FANDOM

112MS Rhydon
Pokémon
Tangela 114MS
#113
Generacja I
Chansey
ラッキー Lucky
113MS
Chansey

Pokémon Jajko
Typy
Normal
Zdolności
Natural Cure lub Serene Grace Healer
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Urocze
Statystyka płci

Wszystkie z nich są samicami.

Waga Wzrost
34,6 kg 1,1 m
Statystyki
HP
250
Atak
5
Obrona
5
Sp. Atak
35
Sp. Obrona
105
Szybkość
50
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 F113
Linki zewnętrzne
Smogon: Chansey
Chansey (jap. ラッキー Lucky) - Pokémon typu Normal wprowadzony w generacji I. Ewoluuje z Happiny przy kontakcie z Owalnym Kamieniem i przekształca się w Blissey pod wpływem przyjaźni.

Biologia

Fizjologia

Ciało Chansey przypomina kształtem różowe jajko. Po obu stronach "głowy" znajdują się dwa rzędy "włosów" (ciemniejsze na końcach), po trzy kosmyki każdy. Widać także parę małych, czarnych oczu i niewielkie usta. W dolnej części ciała Chansey widać dwie łapki, poniżej których znajduje się kieszonka z jajkiem. Ten Pokémon ma także dwie niewielkie stopy oraz krótki ogonek.

Różnice płci

Chansey to osobniki tylko żeńskie.

Specjalne umiejętności

Podstawową umiejętnością Chansey jest leczenie innych Pokémonów, dlatego podczas walki używa tej zdolności na sobie. Z uwagi na samoleczenie i dużą liczbę punktów zdrowia jest przystosowana do długiego wytrzymywania na polu walki.

Zachowanie

Chansey ma wielkie serce, jest troskliwa i zawsze gotowa do pomocy. Nie potrafi przejść obojętnie wobec człowieka lub Pokémona, jeśli ten potrzebuje pomocy. Gdy jednak wyczuje złe intencje, bardzo szybko ucieknie. Chansey chodzi ostrożnie, aby chronić jajo przed uszkodzeniem.

Środowisko naturalne

Są bardzo rzadkie w naturze. Podobno ich napotkanie przynosi szczęście.