Wikia

Pokepédia

Bulbasaur Asha

Dyskusja0
2518stron na
tej wiki
Bulbasaur Asha
Ash Bulbasaur
サトシのフシギダネ Satoshi no Fushigidane
Informacje
Debiut Bulbasaur i Ukryta Osada
Miejsce złapania Ukryta Osada
Płeć Nieznana*
Umiejętność Nieznana
Aktualna lokalizacja W laboratorium profesora Oaka
001 mini
Zobacz więcej informacji na temat tego gatunku

Bulbasaur był czwartym Pokémonem złapanym przez Asha podczas podróży po Kanto.

Historia

Johto

EP010
Bulbasaur w debiucie
IrozuzuDodany przez Irozuzu
Bulbasaur był Pokémonem, którego Ash zawsze chciał złapać, co wyjaśniono w odcinku Bulbasaur i Ukryta Osada. Kiedy Misty próbowała uchwycić dzikiego Oddisha, Bulbasaur rzucił się mu na ratunek, z łatwością pokonując zarówno Starmie Akcją jak i Butterfree poprzez dmuchanie jego Usypiającego Pyłku, usypiając go i dobijając Akcją. Później okazało się, że Bulbasaur w Ukrytej Osadzie, gdzie mieszkała Melanie, opiekował się chorymi, rannymi i opuszczonymi Pokémonami. Działał jako ochroniarz w miasteczku, był ewidentnie wrogo nastawiony do wszystkich trenerów, posuwając się aż do fizycznego ataku Misty.

Później Zespół R zaatakował wioskę i próbował ukraść wszystkie Pokémony z osady. Bulbasaurowi udało się uratować Oddisha w ostatniej sekundzie i był wzruszony, gdy Ash wybiegł mu pomóc wydostać się z niebezpieczeństwa. Następnie, używając Dzikich Pnączy odbił "odkurzacz", ratując Pidgeotto. Melanie, zachęcając Bulbasaura, by dołączył Asha, tłumaczyła, że jego dalszy rozwój jest ograniczony przez pozostawanie zbyt długo w osadzie. Bulbasaur zgodził się dołączyć do Asha, ale pod warunkiem, że go pokona w bitwie. Bulbasaur przygotował się doskonale do walki z Pikachu i wykorzystując swoje pnącza, złapał przeciwnika i unieruchomił. Jednak potężny Piorun oszołomił go na tyle długo, by Ash mógł go złapać.

Został po raz pierwszy użyty w walce do blokowania Zepsołu R na pokładzie Świętej Anny, używając Dzikich Pnączy. Jego pnącza zostały również wykorzystane, aby pomóc bohaterom i Zespołowi R uciec ze statku. W odcinku Tentacool i Tentacruel siedział na grzbiecie Butterfree, by walczyć z gigantycznym Tentacruelem, ale nie było to łatwe ze względu na jego gigantyczne macki.

Jego debiut w walce w siłowni miał miejsce w odcinku Pokémony w krainie zapachów, gdzie walczył z Tangelą Eriki. Próbował użyć Dzikich Pnączy, ale Tangela użyła Pułapki, przykręcając się do niego, ale Ash w ostatniej chili powrócił Bulbasaura. Następnie walczył z Ayą w Rycerze poké-ninja, pokonując jej Venonata przez odbicie jego Pyłu Szoku, a następnie uderzając z nowo nauczonym Nasionkiem Mocy. W Tajemniczy dom Ditto, Bulbasaur został wybrany przez Asha, by pokonać Ditto Duplici, używając Ostrych Liści, jednak został pokonany przez Ditto przekształconego w Bulbasaura, który użył Dzikich Pnączy na Bulbasaurze, przewracając go.

W Kto zaopiekuje się Togepi?, walczył z Ashem w turnieju, gdzie zwycięzca będzie mógł zatrzymać Togepi. Łatwo pokonał Psyducka Misty za pomocą lizania i gilgotania go. Jednak zwycięstwo nic nie znaczyło, ponieważ i tak Togepi wybrał Misty.

Ash Bulbasaur fight evolution
Bulbasaur stawia opór ewolucji
Rafi862Dodany przez Rafi862
Bulbasaur miał okazję ewoluować po walce z potężnym Rhyhornem, gdzie oberwał bardzo silnym Usunięciem w odcinku Tajemniczy ogród Bulbasaura, ale odmówił, widząc wielkie Ivysaury, jak również Venusaura, którzy byli źli na niego za zniszczenie ceremonii ewolucyjnej. Pozwoliło mu to poznać potężny Słoneczny Promień.

W Księżniczka kontra księżniczka, Bulbasaur, wraz z Pikachu i Vulpixem Brocka, został na krótko pożyczony Misty, aby umożliwić jej konkurowanie w Festiwalu Dnia Księżniczki. Bulbasaur pojedynkował z Kinglerem, Pinsirem, Cubonem i Raticatem, a wszystkie te bitwy wygrał. Misty użyła go w finale, gdy Pikachu został pokonany. Niestety, Lickitung Jessie znokautował go.

W odcinku Walka o odznakę, Bulbasaur został wysłany do walki z Zespołem R. Pomimo przewagi typu, Bulbasaur mocno oberwał od Kinglera Bąbelkami, po czym przegrał.

Stoczył on tylko jedną bitwę w Lidze Indygo, w odcinku Huczna runda piąta przeciwko Jeanette Fisher. Miał na początek kłopoty z Beedrillem, ale jak użył Nasionka Mocy, Beedrill został sparaliżowany, a potem pokonany. Następnie walczył ze Scytherem. Bulbasaur na początku musiał szybko unikać Siekania, a potem Prędkości. Po chwili Scyther użył Podwójnego Zespołu, ale Bulbasaur użył Dzikich Pnączy na tym prawdziwym. Ostatecznie, Bulbasaur pokonał Scythera Dzikimi Pnączami. Jeanette wybrała na ostatniego stworka Bellsprouta, który unikał ataku Bulbasaura. Gdy Bulbasaur użył kolejnej Akcji, Bellsprout odsunął się, po czym Bulbasaur uderzył w ścianę i stał się niezdolny do walki.

Jego więź z Pikachu Asha została pokazana w Przyjaciel na śmierć i życie, gdzie Pikachu był w stanie wykryć Poké Ball Bulbasaura w worku wśród setki skradzionych Balli.

Wyspy Oranżowe

Bulbasaur towarzyszył Ashowi podczas podróży po Pomarańczowym Archipelagu i był używany w drugim wyzwaniu Asha w sali Danny'ego. Starał się pomóc Pikachu wyrzeźbić sanki, ale nie był w stanie nadążyć za zespołem Danny'ego, ale Charizard pomógł im. Następnie pomógł Ashowi, Pikachu i Squirtle'owi w wyścigu w dół klifu, wykorzystując swoje pnącza do kierowania.

W odcinku Tajemnicza groźba, Bulbasaur został porwany przez gigantycznego stwora straszącego w kanałach Trovitopolis. Ash był tak zdenerwowany przez to, że Misty i Tracey musieli fizycznie go powstrzymać od nurkowania do wody, a Oficer Jenny wzięła go za bandytę i związała go, po czym wrzuciła do więzienia. Ash kopał i krzyczał cały czas. Z pomocą Muka uratował Bulbasaura i jego porywacza - zmutowanego olbrzyma Bulbasaur, który zostały porzucony przez burmistrza miasta.

W Misty spotyka wielbiciela, Bulbasaur był używany w trawiastej rundzie walki w sali Rudy'ego. Walczył z Exeggutorem, który uniknął Ostrych Liści i uderzył Bulbasaura Jajo Bombą. Bulbasaur szybko uśpił Exeggutora Usypiającym Pyłkiem, po czym go pokonał. Bulbasaur był w drużynie Asha do walki z Drake'iem w Oranżowej Lidze Mistrzów w odcinku Wejście Dragonite'a. Udało mu się trafić kilka razy w Electabuzza, lecz został pokonany przez Cios Gromu. Drake został ostatecznie pokonany i Bulbasaur dołączył do reszty zespołu w Hali Sławy.

Johto

EP227
Ambasador Bulbasaur
IrozuzuDodany przez Irozuzu
Bulbasaur dołączył do Asha w Johto, gdzie po raz pierwszy spotkał Heracrossa w Gdzie jest sok?. Heracross rozpoczął ssać nektar z bulwy Bulbasaura. Przez podróż po Johto, Bulbasaur był jednym z najstarszych członków zespołu Asha (razem z Charizardem, Squirtlem i Pikachu). W Ocalić Chikoritę, Bulbasaur był używany do walki przeciwko Chikoricie. Chociaż Bulbasaur przegrał, Ash i tak bardzo go pochwalił. Najbardziej przeżywał odejście Squirtle'a z paczki w odcinku Woda, naprzód!.

Bulbasaur został wybrany do walki z Poliwagiem Misty w odcinku Pojedynek o Totodile'a!. Pozornie pokonał Poliwaga Ostrym Liściem, ale Poliwag przekształcił się w Poliwhirla i walczył potężnym Powaleniem. Po otrzymaniu obrażeń od Bąbelków, Bulbasaur wystrzelił w stronę Poliwhirla potężny Słoneczny Promień. Walczył też w rewanżu z Ayą w Mocna pajęczyna i, używając Dzikich Pnączy, pokonał Venonata.

Bulbasaur pozostał z Ashem aż do odcinka Ambasador Bulbasaur, kiedy to został odesłany do laboratorium profesora Oaka, gdzie zaczął kłócić się z innymi stworkami. Okazał się też być naturalnym liderem, najpierw rozwiązując spór terytorialny między walczącymi Bellossom i Jumpluffem.

Ash użył go w Jeden na jednego, gdzie walczył w Srebrnej Konferencji przeciwko Magnetonowi Vincenta. Szybko nauczył się od Pikachu i Cyndaquil, jakie popełnili błędy, zamiast korzystania z wirujących Dzikich Pnączy, zaatakował Dzikimi Pnączami każdego Magnetona, aż trafił na prawdziwego. Jego Ostre liście zostały zablokowane przez Potrójny Atak. Następnie sparaliżował go Nasionkiem Mocy, a potem pokonał Dzikimi Pnączami. Następnie walczył z Meganium, z którą miał gorzką rywalizację. Po dwóch ostatnich Słonecznych Promieniach, Pokémony zremisowały.

Hoenn

High vine
Z Bulbasaur May
Rafi862Dodany przez Rafi862
Bulbasaur powrócił do Asha w odcinku Poké Ballowe oszustwo, by spotkać Bulbasaur May. Obydwoje nawiązali dobrą przyjaźń, ale widząc bójkę Pokémonów u prof. Oaka, Bulbasaur wrócił do Kanto.

Strefa Walk w Kanto

W odcinku Powrót do korzeni, Ash przywołał go do swojego zespołu razem z Charizardem, Squirtlem i Pikachu do walki z Brandonem. Po przegranej Charizarda z Dusclopsem Brandona, Bulbasaur zawalczył z nim w kolejnym odcinku. Zdobył obrażenia od potężnych ataków Dusclopsa i został zmylony przez Promień Pomieszania, przez który wyszedł spod kontroli i uderzył w Asha. Bulbasaur obudził się, gdy usłyszał okrzyki Asha i wyrwał się z zamieszania, skacząc w powietrze i pokonując Dusclopsa Słonecznym Promieniem. Gdy Solrock pokonał Squirtle'a, Bulbasaur został przywołany z powrotem. Po otrzymaniu obrażeń od psychicznych ruchów i odpowiadając Ostrym Liściem i Dzikimi Pnączami, stowrki zaatakowały się razem Słonecznymi Promieniami, po czym zremisowały. Po jakimś czasie, Ash wygrał bitwę, a Bulbasaur wrócił do laboratorium profesora Oaka.

Seria Diamond & Pearl

File-Ash and Bulbasaur
Ash i Bulbasaur
Rafi862Dodany przez Rafi862
Pojawia się w odcinku Spotkanie ze starymi przyjaciółmi! w laboratorium Profesora Oaka, gdzie Heracross wysysa sok z jego bulwy, a Bulbasaur bije go Dzikim Pnączem. Bulbasaur nie został wezwany przez Asha na Konwaliową Konferencję.

Seria Best Wishes!

Bulbasaur pojawił się w retrospekcji w odcinku Ogniste spotkanie po latach!. Ponownie spotkał Asha na koniec serii Best Wishes! w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma zostali uwiecznieni na zdjęciu ze swoim trenerem.

Osobowość i cechy charakteru

Bulbasaur jest jednym z najbardziej dojrzałych Pokémonów Asha i jest często postrzegany jako odpowiedzialny lider innych stworków swojego trenera w laboratorium profesora Oaka.

Ash Bulbasaur illusion Venusaur
Bulbasaur przerażony gigantycznym Venusaurem
IrozuzuDodany przez Irozuzu

W przeciwieństwie do swojego najbliższego przyjaciela, hałaśliwego i niedojrzałego Squirtle'a, Bulbasaur jest ostrożny w stosunku do ludzi, prawdopodobnie ze względu na znajomość z porzuconymi przez trenerów Pokémonami w Ukrytej Osadzie. Z biegiem czasu udało mu się zaufać Ashowi, ale zachował upartą, gburowatą i chętną do bitwy postawę. Ta twarda osobowość na krótko została złagodzona podczas wizyty w ogrodzie pełnym egzotycznych roślin, gdzie Bulbasaur opracował pewne uczucia do Glooma, ale najwyraźniej nic z tego nie wyszło.

Chociaż Bulbasaur jest jednym z najbardziej dojrzałych Pokémonów Asha, często ulega napadom niedojrzałości, gdy w grę wchodzi Squirtle. Widać to wiele razy w nieporozumieniach lub kłótniach między nimi.

Jego największym strachem wydaje się być jego w pełni rozwinięta forma - Venusaur, dlatego też stara się unikać ewolucji.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Akcja Normal Bulbasaur i Ukryta Osada Jest
Ash Bulbasaur Tackle
Bulbasaur używa Akcji
Rafi862Dodany przez Rafi862
Dzikie Pnącze Trawa Bulbasaur i Ukryta Osada Jest
Ash Bulbasaur Vine Whip
Bulbasaur używa Dzikiego Pnącza
Rafi862Dodany przez Rafi862
Ostry Liść Trawa Primeape idzie na banany Jest
Ash Bulbasaur Razor Leaf
Bulbasaur używa Ostrego Liścia
Rafi862Dodany przez Rafi862
Nasionko Mocy Trawa Rycerze poké-ninja Jest
Ash Bulbasaur Leech Seed
Bulbasaur używa Nasionka Mocy
Rafi862Dodany przez Rafi862
Słoneczny Promień Trawa Tajemniczy ogród Bulbasaura Jest
Ash Bulbasaur SolarBeam
Bulbasaur używa Słonecznego Promienia
Rafi862Dodany przez Rafi862
Usypiający Pyłek Trawa Misty spotyka wielbiciela Jest
Ash Bulbasaur Sleep Powder
Bulbasaur używa Usypiającego Pyłku
Rafi862Dodany przez Rafi862
Usunięcie Normal Lekcja trawiastego Pokémona Jest
Ash Bulbasaur Take Down
Bulbasaur używa Usunięcia
IrozuzuDodany przez Irozuzu
Tunel Ziemia Ambasador Bulbasaur Jest
Ash Bulbasaur Dig
Bulbasaur używa Tunelu
IrozuzuDodany przez Irozuzu

Dubbing

Kraj Aktor(ka)
Japonia 林原めぐみ Megumi Hayashibara
USA Tara Jayne*
Michele Knotz*
Polska Tara Jayne*
Michele Knotz*

Ciekawostki

  • To jedyny Pokémon Asha, który powstrzymał ewolucję, gdy był na to gotowy.

Zobacz też

  • Szukając więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Bulbasaur.

Więcej od Wikii

Losowa wiki