FANDOM

Cacnea Jamesa był pierwszym Pokémonem złapanym przez Jamesa podczas podróży po Hoenn, niezwłocznie po wypuszczeniu Weezinga.

Historia

Plik:James and Cacnea.png
Cacnea został złapany przez Jamesa w odcinku Kłusownik. W tym odcinku Zespół R znalazł grupę Ekansów i Koffingów ściganych przez kłusownika Pokémon; Jessie i James na stałe wypuścili Arboka i Weezinga w celu ochrony Ekansów i Koffingów. Przed wypuszczeniem Arboka i Weezinga, Zespół R był ścigany przez niektóre Beedrille. Cacnea przechodził właśnie obok. Kiedy zobaczył, że byli w potrzebie, użył Szpilo Pocisku do przegonienia Beedrillów. W dowód wdzięczności, James dał mu worek z ciastkami. Jednak torba została zamknięta. Później, po pokonaniu kłusownika, Zespół R napotkał Cacneę na drodze. Dał Jamesowi worek i James otworzył torbę i dał ciastko Cacnei. James zapytał Cacneę, czy chce do niego dołączyć i zgodził się, skacząc w ramiona i kując go kolcami.

Cacnea był Pokémonem Jamesa używanym w walkach w Hoenn. Za każdym razem, kiedy staje do walki, Cacnea odwraca się i czule przytula Jamesa. Według odcinka Wymaxowany! nie może pływać. Jednakże nie powinno to być zaskoczeniem, gdyż Cacnea pochodzi zazwyczaj z pustyni. Kiedy walczy, jest dość potężny, ale że James, Jessie i Meowth to czarne charaktery, Cacnea zazwyczaj przegrywa z Ashem lub z jednym z jego przyjaciół.

W Sinnoh, został zastąpiony przez Carnivine'a. Jednakże, był używany wraz Seviperem, Dustox i Carnivine'em w kilku bitwach przeciwko Ashowi i grupie. Walczył bez Carnivine'a tylko kilka razy w Sinnoh. Wywołuje ból u Jamesa nie tylko Cacnea, ale również Carnivine.

Plik:Gardenia Cacnea Drain Punch.png
W odcinku Pożegnania nadszedł czas, Gardenia i James walczyli przeciwko Ashowi i Dawn. Gardenia powiedziała Jamesowi, by nauczył Cacneę używać Skręto Ciosu, ale James nie wiedział, jak to zrobić. Dzięki jej wyjaśnieniom, James próbował uczyć Cacneę, ale udało się jeden raz i nie powtórzył sukcesu. Dzięki Meowthowi, Cacnea wyjaśnił, że pierwszy Skręto Cios to był tylko fuks. Gardenia zasugerowała, by James dał jej Cacneę na trening. Początkowo odmówił, ale w końcu zrozumiał, że jego brak umiejętności tylko zatrzymuje potencjał Cacnei i zostawił go z Liderką Sali, by stał się silniejszym.

Cacnea ponownie pojawił się w retrospekcji w odcinku Strzeżcie się młodzi, Barry nadchodzi!, gdzie wykazano, że walczył z Empoleonem Barry'ego. Objawiono, że opanował Skręto Cios, co bardzo zadowoliło Jamesa.

Osobowość i charakterystyka

Ku frustracji Jamesa, za każdym razem, gdy jest używany do bitwy, Cacnea odwraca się i czule przytula Jamesa, zmuszając go, aby przypomnieć mu, że ma walczyć. Według odcinka Wymaxowany!, nie potrafi pływać. Jednak nie powinno to być zaskoczeniem, gdyż Cacnea zwykle pochodzą z pustyni. Kiedy walczy, jest dość groźny, ale że Zespół R jest główną antagonistyczną siłą, Cacnea zwykle przegrywa z Ashem lub jednym z jego przyjaciół.

Podobnie jak większość Pokémonów Jamesa, Cacnea ma wielki związek z nim i stara się go zadowolić.

Ruchy

Nie mylić tego z grami!