablon:Fizyczny SS019 Jest
Team Go-Getters Charmander Metal Claw.png

Ciekawostki

  • Charmander to kontaminacja słów char (spalić) i salamandra.

Zobacz też

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki