FANDOM

Buizel (jap. ヒコザル Buoysel) - Pokémon typu Woda wprowadzony w generacji IV.

Biologia

Fizjologia

Buizel swym wyglądem przypomina łasicę. Głowa na górze jest brązowa a na dole żółta. Ma żółte, okrągłe brwi i po dwa czarne paski na policzkach (podobnie do Indianin). Ma bystre spojrzenie. Na szyi Buizela jest żółty kołnierz wypełniony powietrzem dzięki czemu może zatrzymać się w wodzie w każdej chwili. Tułów Buizela jest brązowy a brzuch żółty. Ma dwie lub jedną (w zależności od płci) żółtą plamę. Jego ręce są całe brązowe z małą niebieską błonką. Na dłoni, od wewnętrznej strony dłoni ma małą, żółtą kropkę. Na rękach tak jak i na nogach ma po trzy palce. Ogon jest brązowy z jasno żółtymi końcówkami. Jest podwójny, dzięki czemu Buizel może szybciej pływać, obracając ogonem jak śrubą. Dzięki ogonowi może też unosić się w powietrzu i odpierać ataki takie jak np. Bomba Błotna, obracając ogon.

Różnice płci

U Buizelów jest tylko jedna część ciała po której można rozróżnić samicę od samca, są to plamy na grzbiecie. Samice mają jedną plamę a samce dwie.

Specjalne umiejętności

Gdy Buizel obraca ogonem jak wiatrakiem może to unieść go w powietrze. Może to też posłużyć jako obrona przed atakami takimi jak Bomba Błotna. W wodzie Buizele używają swoich obrotnych ogonów do szybszego pływania (niczym śruba) Kołnierz Buizela służy mu przede wszystkim do pływania. Dzięki niemu, płynąc, potrafi się zatrzymać w każdej chwili, nadymając go jak balon. Prawdopodobnie ma duże płuca w które nabiera powietrze przed pływaniem a potem wpompowuje go do kołnierzu.