FANDOM

Charjabug to Pokémon o typie robaczym i elektrycznym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Charjabug to niewielki prostopadłościenny Pokémon przypominający owada. Jego korpus składa się z trzech kwadratowych segmentów z dwoma brązowymi odcinkami po każdej stronie. dwie ostatnie sekcje mają okrągłe znaki po obu stronach. Jego twarz ma kwadratowe niebieskie oczy, które czasami emitują przepięknym zielonym światłem. Z jego kwadratowej twarzy po obu stronach wyrastają dwa krótkie, żółte kolce. Same usta są szare i mają dwie szczęki, które zamykają się na boki.

Charjabug w spokoju wyczekuje na ewolucję. Większość czasu spędza w połowie zakopany w ziemi. Charjabug kumuluje energię elektryczną w swoim ciele i ze swoich zasobów potrafi zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na prąd dla całego gospodarstwa domowego. Ten Pokémon potrafi również dzielić się swoją energią z innymi Pokémonami służąc im jako bateria.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Grubbin ewoluuje w Charjabuga na poziomie 20. Charjabug ewoluuje w Vikavolta, kiedy podniesie swój poziom w miejscu ze specjalnym polem magnetycznym. Vikavolt nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Grubbin.png
Grubbin
robaczy
Poziom 20 Charjabug.png
Charjabug
robaczy elektryczny
Poziom w górę
(pole magnetyczne)
Vikavolt.png
Vikavolt
robaczy elektryczny

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Charjabug (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Charjabug jest wzorowany na kokonie oraz baterii. Może być również oparty na denkimushi, japońskiej gąsienicy, która - po dotknięciu - może wywrzeć uczucie podobne do porażenia prądem. Ze względu na jego ryk można dostrzec w nim podobieństwo do akordeonu.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów charge (ładowanie baterii) lub charger (ładowarka) i bug (robak).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 電池 denchi (bateria) i 地虫 jimushi (larwa).

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki