Fandom

Pokémon Wiki

Castelia

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Miasto Castelia
ヒウンシティ Hiun City
Castelia City.png
Miasto Castelia
Region Unova
Lider Burgh
Specjalizacja Typ Robak
Odznaka Odznaka Insektów
Debiut Zaginiony świat Gothitelle!

Miasto Castelia jest dużym miastem położonym w południowej części Unova. Miasto położone jest na dole w centrum półwyspu Unova, w południowej części pustyni i na północ od morza.

Castelia to duże miasto z dużą ilością ogromnych drapaczy chmur i kolorowych sklepów. Sala Castelia znajduje się w mieście. W połowie Castelii jest ogromny okrągły park, do którego prowadzą wszystkie ulice. Są w parku drzewa, jezioro, kilka budynków, a także ogromna fontanna pośrodku. Centrum Pokémon jest w pobliżu. Pustynię widać na horyzoncie.

Castelia jest geograficznie największym miastem w świecie Pokémon i zawiera wielu elementów konstrukcyjnych, które nie zostały zaobserwowane w miastach w innych regionach.

Miasto na krótko pojawiło się w odcinku Zaginiony świat Gothitelle!, gdzie kilka wieżowców było widać ze Strzelistego Mostu. W odcinku Inwazja Venipede'ów!, Ash, Iris i Cilan dotarli do miasta. Cilan powiedział o słynnych lodach, które znajdują się w Castelii. Ash i jego przyjaciele nagle spotkali Burgha na placu centralnym. Burgh odczuwał, że coś jest nie tak i poszedł z grupą w dół metra kanalizacyjnego. Tam znaleźli rannego Venipede'a. Potem gwałtownie ogromna grupa Venipede'ów zaczęła atakować miasto.

CasteliaPark.png

Plac centralny

Burgh stał się trochę zły, gdy dowiedział się, że burmistrz chce pozbyć się Venipede'ów przy użyciu siły i protestował. Burmistrz w końcu zdecydował się, by posłuchać go. Jego pomysł polegał na tym, aby znaleźć lidera Venipede'ów i użyć na niego Leczniczego Pulsu Audino Siostry Joy. On, Ash, i Iris ostatecznie znaleźli lidera, który był atakowany przez Tripa i jego Lampenta. Burgh zatrzymał go i powiedział, by tego nie robił.

Po użyciu Leczniczego Pulsu Audino, Burgh prowadził Venipede'y przez miasto. Na końcu odcinka, Ash i jego przyjaciele wsiedli do samolotu z profesor Juniper, by zbadać pustynię.

Ash i jego przyjaciele wrócili do Castelii w odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!, by Ash stoczył walkę w Sali z Burghem. Ash pokonał Burgha i jego Sewaddle ewoluował w Swadloona.

Ciekawe miejsca

Sala Castelia

Osobny artykuł: Sala Castelia

Sala Castelia jest oficjalną Salą w Castelii. Urzęduje w niej Burgh, który daje Trenerom, którzy go pokonają, Odznakę Insektów.

Castelijskie Rożki

File-Casteliacone anime.png

Castelijskie Rożki

Castelijskie Rożki to popularna lodziarnia w Castelii, która sprzedaje lody o takiej samej nazwie jak sklep.

Plac centralny

Plac centralny to park znajdujący się na skrzyżowaniu wszystkich ulic w Castelii. Są w parku drzewa, jezioro, kilka budynków, a także ogromna fontanna pośrodku.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki