FANDOM

Buizel
ブイゼル Buizel
Pachirisu Floatzel
200px
Numer narodowy 418
Typ Woda
Gatunek Pokémon Wodna Łasica
Waga 29.5kg
Wzrost 0.7m
Płeć ♂50%♀50%

Buizel (jap. ヒコザル Buoysel, niem. Bamelin, fr. Mustebouée) - Pokémon fretka typu wodnego. Ewoluuje w Floatzela na 26 poziomie.

Wygląd

Buizel swym wyglądem przypomina łasicę. Głowa na górze jest brązowa a na dole żółta. Ma żółte, okrągłe brwi i po dwa czarne paski na policzkach (podobnie do Indianin). Ma bystre spojrzenie. Na szyi Buizela jest żółty kołnierz wypełniony powietrzem dzięki czemu może zatrzymać się w wodzie w każdej chwili. Tułów Buizela jest brązowy a brzuch żółty. Ma dwie lub jedną (w zależności od płci) żółtą plamę. Jego ręce są całe brązowe z małą niebieską błonką. Na dłoni, od wewnętrznej strony dłoni ma małą, żółtą kropkę. Na rękach tak jak i na nogach ma po trzy palce. Ogon jest brązowy z jasno żółtymi końcówkami. Jest podwójny, dzięki czemu Buizel może szybciej pływać, obracając ogonem jak śrubą. Dzięki ogonowi może też unosić się w powietrzu i odpierać ataki takie jak np. Bomba Błotna, obracając ogon.

Różnice płci

U Buizelów jest tylko jedna część ciała po której można rozróżnić samicę od samca, są to plamy na grzbiecie. Samice mają jedną plamę a samce dwie.

Zachowanie

Buizel posiada cechy ssaków, głownie z pomarańczowego futra i łap. Widać też wyraźnie że jest to skrzyżowanie łasicy i wydry morskiej. Buizel ma cechy stworzeń morskich, ma niebieskie płetwy na rękach i świtnie przystosowany do szybkiego pływania ogon. Gdy pada deszcz, szybkość Buizeli gwałtownie wzrasta. Ta zdolność nazywa się Swift Swim. W animé Buizel Asha pokazał zdolność Swift Swim w walce z Lucario Maylene gdy zaczął padać deszcz. Gdy Buizel obraca ogonem jak wiatrakiem może to unieść go w powietrze. Może to też posłużyć jako obrona przed atakami takimi jak Bomba Błotna. W wodzie Buizele używają swoich obrotnych ogonów do szybszego pływania (niczym śruba) Kołnierz Buizela służy mu przede wszystkim do pływania. Dzięki niemupłynąc, potrafi się zatrzymać w każdej chwili, nadymając go jak balon. Prawdopodobnie ma duże płuca w które nabiera powietrze przed pływaniem a potem wpompowuje go do kołnierzu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki