Fandom

Pokémon Wiki

Butterfree Asha

3049stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij
Butterfree Asha
サトシのバタフリー Satoshi no Batafurī
Ash Butterfree.png
Informacje
Płeć Samiec
Zdolność Nieznana
Trenerzy Ash i Gentleman
Miejsce złapania Las Wertański
Obecna lokalizacja Żyje dziko w Kanto
Wymieniony za Raticate Gentlemana
Historia
Debiut Ostry dyżur Pokémon
Złapany w Ash złapał Pokémona
Ewoluuje w Ash złapał Pokémona
Wyzwanie Samuraja
Wymieniony w Bitwa na pokładzie Świętej Anny
Wypuszczony w Żegnaj, Butterfree
010MS.png 011MS.png 012MS.png
Ten Pokémon spędził niecały odcinek jako Caterpie i 1 odcinek jako Metapod.

Butterfree był pierwszym dzikim Pokémonem złapanym przez Asha w regionie Kanto, a także pierwszym Pokémonem, którego Ash wypuścił.

Historia

Caterpie debiutuje na końcu odcinka Ostry dyżur Pokémon i został złapany w odcinku Ash złapał Pokémona, był pierwszym złapanym dzikim Pokémonem Asha. Co ciekawe, złapał go bez walki. Caterpie bardzo lubił Misty, ale, ku jego nieszczęściu, bała się go. W nocy po tym jak został złapany, Caterpie i Pikachu rozmawiali ze sobą, a Caterpie objawił swoje pragnienie, by ewoluować w Butterfree. Potem stał się bardzo smutny, jakby nie był pewien, że potrafi to zrobić, ale zachęcał go Pikachu. Zasnął obok Misty, która krzyczała na niego następnego dnia rano, raniąc jego uczucia.

Ash Caterpie.png

Caterpie

Caterpie był pierwszym Pokémonem Asha wysłanym do walki z następnym Pokémonem, którego próbował złapać Ash - Pidgeotto. Ze względu na dużą wadę w stosunku do Latających Pokémonów, został pobity dotkliwie. Pomimo tego, kiedy Jessie, James i Meowth próbowali ukraść Pikachu, Ash wysłał swojego słabego Caterpie przeciwko nim. Śmiali się, ale Caterpie pokonał Koffinga Jamesa i Ekansa Jessie. Kiedy Misty pogratulowała Caterpie za zwycięstwo, on przekształcił się w Metapoda, co przeszkadza jej jeszcze bardziej.W odcinku Wyzwanie Samuraja, Metapod został wysłany do walki z samurajem i udało mu się pokonać jego Pinsira, mimo że korzystał tylko z Osłony. Samurai postanowił wysłać swojego Metapoda przeciwko Ashowi, ale obydwa Pokémony nie atakowały. Milczenie zostało przerwane przez rój Beedrillów, który porwał Metapoda Asha. Ash miał poczucie winy i starał się go ocalić, uznając, że zabrano go do ula Kakun. Kiedy Zespół R pojawił się i obudził Beedrille, Ash miał szansę uratować Metapoda. Metapod myślał, że Ash go opuścił, lecz chłopak usprawiedliwiał się. Widząc, jak Beedrill atakował Asha, zerwał się i przyjął cios, łamiąc żądło Beedrilla. Metapod następnie przekształcił się w Butterfree i zatrzymał wszystkie Beedrille.

Ash Metapod.png

Metapod

Butterfree był bliskim towarzyszem Asha, który walczył w wielu bitwach, w tym w walce z Misty w Sali w odcinku Wodne Kwiaty Azurii. Był znany z odwagi, chętnie mierząc się z każdym przeciwnikiem, a często okazywał się być znacznie silniejszy niż oczekiwano. W odcinku Bitwa na pokładzie Świętej Anny, Ash wykorzystał go w walce z dżentelmenem i jego Raticate'em, co doprowadziło do wymiany. Ash akceptował Raticate'a, ale stwierdził, że Butterfree oznacza zbyt wiele i wymiana cofnęła się.

Pink Butterfree.png

Butterfree Asha wraz z różową Butterfree

Ostatni raz był widziany w odcinku Żegnaj, Butterfree. Na początku tego odcinka, Ash zobaczył wiele Butterfree latających w niebie, a Brock powiedział mu, że był to sezon godowy Butterfree. Ash zrozumiał, że jego Butterfree prawdopodobnie chce mieć dzieci, podobnie jak inne Butterfree, więc on i jego przyjaciele wynajęli balon i patrzyli, jak Butterfree miesza się z innymi. Butterfree Asha spotkał różową Butterfree. Chciał zaimponować jej wymyślnym lataniem. Kiedy to się nie udało, Ash i jego przyjaciele starali się zachęcić Butterfree, mówiąc mu, aby być asertywnym i zawiązał żółtą wstążkę na szyi, aby pomóc mu złapać oko różowej Butterfree. Butterfree próbował po raz drugi, aby zrobić wrażenie na różowej Butterfree, ale ten sposób również się nie powiódł. Następnie Zespół R pojawił się i zdobył wszystkie Butterfree (z wyjątkiem Asha) w gigantyczną sieć. Następnie Ash i przyjaciele wsiedli w balon i udali się do kanionu, gdzie Butterfree były odłożone. Ash walczył z Zespołem R, podczas gdy Butterfree próbował ratować inne Butterfree i wreszcie zwrócił uwagę różowej Butterfree. Otworzył klatkę i Butterfree poleciały. Zespół R próbował po raz drugi przechwycić wszystkie Butterfree, tylko tym razem został zatrzymany przez dwa Butterfree i Pikachu. Następnie różowa Butterfree zbliżyła się do Butterfree Asha. Dwójka odeszła, a Ash patrzył ze łzami w oczach, przypominając sobie co przeszli razem.

Od tego czasu, Butterfree Asha pojawił się w dziesiątej japońskiej czołówce, wraz z różową Butterfree. Ash wspomina go w odcinkach Złodziej, który ciągle kradł, Spotkanie po latach! i Butterfree i ja!.

Osobowość i charakterystyka

Ash Butterfree Goodbye.png

Ash żegna Butterfree

Jako Caterpie był szczęśliwy, ale i nieśmiały. Cierpiał z powodu niskiej samooceny. Bardzo bolała go również niechęć Misty do niego. Był też bardzo odważny. Jego osobowość złagodniała, gdy ewoluował w Metapoda. Stał się bardzo sympatyczny, ale pozostał bardzo lojalny wobec swojego trenera. Jako Butterfree, jego osobowość była podobna do tej jako Caterpie. Zachował swoją odwagę i pozytywne nastawienie, ale jego samoocena wciąż była niska.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Pajęcza Nić Robak Ash złapał Pokémona Jest
Ash Caterpie String Shot.png

Akcja Normal Ash złapał Pokémona Jest
Ash Butterfree Tackle.png

Osłona Normal Wyzwanie Samuraja Jest
Ash Metapod Harden.png

Usypiający Pyłek Trawa Wyzwanie Samuraja Jest
Ash Butterfree Sleep Powder-1-.png

Podmuch Wiatru Normal Clefairy i Kamień Księżycowy Jest
Ash Butterfree Brock Zubat Whirlwind.png

Pył Szoku Trawa Wodne kwiaty Azurii Jest
Ash Butterfree Stun Spore.png

Dubbing

Jako Caterpie

Kraj Aktor(ka)
Japonia 愛河里花子 Rikako Aikawa
Stany Zjednoczone 愛河里花子 Rikako Aikawa
Polska 愛河里花子 Rikako Aikawa

Jako Metapod

Kraj Aktor(ka)
Japonia 愛河里花子 Rikako Aikawa
Stany Zjednoczone Eric Stuart
Polska Eric Stuart

Jako Butterfree

Kraj Aktor(ka)
Japonia 愛河里花子 Rikako Aikawa
Stany Zjednoczone 愛河里花子 Rikako Aikawa
Polska 愛河里花子 Rikako Aikawa

Ciekawostki

  • Butterfree to pierwszy złapany Pokémon Asha.
  • Butterfree był najszybszym Pokémonem Asha, który ewoluował osiągając ostateczną ewolucję dwa odcinki po debiucie.

Podobne artykuły

Pokémony Asha
{{{link}}}
Przy sobie PikachuRowlet
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodileTalonflameHawluchaNoivern
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLaprasGreninjaGoodra
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki