Fandom

Pokémon Wiki

Burgh (anime)

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Burgh jest liderem sali treningowej w mieście Castelia. Specjalizuje się w Pokémonach typu robak. Wręcza Odznakę Insektów trenerom, którzy go pokonają.

Wygląd

Burgh jest młodym mężczyzną z zielonymi oczami i brązowymi, kręconymi włosami. Ubiera na siebie zieloną bluzkę z krótkim rękawem, a pod nią biały podkoszulek. Nosi także czerwony szalik, brązowy pas z klamrą przypominającą motyla, czerwone spodnie z zielonymi i czarnymi paskami, ciemne skarpety i buty dopasowane do koloru spodni.

Historia

Burgh przebywał w Bezkresnym Lesie, kiedy spotkał się z Ashem i jego przyjaciółmi. Wyszło na jaw, że posiada talent artystyczny. Kiedy zjawił się Sewaddle, którego Ash próbował złapać, Burgh ujawnił, że towarzyszył mu on podczas wędrówki przez las, chociaż nie był to jego Pokémon. Gdy Cilan przygotowywał posiłek, Burgh pokazywał Iris, Ashowi, Pikachu i Axew Iris, w jaki sposób zaprzyjaźnić się z dzikim Sewaddle, jednak Ashowi się nie udało. Kiedy wyszli na łąkę, dziki Pokémon zaczął płakać, więc Burgh zaprowadził go w miejsce, gdzie rosły jagody. Lider przyglądał się walce Pikachu i Sewaddle z dzikimi Woobatami. Po posiłku Burgh nocował z głównymi bohaterami.

Następnego dnia Burgh pomógł uleczyć dzikiego Patrata, kiedy Sewaddle został zabrany przez innego Pokémona tego gatunku. Tymczasem Sewaddle przyczepił się do Deerlinga. Ash próbował go ratować i wskoczył za nim do rzeki. Wówczas Burgh wystawił swojego Leavanny'ego, który ich uratował. Następnie wykorzystał go do zrobienia dla Sewaddle nowego liścia na głowę, a Ash zdołał go złapać.

Przed Centrum Pokémon Burgh pożegnał Asha i resztę i ruszył w dalszą podróż.[1]

Burgh ponownie spotkał się z Ashem i jego przyjaciółmi, kiedy ci przybyli do Castelii. Razem z nimi badał tajemnicze dźwięki dochodzące z sieci kanalizacji sanitarnej miasta. Tam odkryli rannego Venipede'a, który przypadkowo otruł Asha, kiedy ten wyciągnął go z rury. Burgh szybko stworzył lekarstwo dla chłopca i okrył bandażem rany Venipede'a. Gdy grupa wróciła na powierzchnię, okazało się, że rój Venipede'ów sieje spustoszenie w mieście.

Burgh zdenerwował się, kiedy dowiedział się, że burmistrz chce pozbyć się Venipede'ów przy użyciu siły. Dlatego też obmyślił plan, na który władze miejskie zgodziły się. Jego pomysł polegał na tym, aby znaleźć lidera Venipede'ów i użyć na nim Leczniczego Pulsu Audino Siostry Joy.

Po uspokojeniu lidera stada Venipede'ów przez Audino, Burgh wyprowadził dzikie Pokémony z miasta, grając na swoim flecie. Na końcu odcinka pożegnał się z grupą, kiedy Ash i jego przyjaciele wsiedli do samolotu z profesor Juniper w celu zbadania pustyni.[2]

Po powrocie Asha do Castelii, Burgh przyjął jego wyzwanie do walki w sali treningowej. Ash wygrał z nim i otrzymał Odznakę Insektów.[3]

Kiedy Ash i jego przyjaciele brali udział w Festiwalu Dzwonu Życzeń, Burgh pojawił się w retrospekcji Iris. Na pytanie quizowe, czy castelijskie rożki można kupić we wtorki, dziewczyna przypomniała sobie, jak razem z Burghiem przyszli do lodziarni, która była zamknięta. Dzięki temu zdołali poprawnie odpowiedzieć na zadane im pytanie.[4]

Burgh i jego Leavanny pojawili się w retrospekcji Asha po tym, jak jego Swadloon ewoluował w Leavanny'ego.[5]

Burgh ponownie pojawił się w retrospekcji, kiedy Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie w noc przed udziałem w Konferencji Vertress.[6]

Wizerunek Burgha widoczny był również podczas napisów końcowych filmu Genesect i objawiona legenda.

Osobowość i cechy charakteru

Burgh jest utalentowanym młodym człowiekiem, który interesuje się sztuką. Często wykonuje specyficzne pozy, pokazując światu, jak wielkim jest artystą. Czerpie inspiracje od Pokémonów swojego ulubionego typu - robaków. Ta miłość do Pokémonów sprawia, że Burgh troszczy się o nie i nie dopuszcza do tego, aby działa się im krzywda.

Pokémony

Przy sobie

542MS.png Leavanny
Burgh Leavanny.png Leavanny zadebiutował w odcinku Sewaddle i Burgh w Bezkresnym Lesie!, gdzie pomógł w ratowaniu Sewaddle'a i Asha, którzy wpadli do rzeki. W odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków! został użyty do walki z Ashem w sali Castelii. Pokonał Swadloona, lecz przegrał z Pikachu.
557MS.png Dwebble
Burgh Dwebble.png Dwebble był pierwszym Pokémonem Burgha użytym w walce z Ashem w odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!. Pokonał Tepiga Asha, jednak przegrał ze Swadloonem.
544MS.png Whirlipede
Burgh Whirlipede.png Whirlipede był drugim Pokémonem Burgha użytym w walce z Ashem w odcinku Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!. Został pokonany przez Swadloona Asha.

W sali Castelii

540MS.png Sewaddle
Burgh Sewaddle.png Burgh ma Sewaddle'a, który mieszka w sali Castelii. Nie wiadomo, czy używa go w walkach w sali. Po raz pierwszy pojawił się, gdy Burgh karmił go przed powitaniem Asha, Iris i Cilana.

Dubbing

Kraj Aktor(ka)
Japonia 古谷徹 Tōru Furuya
Stany Zjednoczone Billy Bob Thompson

Przypisy

  1. EP678: Sewaddle i Burgh w Bezkresnym Lesie!
  2. EP682: Inwazja Venipede'ów!
  3. EP685: Bitwa w imię miłości do Pokémonów robaków!
  4. EP731: Wspinaczka na wieżę sukcesu!
  5. EP736: Bitwa ze złodziejami liści!
  6. EP765: Kurtyna w górę, liga Unovy!

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki