FANDOM

Brionne to Pokémon o typie wodnym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Brionne uczy się tańczyć naśladując innych członków jej kolonii. Niektórych tańców uczy się od ludzi. Zawsze daje z siebie wszystko, żeby nauczyć się każdego rodzaju tańca. Podczas ćwiczeń tworzy wiele wodnych balonów. Podczas pojedynków rozprasza ona swoich przeciwników tańcem, a następnie kieruje na nich balony, które pękają i zadają obrażenia.

Te Pokémony tańczą ze sobą w idealnej synchronizacji, nawet podczas pierwszego spotkania. W księżycowe noce można zobaczyć, stada Brionne tańczące jak jedna.

Brionne jest zawsze radosna i pozytywna. W sytuacji, gdy zostanie zasmucona, to nie da tego po sobie poznać. Tylko trenerowi, któremu ufa całkowicie, będzie mogła okazać prawdziwe uczucie.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Popplio ewoluuje w Brionne na poziomie 17. Brionne ewoluuje w Primarinę na poziomie 34. Primarina nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Popplio
Popplio
wodny
Poziom 17 Brionne
Brionne
wodny
Poziom 34 Primarina
Primarina
wodny baśniowy

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Brionne (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją wyrazów brio (określenie wykonawcze: z werwą, z życiem), sea lion (lew morski), brine (woda morska) oraz ondine (ondyna; boginka zamieszkująca jeziora i rzeki w mitologii nordyckiej).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów オシャレ oshare (modny) lub おしゃま oshama (młoda dziewczyna), 鞠 mari (piłka) i angielskiego marine (morski).

Przypisy