FANDOM

330MS Flygon
Pokémon
Cacturne 332MS
#331
Generacja III
Cacnea
サボネア Sabonea
331MS
Cacnea

Pokémon Kaktus
Typy
Trawa
Zdolności
Sand Veil Water Absorb
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
RoślinyAntropoidy
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
51,3 kg 0,4 m
Statystyki
HP
50
Atak
85
Obrona
40
Sp. Atak
85
Sp. Obrona
40
Szybkość
35
Styl Ciała Odcisk łapy
Body12 Plik:F331.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Cacnea
Cacnea (jap. サボネア Sabonea) - Pokémon typu Trawawprowadzony w generacji III. Ewoluuje w Cacturne'a na poziomie 32.

Biologia

Fizjologia

Cacnea to okrągły, zielony Pokémon. Mają jeden ciemnozielony romb powyżej twarzy i trzy ciemnozielone rombu poniżej twarzy. Cacnea ma ciemne kręgi wokół oczu, a jego usta najwyraźniej składają się z kilku podobnych kręgów pod nimi. Cacnea ma dwa ciemniejsze, zielone kolce po bokach twarzy, wraz z żółtym kwiatem na szczycie głowy. Cacnea ma także ręce uzbrojone w kolne i stożkowe nogi.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Oprócz bycia trującym, Cacnea ma zdolność Piaskowa Zasłona. W burzy piaskowej, Cacnea może uniknąć ataku ze strony tego warunku pogodowego, co daje mu jakąś przewagę na terenie domowym. Ponadto Cacnea uwalnia silny aromat, aby przyciągnąć zdobycz i zatrzymuje wilgoć w gorących godzinach dziennych.

Zachowanie

Cacnea jest dobrze przystosowany do trudnych warunków pustynnych. Może przechowywać wodę, co jest szczególnie przydatne dla jego środowiska. Kiedy walczy, jest znany z dzikiego wymachiwania ramionami w nadziei na kłucie swojego przeciwnika jednym z ostrych cierni w jego ramionach. Uwalnia silny aromat z kwiata, aby przyciągnąć zdobycz. Kiedy ofiara jest blisko, stworek ten wystrzeliwuje ostre ciernie ze swojego ciała.

Środowisko naturalne

Cacnea żyje na pustyni.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Cacnea nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Cacnea Jamesa

Cacnea debiutuje w odcinku Kłusownik. Zostaje złapany przez Jamesa. W odcinku Pożegnania nadszedł czas zostaje oddany pod opiekę Gardenii.

Drugoplanowe role

Brak.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG007 Cacnea, Kaktusowy Pokémon. Cacnea żyje na pustyniach. Atakuje wroga kończynami naszpikowanymi igłami, którymi uderza jak młotem.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.