FANDOM

267MS Beautifly
Pokémon
Dustox 269MS
#268
Generacja III
Cascoon
マユルド Mayuld
268MS
Cascoon

Pokémon Kokon
Typy
Robak
Zdolności
Shed Skin
Grupa hodowli
Owady
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
11,5 kg 0,7 m
Statystyki
HP
50
Atak
35
Obrona
55
Sp. Atak
25
Sp. Obrona
25
Szybkość
15
Styl Ciała Odcisk łapy
Body01 F268
Linki zewnętrzne
Smogon: Cascoon
Cascoon (jap. マユルド Mayuld) - Pokémon typu Robakwprowadzony w generacji III. Ewoluuje z Wurmple'a na poziomie 7 i przekształca się w Dustoxa na poziomie 10.

Biologia

Fizjologia

Cascoon to kokon Pokémon z kończynami, których używa, aby przyczepić się do gałęzi drzew. Istnieją niewielkie dziury w kokonie, przez które widać oczy. Jest bardzo podobny do Silcoona.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Cascoon ma mocny kokon, zbudowany, by odpierać ataki wrogów. Może znieść wszelkie ataki aż do ewolucji, po której może szukać zemsty.

Zachowanie

Pozostaje nieruchomy podczas wiszenia na drzewie wewnątrz kokonu. Jeśli zostanie zaatakowany, Cascoon twardnieje i nie rusza się. Gdyby cofnął się w najmniejszy sposób, straciłby siły do ewolucji. Jednak, gdy ewoluuje, jest wrogi wobec tych, którzy zaatakowali go. Aby uniknąć wykrycia przez wrogów, kryje się nieruchomo pod dużymi liśćmi. Przywiązuje także liścir do swojego ciała dla kamuflażu.

Środowisko naturalne

Cascoony żyją w ciemnych lasach. Ukrywają się i mogą być rzadkie do znalezienia.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Cascoon nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Cascoon Jessie

Jessie złapała swojego Cascoona jako Wurmple'a. Ewoluował w odcinku Twardziel Corphish.