Fandom

Pokémon Wiki

Bruxish

3053strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
#000
Generacja VII
Bruxish
ハギギシリ Hagigishiri
000MS.png
Bruxish.png

Pokémon Zgrzytający Ząb
Typy
WodaPsycho
Zdolności
Oślepienie Silne Szczęki
Grupa hodowli
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
19.0 kg 0,9 m
Statystyki
HP
0
Atak
0
Obrona
0
Sp. Atak*
0
Sp. Obrona*
0
Szybkość
0
Styl Ciała Odcisk łapy
BodyUnknown.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Bruxish

Bruxish (Jap. ハギギシリ Hagigishiri) - Pokémon wprowadzony w VII generacji o typach WodaPsycho.

Biologia

Bruxish jest rybopodobnym Pokémonem pokrytym kolorowymi łuskami i płetwami. Przednia część jego ciała jest jasnoniebieska z dużymi, ciemno-fioletowymi ustami. Jego usta są pełne ostrych zębów. Górna połowa jego ciała jest głównie jasnofioletowa, natomiast dolna połowa jest przeważnie żółta. Na fielotowej części jego ciała widnieją niebieskie plamy. Żółty spód rozciąga się wokół jego oczu, które są jasnofioletowe z jasnoniebieskim źrenicami. Jego powieki są ciemnofioletowe. Rzęsy są długie i jasnoniebieskie. Jego płetwy są ciemnofioletowe i jasnoniebieskie. Płetwy piersiowe są głównie ciemno fioletowe z niebieską krótką linią biegnącą wzdłuż dna. Płetwa grzbietowa jest jasnoniebieska. Płetwa brzuszna jest ciemnofioletowa, zaś płetwa ogonowa jest ciemnofioletowa z jasnoniebieskim znakiem w kształcie serca na środku. Z czubka głowy odstaje czułek z ciemnofioletową końcówką. Ta żarówka jest w stanie otworzyć się jak kwiat, który ujawnia jasnoniebieską kulę w środku.

Ten Pokémon zakopuje się na dnie morza, pozostawiając jedynie nad ziemią swój czółek. Emitując niski poziom mocy psychicznej, służy jako radar do wykrywania zdobycz. Dodatkowo, zgrubienie te może emitować silną moc psychiczną. Zaatakowani przeciwnicy doznają strasznych bólów głowy i mdleją. Gdy Bruxish emituje tę moc, zgrzyta zębami. Gdy znajdujący się w pobliżu Pokémon usłyszy ten dźwięk, natychmiast ucieka. W regionie Alola, ratownicy pozwalają tym Pokémonom pozostać na swoim terenie aby nieumożlieić innym, niebezpiecznym wodnym typom zbieranie.[1]

Ciekawostki

Pochodzenie

Bruxish wydaje się być oparty na rybie jednorożkowatej lub rogatnicy.

Etymologia

Bruxish może być kombinacją słów bruxism i fish.

Hagigishiri może wywodzić się ze słów 歯 ha, カワハギ kawahagi, ぎっしり gisshiri i 歯軋り hagishiri.

Przypisy

  1. http://www.pokemon-sunmoon.com/en-us/pokemon/bruxish/

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki