FANDOM

Bruxish to Pokémon o typie wodnym i psychicznym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Bruxish jest rybopodobnym Pokémonem pokrytym kolorowymi łuskami i płetwami. Przednia część jego ciała jest jasnoniebieska z dużymi, ciemno-fioletowymi ustami. Jego usta są pełne ostrych zębów. Górna połowa jego ciała jest głównie jasnofioletowa, natomiast dolna połowa jest przeważnie żółta. Na fielotowej części jego ciała widnieją niebieskie plamy. Żółty spód rozciąga się wokół jego oczu, które są jasnofioletowe z jasnoniebieskim źrenicami. Jego powieki są ciemnofioletowe. Rzęsy są długie i jasnoniebieskie. Jego płetwy są ciemnofioletowe i jasnoniebieskie. Płetwy piersiowe są głównie ciemno fioletowe z niebieską krótką linią biegnącą wzdłuż dna. Płetwa grzbietowa jest jasnoniebieska. Płetwa brzuszna jest ciemnofioletowa, zaś płetwa ogonowa jest ciemnofioletowa z jasnoniebieskim znakiem w kształcie serca na środku. Z czubka głowy odstaje czułek z ciemnofioletową końcówką. Ta żarówka jest w stanie otworzyć się jak kwiat, który ujawnia jasnoniebieską kulę w środku.

Ten Pokémon zakopuje się na dnie morza, pozostawiając jedynie nad ziemią swój czółek. Emitując niski poziom mocy psychicznej, służy jako radar do wykrywania zdobycz. Dodatkowo, zgrubienie te może emitować silną moc psychiczną. Zaatakowani przeciwnicy doznają strasznych bólów głowy i mdleją. Gdy Bruxish emituje tę moc, zgrzyta zębami. Gdy znajdujący się w pobliżu Pokémon usłyszy ten dźwięk, natychmiast ucieka. W regionie Alola, ratownicy pozwalają tym Pokémonom pozostać na swoim terenie aby nieumożlieić innym, niebezpiecznym wodnym typom zbieranie.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Bruxish nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Bruxish
Bruxish
wodny psychiczny

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Bruxish (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów bruxism (bruksizm) i fish (ryba).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 歯 ha (ząb), カワハギ kawahagi (ryba z rodziny jednorożkowatych), ぎっしり gisshiri (gęsto zapakowane), and 歯軋り hagishiri (bruksizm).

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki