Fandom

Pokémon Wiki

Caterpie

3193strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij
009MS.png Blastoise
Pokémon
Metapod 011MS.png
#010
Generacja I
Caterpie
キャタピー Caterpie
010MS.png
Caterpie.png

Pokémon Gąsienica
Typy
Robak
Zdolności
Tarcza Pyłu Ucieczka
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Owady
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
2,9 kg 0,3 m
Statystyki
HP
45
Atak
30
Obrona
35
Sp. Atak
20
Sp. Obrona
20
Szybkość
45
Styl Ciała Odcisk łapy
Body14.png F010.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Caterpie

Caterpie (jap. キャタピー Kyatapii) - Pokémon robak, gąsienica I generacji. Ewoluuje na 7 levelu w Metapoda. Jest on ciągle zmęczony dlatego w jednym z odcinków Pokémon Ash złapał go bez walki. Od razu po pokonaniu Zespołu R przeistoczył się w Metapoda. Metapod przeradza się później w Butterfree.

Biologia

Fizjologia

Caterpie jest zieloną, uroczą gąsienicą, oznaczoną po bokach żółtymi kółkami, kremowym podbrzuszem. Jej najbardziej zauważalną cechą wyglądu są czułki, mniej więcej o koralowej barwie oraz duże oczy w kształcie oznaczeń, co pozwala mu zaskoczyć przeciwnika. Dzieli wiele cech z innymi pokémonami larwami i ich przebiegi ewolucyjne są bardzo podobne larwa -> kokon -> pokemon.

Jeżeli Caterpie się boi lub ktoś dotknie jego czułek to wytwarza się z nich bardzo nieprzyjemny zapach. Jest to ich mechanizm obronny przed drapieżnikami. Stopy tego pokemona posiadają przyssawki co umożliwia mu poruszanie się po różnych podłożach bez większego wysiłku. Może również pluć siecią.

Te pokémony robaki rosną bardzo szybko, a co z tym idzie jedzą bardzo dużo zyskując nawet miano żarłoków, muszą w końcu uzupełniać zapotrzebowanie na energię. Caterpie zanim stworzy kokon, zrzuca skórę wielokrotnie. Większość trenerów obrzydza ten pokémon, ale jest on idealny dla początkujących ponieważ są one słabe na wolności i rozwijają się w ostateczne formy na dość niskich poziomach.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki