FANDOM

Pokémon Cacturne to Pokémon typu trawiastego i mrocznego. Ewoluuje z Cacnei.

Biologia

Fizjologia

Cacturne to Pokémon o zielonym zabarwieniu. Posiada humanoidalny wygląd przypominający stracha na wróble połączonego z kaktusem. Ma groźne cechy, takie jak żółte oczy i pysk złożony z otworów na twarzy. Cacturne ma wiele kolców rozrzuconych wzdłuż ramion, nóg i szyi. Wzór zielonych rombów rozciąga się w dół z przodu jego ciała. Cacturne posiada trójkątny, kolczasty "kapelusz" na czele, który jest ciemniejszy niż większość jego ciała.

Różnice płci

Samica Cacturne'a ma duży, ciemno-zielony romb na klatce piersiowej, podczas gdy samiec ma w tym miejscu dwa małe, ciemnozielone romby.

Specjalne umiejętności

Oprócz licznych możliwości trujących, Cacturne ma również zdolność Piaskowa Zasłona. W burzy piaskowej, Cacturne może uniknąć ataku ze strony tego warunku pogodowego, co daje mu jakąś przewagę na terenie domowym.

Ciało Cacturne'a zatrzymuje wilgoć w gorących godzinach dziennych. Po spędzeniu tysięcy lat w trudnych warunkach pustynnych, jego krew przekształca się w piasek.

Zachowanie

Cacturne zwykle stoi nieruchomo w ciągu dnia, gdyż jest nocnym Pokémonem. W nocy, gdy temperatura spada, szuka zdobyczy, która jest wyczerpana od pustynnych upałów w ciągu dnia.

Środowisko naturalne

Cacturne żyje na pustyni.

Odżywianie

Cacturne to mięsożerny Pokémon, który poluje na zdobycz w środku nocy. Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi też karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Cacturne Harleya

Harley ma w swoim składzie Cacturne'a. Po raz pierwszy pojawił się w odcinku Na domiar złego Cacturne jako główny i najczęściej używany stworek Harleya.

Drugoplanowe role

Cacturne zadebiutował w filmie Cel Deoxys.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG103 Cacturne, Pokémon Straszak. Cacturne jest ewolucyjną formą Cacnei i ma cechy typów trawiastego i mrocznego. Rzadko porusza się w ciągu dnia, ale jest aktywny w nocy, gdy opada temperatura.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki