FANDOM

Bulbasaur (jap. フシギダネ Fushigidane) - Pokémon typu Trawa i Trujący wprowadzony w generacji I. Wraz z Charmanderem i Squirtlem jest jednym ze starterów w regionie Kanto.

Biologia

Fizjologia

Bulbasaur jest gadopodobnym stworzeniem, przypominającym nieco ropuchę lub młodego dinozaura. Jego skóra jest zielono-błękitna, jednak pokrywają ją sporej wielkości, zielonkawe cętki. Posiada dosyć duże oczy o jasnoczerwonych tęczówkach. Najbardziej charakterystyczną cechą budowy ciała Bulbasaura jest wielka, zielona bulwa na jego plecach, która kształtem przypomina cebulę. Bulwa ta miarowo świeci, gdy Bulbasaur jest blisko ewolucji. W przeciwieństwie do pasożytniczych grzybów- takich jak na plecach Parasa, które wraz z rozwojem żywiciela przejmują całe jego ciało, bulwy Bulbasaurów żyją wraz z nimi w symbiozie. Dzięki temu Bulbasaury mogą pobierać energię ze słońca za dnia, podczas gdy w nocy ich bulwy mogą szybciej się rozwijać.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Dzięki bulwie na plecach Bulbasaur posiada szeroką gamę umiejętności specjalnych, charakterystycznych dla trawiastego typu Pokémonów. Może również wykorzystywać w walce energię słoneczną - zarówno do uzdrawiania się za pomocą Synthesis, jak i do potężnego ataku Solar Beam. Z czubka bulwy wypuszczać może pył, zapachy, płatki oraz nasiona, a także pnącza i liście z jej podstawy. Łącząc te zdolności w ataki takie jak Razor Leaf, Leech Seed, Vine Whip, Sweet Scent czy Petal Dance, zyskuje dosyć pokaźny arsenał ruchów.

Zachowanie

Bulbasaury okazują wielką lojalność i przywiązanie do swoich przyjaciół i trenerów. W odcinku 102 jeden z nich został opuszczony przez swojego trenera w kanałach Trovitopolis. Dopiero po latach został odnaleziony przez Asha i jego przyjaciół, jednak mimo to wciąż cieszył się na widok swojego starego trenera. Większość Bulbasaurów jest udomowionymi osobnikami, hodowanymi na startery w regionie Kanto, dzięki czemu mają opinię dobrze wychowanych Pokémonów. Niektórzy uważają również, że jest to najłatwiejszy Pokémon na start, ze względu na to, że jego typ ma przewagę nad dwoma pierwszymi gymleaderami w Kanto. Duża bulwa na plecach Bulbasaura rośnie wraz z Pokémonem. Ta bulwa zbiera energię i podobnie jak wielbłąd przechowuje materiał zapasowy w garbie. Jest wypełniona nasionami, które wyrastają podczas gdy Pokémon ewoluuje.

Środowisko naturalne

Dzikie Bulbasaury są niezwykle rzadkie, Niekiedy można je spotkać w kilku charakterystycznych miejscach takich jak ukryte ogrody, czy obszary dookoła źródeł świeżej wody np. rzek, a także w lasach ukrywające się w pustych kłodach drzew. Jednak najczęściej należą do trenerów.

Dieta

Tak jak większość Pokémonów, Bulbasaury mogą jeść wszystko co nie jest trujące i za twarde. Jednak gdy brakuje jedzenia, nie głodują zbytnio dzięki bulwie która może gromadzić energię słoneczną.

Ewolucja

Bulbasaur ewoluuje w Ivysaura na poziomie 16. Ivysaur ewoluuje w Venusaura na poziomie 32. Venusaur nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Bulbasaur
Bulbasaur
Poziom 16 Ivysaur
Ivysaur
Poziom 32 Venusaur
Venusaur

Ciekawostki

  • Młode osobniki są w stanie chodzić na dwóch nogach, dzięki małej wadze młodej bulwy. Tracą one tą zdolność wraz z dojrzewaniem.
  • W odcinku 51 dowiadujemy się, że raz na jakiś czas w Kanto duża ilość Bulbasaurów zbiera się w tajemniczym ogrodzie, by ewoluować w Ivysaury. Nie wiadomo jednak, czy w innych regionach również zbierają się w grupy by ewoluować i czy to jest powód dla którego występują one tam dużo rzadziej niż w Kanto.

Opisy w Pokédexie

Gra Wpis z Pokédexa
006MS009MS RedBlue A strange seed was planted on its back at birth. The plant sprouts and grows with this Pokémon.
025MS Yellow It can go for days without eating a single morsel. In the bulb on its back, it stores energy.
250MS Gold The seed on its back is filled with nutrients. The seed grows steadily larger as its body grows.
249MS Silver It carries a seed on its back right from birth. As it grows older, the seed also grows larger.
245MS Crystal While it is young, it uses the nutrients that are stored in the seeds on its back in order to grow.
383MS Ruby Bulbasaur can be seen napping in bright sunlight. There is a seed on its back. By soaking up the sun's rays, the seed grows progressively larger.
382MS Sapphire Bulbasaur can be seen napping in bright sunlight. There is a seed on its back. By soaking up the sun's rays, the seed grows progressively larger.
384MS Emerald Bulbasaur can be seen napping in bright sunlight. There is a seed on its back. By soaking up the sun's rays, the seed grows progressively larger.
006MS FireRed There is a plant seed on its back right from the day this Pokémon is born. The seed slowly grows larger.
003MS LeafGreen A strange seed was planted on its back at birth. The plant sprouts and grows with this Pokémon.
483MS Diamond For some time after its birth, it grows by gaining nourishment from the seed on its back.
484MS Pearl For some time after its birth, it grows by gaining nourishment from the seed on its back.
487OMS Platinum For some time after its birth, it grows by gaining nourishment from the seed on its back.
250MS HeartGold The seed on its back is filled with nutrients. The seed grows steadily larger as its body grows.
249MS SoulSilver It carries a seed on its back right from birth. As it grows older, the seed also grows larger.
643MS Black For some time after its birth, it grows by gaining nourishment from the seed on its back.
644MS White For some time after its birth, it grows by gaining nourishment from the seed on its back.
646BMS Black 2 For some time after its birth, it grows by gaining nourishment from the seed on its back.
646WMS White 2 For some time after its birth, it grows by gaining nourishment from the seed on its back.
716MS X A strange seed was planted on its back at birth. The plant sprouts and grows with this Pokémon.
717MS Y For some time after its birth, it grows by gaining nourishment from the seed on its back.
383PMS Omega Ruby Bulbasaur can be seen napping in bright sunlight. There is a seed on its back. By soaking up the sun's rays, the seed grows progressively larger.
382PMS Alpha Sapphire Bulbasaur can be seen napping in bright sunlight. There is a seed on its back. By soaking up the sun's rays, the seed grows progressively larger.
791MS Sun Brak
792MS Moon Brak
800DMMS Ultra Sun Brak
800DWMS Ultra Moon Brak

Lokalizacje

Ikona Gra Lokalizacja
006MS Red Pokémon starter
009MS Blue Pokémon starter
025MS Yellow Od dziewczyny w mieście Cerulean,jeśli wskaźnik przyjaźni Pikachu jest wystarczająco wysoki.
250MS Gold Kapsuła Czasu,event
249MS Silver Kapsuła Czasu,event
245MS Crystal Kapsuła Czasu,event
383MS Ruby Wymiana,event
382MS Sapphire Wymiana,event
384MS Emerald Wymiana,event
006MS FireRed Pokémon Starter
003MS LeafGreen Pokémon Starter
483MS Diamond Wymiana
484MS Pearl Wymiana
487OMS Platinum Wymiana
250MS HeartGold Jako nagroda od Profesora Oaka po pokonaniu Reda
249MS SoulSilver Jako nagroda od Profesora Oaka po pokonaniu Reda
643MS Black Event Pokémon Global Link
644MS White Event Pokémon Global Link
646BMS Black 2 Poké Transfer,event
646WMS White 2 Poké Transfer,event
716MS X Od profesora Sycamore w mieście Lumiose po pokonaniu go w bitwie
717MS Y Od profesora Sycamore w mieście Lumiose po pokonaniu go w bitwie
383PMS Omega Ruby Wymiana,event
382PMS Alpha Sapphire Wymiana,event
791MS Sun Wymiana
792MS Moon Wymiana
800DMMS Ultra Sun Trasa 2 (Skan Wyspy)
800DWMS Ultra Moon Trasa 2 (Skan Wyspy)