Fandom

Pokémon Wiki

Charmander

3103strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
003MS.png Venusaur
Pokémon
Charmeleon 005MS.png
#004
Generacja I
Charmander
ヒトカゲ Hitokage
004MS.png
Charmander.png

Pokémon Jaszczurka
Typy
Ogień
Zdolności
Pożar Słoneczna Moc
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworySmocze
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
8,5 kg 0,6 m
Statystyki
HP
39
Atak
52
Obrona
43
Sp. Atak
60
Sp. Obrona
50
Szybkość
65
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06.png F004.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Charmander

Charmander to Pokémon typu ognistego. Charmander ewoluuje w Charmeleona, który następnie ewoluuje w Charizarda.

Wraz z Bulbasaurem i Squirtlem, Charmander jest jednym z trzech starterów Pokémon z regionu Kanto.

Biologia

Fizjologia

Charmander jest najbardziej łagodny z całej jego linii ewolucji. Jego stan zdrowia i emocje łatwo odczytać za pomocą płomienia na końcu jego ogona. Przykładowo: płomień nagle stanie się większy, może to oznaczać gniew. Ogólnie Pokémon jest uważany za dobrze wychowanego, ale nie dlatego większość go wybiera. Głównym powodem jest siła Pokémona i przewaga nad typem roślinnym. Pokémon ten odczuwa wewnętrzną potrzebę do stawania się coraz silniejszym, pokonany raz będzie pracował tak długo, aż nie będzie w stanie pokonać przeciwnika, co często prowadzi do jego ewolucji. W stosunku do trenerów są lojalne, ale też uparte co może być i dobrą i złą cechą.Preferują gorące klimaty,szczególnie unikają deszczu,gdyż może on doprowadzić do zgaśnięcia płomienia na jego ogonie.Posiada on także niewielkie pazury, których używa podczas walki. Pomimo niegroźnego wyglądu i przyjaznego nastawienia, potrafią one nimi skutecznie zniechęcić przeciwnika.Ze względu na swój otwarty i przyjazny charakter, został on wybrany jako pokemon-starter dla początkujących trenerów.Należy jednak pamiętać, że jego ewolucje są o wiele trudniejszymi w treningu pokemonami i stąd doradza się ostrożność w wyborze Charmandera jako startera - jest on najłagodniejszym w swojej linii ewolucyjnej. Zarówno Charmeleon jak i Charizard mają już zupełnie inne charaktery, wymagają także wysokich umiejętności trenerskich. Wielu trenerów wybiera Charmandera, gdyż wydaje się być silniejszy od pozostałej dwójki starterów, Squirtle'a i Bulbasaura. W naturze spotykany jest rzadko, preferuje suche i gorące miejsca takie jak południowe zbocza gór. Większość osobników pochodzi z hodowli starterów dla początkujących trenerów.Najczęściej polują na żywność w niewielkich grupach. Jego umiejętność ziania ogniem umożliwia mu korzystanie z szerokiej gamy ognistych ataków, w tym nawet potężnego gniewu Smoka.Może zaatakować swoim ogonem,lecz są to o wiele słabsze ataki.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki