FANDOM

Bronzor (jap. ドーミラー Dohmirror) - Pokémon typu Stal Psycho wprowadzony w generacji IV.

Biologia

Fizjologia

Bronzor ma prawie kuliste, niebieskie ciało z sześcioma kulkami na zewnątrz. Z tyłu Pokémon ten posiada grzebień. Jego oczy są żółte z czarnymi źrenicami.

Różnice płci

Bronzor jest bezpłciowym stworzeniem.

Specjalne umiejętności

W odległej przeszłości uważano, że Bronzor funkcjonuje podobnie jak lustro. Starożytni ludzie wierzyli, że wzór na plecach Bronzora zawiera tajemniczą moc.

Zachowanie

Nieznane, lecz można przypuszczać, iż jest spokojnym stworzeniem, gdyż zamieszkuje grobowce.

Środowisko naturalne

Po raz pierwszy znaleziono go w starożytnym grobowcu.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Bronzor nie pogardzi karmą dla Pokémonów ani jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Bronzor zadebiutował w anime w odcinku Podróż w nieznane, gdzie pojawił się w posiadaniu Saturna. Pojawił się ponownie w Zespół G znowu uderza i Kradzież zespołowa. W tym samym odcinku okazało się, że jeden należy również do Mars. Obaj zostali jednak łatwo pokonani przez Garchomp Cynthii.

Drugoplanowe role

Bronzor pojawił się na chwilę w filmie Wzejście Darkraia, gdzie walczył z Gible'em.

Byron także posiada Bronzora. Użył do do walki z Ashem w odcinku Damy sobie z nimi radę.

W filmie Zoroark: Mistrz Iluzji okazało się, że Karl jest właścicielem Bronzora.