FANDOM

Chandelure (jap.シャンデラ Chandela) - Pokémon typu Ogień Duch wprowadzony w generacji V.

Biologia

Fizjologia

Chandelure to Pokémon przypominający żyrandol. Na czubku głowy płonie fioletowy ogień. Jego twarz to fioletowa, szklana elipsa. Pokemon ma żółte oczy. Posiada parę zakręconych łokci, które na końcach rozdwajają się. Na czterech kończynach Chandelure posiada fioletowe płomyki.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Chandelure kołysze ogniem na ramionach, przez co hipnotyzuje swoich przeciwników. Jego płomienie nie palą się fizycznie, ale spalają duchy.

Zachowanie

Chandelure wysysa duchy z żywych stworzeń poprzez spalanie ich. Chandelure hipnotyzuje ofiary machając płomieniami na jego ramionach.

Dieta

Mówi się, że Chandelure wchłania i pali duchy.

Ewolucja

Litwick ewoluuje w Lampenta na poziomie 41. Lampent ewoluuje w Chandelure przy kontakcie z Kamieniem Zmierzchu. Chandelure nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Litwick
Litwick
duchowyognisty
Poziom 41 Lampent
Lampent
duchowyognisty
Kamień Zmierzchu Plik:Dusk Stone.png Chandelure
Chandelure
duchowyognisty

W anime

Ważniejsze występy

Chandelure Ingo

Chandelure zadebiutował w odcinku Bitwa w podziemiach! pod własnością Ingo. Pomógł Ashowi, Iris i Cilanowi ratować Pokémony z rąk Zespołu R. Ten sam Chandelure później pojawił się w odcinku Lost at the Stamp Rally! w dwuwalce Eelektrossem Emmeta przeciwko Tepigowi Asha i Pansage'owi Cilana.

Występy drugorzędne

Chandelure pojawił się na krótko w Climbing the Tower of Success!.

Ciekawostki

Etymologia

Nazwa Chandelure pochodzi od słów chandelier (żyrandol,świecznik) i lure lub allure (wabić)

Chandela jest korupcją słowa chandelier i może pochodzić od słów chandelier i candela (łac.świeca).