Wikia

Pokepédia

Bulbasaur

Komentarze4
2557stron na
tej wiki
719 mini Diancie #001
Bulbasaur
Ivysaur 002 mini
001 mini Bulbasaur
250px-001Bulbasaur
Informacje ogólne
Nazwa jap. フシギダネ Fushigidane
Wymowa Balbazaur
Generacja 1
Ewoluuje z Nikogo
Ewoluuje w Ivysaur
Pokédex
Narodowy #001
Johto #231
Hoenn #203
Sinnoh Nieznany
Unova Nieznany
Kalos #080
Informacje biologiczne
Klasyfikacja Pokémon Bulwa
Typ TrawaTrujący
Zdolność Zarastanie
Ukryta zdolność Chlorofil
Wzrost 0.7m
Waga 6.9kg
Grupa jaja Potwór i Trawa
Płeć Samica - 12,5%
Samiec - 87,5%
Kolor Zielony
Styl ciała Body08
Odcisk łapy F001
Ryk Odtwórz
Pozostałe informacje
Współczynnik złapania 255 (33,3%)
Liczba kroków do wyklucia 5355 - 5609
Szybkość podnoszenia poziomu {{{szybkość poziomu}}}
Bazowa wartość przyjaźni {{{przyjaźń}}}

Bulbasaur to Pokémon typu trawiastego i trującego. Może ewoluować w Ivysaura, po czym w Venusaura.

Wraz z Charmanderem i Squirtlem jest jednym z trzech starterów, które trener otrzymuje w regionie Kanto.

Biologia

Fizjologia

Bulbasaur jest gadopodobnym stworzeniem, przypominającym nieco ropuchę lub młodego dinozaura. Jego skóra jest zielono błękitna, jednak pokrywają ją sporej wielkości zielonkawe cętki. Posiada dosyć duże oczy z tęczówkami w kolorze jasnoczerwonym. Najbardziej charakterystyczną cechą budowy ciała Bulbasaura jest wielka zielona bulwa na jego plecach, kształtem przypominająca cebulę. Bulwa ta miarowo świeci, gdy Balbasaur jest blisko ewolucji. W przeciwieństwie do pasożytniczych grzybów takich jak na plecach Parasa, które wraz z rozwojem żywiciela przejmują całe jego ciało, bulwy Bulbasaurów żyją wraz z nimi w symbiozie. dzięki czemu Bulbasaury mogą pobierać energię ze słońca za dnia, podczas gdy w nocy ich bulwy mogą szybciej się rozwijać.

Różnice płci

Brak.

Umiejętności specjalne

Dzięki bulwie na plecach, Bulbasaur posiada szeroką gamę umiejętności specjalnych charakterystycznych dla Pokémonów typu trawiastego. Z czubka bulwy wypuszczać może pył, zapachy, płatki oraz nasiona, a także pnącza i liście z jej podstawy.

Dzięki bulwie może również wykorzystywać w walce energię słoneczną, zarówno do uzdrawiania się za pomocą Syntezy, jak i do potężnego ataku Słonecznego Promienia.

Bulbasaur jest gadopodobnym stworzeniem z dużą bulwą na plecach, rośnie ona wraz z Pokémonem. Ta bulwa zbiera energię i podobnie jak wielbłąd przechowuje materiał zapasowy w garbie. Bulwa jest wypełniona nasionami, które wyrastają, podczas gdy Pokémon ewoluuje.

Młode osobniki są w stanie chodzić na dwóch nogach, dzięki małej wadze młodej bulwy. Tracą one tą zdolność wraz z dojrzewaniem, lecz z dobrym trenowaniem ta zdolność nie zanika.

Jeśli Bulbasaurom brakuje jedzenia, wygrzewają się na słońcu, gromadząc energię w procesie fotosyntezy.

Charakter i usposobienie

Większość Bulbasaurów jest udomowionymi osobnikami, hodowanymi na startery w regionie Kanto, dzięki czemu mają opinię dobrze wychowanych Pokémonów. Niektórzy uważają również, że jest to najłatwiejszy Pokémon na start, ze względu na to że jego typ ma przewagę nad dwoma pierwszymi liderami w Kanto.

Bulbasaury okazują wielką lojalność i przywiązanie do swoich przyjaciół i trenerów. W odcinku Tajemnicza groźba, jeden z nich opuszczony przez swojego trenera w kanałach Trovitopolis, dopiero po latach został odnaleziony przez Asha i jego przyjaciół. Jednak mimo to, Bulbasaur wciąż cieszył się na widok swojego starego trenera.

W odcinku Tajemniczy ogród Bulbasaura dowiadujemy się, że raz na jakiś czas w Kanto, duża ilość Bulbasaurów zbiera się w tajemniczym ogrodzie, by ewoluować w Ivysaury. Nie wiadomo jednak, czy w innych regionach również zbierają się w grupy, by ewoluować i czy to jest powód, dla którego występują one tam dużo rzadziej niż w Kanto.

Środowisko naturalne

Dzikie Bulbasaury są niezwykle rzadkie, niekiedy można je spotkać w kilku charakterystycznych miejscach, takich jak ukryte ogrody, czy obszary dookoła źródeł świeżej wody np. rzek, a także w lasach ukrywające się w pustych kłodach drzew. Jednak najczęściej należą do trenerów.

Odżywianie

Tak jak większość Pokémonów, Bulbasaury mogą jeść wszystko co nie jest trujące i za twarde. Jednak gdy brakuje jedzenia, nie głodują zbytnio dzięki bulwie, która może gromadzić energię słoneczną.

W anime

Główne role

Bulbasaur Asha

Po raz pierwszy pojawił się w odcinku Bulbasaur i ukryta osada jako jeden z Pokémonów z Ukrytej Osady. Z początku ostrożny w stosunku do Asha, w końcu wyzwał go na pojedynek. Używając swojego Pikachu, pokonał on Bulbasaura i go złapał. W przeciwieństwie do Charmandera czy Squirtle'a, które zostały złapane przez Asha w dwóch kolejnych odcinkach.

Bulbasaur May

Dużo później, gdy Ash podróżował przez region Hoenn, jego przyjaciółka May złapała własnego Bulbasaur. Podróżowała ona razem z nią do końca jej wędrówki przez Hoenn, pomagając jej w walce o zwycięstwo w Wielkim Festiwalu Hoenn. Podczas podróży do Kanto, May zostawiła swojá Bulbasaur u Profesora Oaka, by ta mogła się uczyć od Bulbasaura Asha, podczas gdy ona wyruszyła z grupą by walczyć w Battle Frontier. Odzyskała go w trakcie podróży przez Johto, podczas której przeszedł on cały proces ewolucyjny - aż do Venusaura.

Inne

Bulbasaur, który należał do burmistrza Trovitopolis, pojawił się w odcinku Tajemnicza groźba. W dzieciństwie, burmistrz porzucił Bulbasaura i wysłał go do kanalizacji. Wspomagany przez Misty i Tracey'ego, Ash znalazł porzuconego Bulbasaura w poszukiwaniu własnego, który zaginął. Następnie został z Siostrą Joy.

W odcinku Podróż na linii startu, Gilbert, syn burmistrza Alabastii, zamierzał rozpocząć swoją trenerską podróż z jednym ze starterów regionu Kanto, lecz zostały one wystraszone przez Taurosy Asha. Profesor Oak, Tracey, Delia i Gilbert wyruszyli, by je odnaleźć. Ostatnim starterem, którego odnaleźli, był Bulbasaur uwięziony w drzewie, otoczony przez stado Primeape'ów. Na końcu odcinka Gilbert zdecydował, że to właśnie Bulbasaur będzie jego starterem.

Drugoplanowe role

Bulbasaur został wymieniony w pierwszym odcinku jako jeden z trzech starterów Pokémon. Ash marzył o posiadaniu jednego i był jego drugim wyborem startera, po Squirtle'u. Jednak, gdy przybył do laboratorium Oaka, było już za późno, by go mieć, bo został już wybrany przez kogoś innego.

Bulbasaur był używany przez jednego z uczniów Szkoły Trenerów Pokémon w odcinku Kto rządzi w szkole!.

Pokédex

EP010 - Bulbasaur, Pokémon, który od urodzenia nosi nasiona na grzbiecie. Nasiona te powoli dojrzewają. Badacze nie wiedzą, czy zaklasyfikować Bulbasaura jako roślinę czy zwierzę. Jest wyjątkowo silny. Trudno złapać go w naturalnym środowisku.

Ewolucja

001002003

Znane ataki

Nie mylić tego z grami!
Atak Typ Kategoria Debiut Zdjęcie
Dzikie Pnącze Trawa Szablon:Fizyczny EP004 Jest
Ash Bulbasaur Vine Whip

Akcja Normal Szablon:Fizyczny EP010 Jest
Ash Bulbasaur Tackle

Ostry Liść Trawa Szablon:Fizyczny EP025 Jest
Ash Bulbasaur Razor Leaf

Nasionko Mocy Trawa Status EP032 Jest
Ash Bulbasaur Leech Seed

Podmuch Wiatru* Normal Status EP032 Jest
Ash Bulbasaur Whirlwind

Słoneczny Promień Trawa Special EP051 Jest
Ash Bulbasaur SolarBeam

Usypiający Pyłek Trawa Status EP103 Jest
Ash Bulbasaur Sleep Powder

Usunięcie Normal Szablon:Fizyczny EP178 Brak
Taniec Płatków Trawa Special AG102 Jest
May Bulbasaur Petal Dance

Ciekawostki

  • Bulbasaur to kontaminacja angielskiego "bulb" (cebula) i greckiego "saur" (jaszczurka).

Zobacz też

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki