FANDOM

Boldore Asha
サトシのガントル Satoshi no Gantoru
Ash Boldore
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Wytrwałość
Trenerzy Ash
Miejsce złapania Trasa 4
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut Złapać Roggenrolę!
Złapany w Złapać Roggenrolę!
Ewoluuje w Bitwa z Królem Kopalń!
524MS 525MS
Ten Pokémon spędził 27 odcinków jako Roggenrola.

Boldore jest ósmym Pokémonem, którego Ash uzyskał w Unovie. Ewoluował z Roggenroli.

Historia

Roggenrola po raz pierwszy pojawił się, gdy rozbił żywności Cilana będąc w niebezpieczeństwie. Ash walczył z nim, ale nie udało mu się pokonać go Oshawottem i Tepigiem. Później spotkali się ponownie, gdy Ash przyszedł do zbadania tunelu, gdzie znaleźli Zespół R z porwanymi dzikimi Roggenrolami. Ash zdołał go uratować, ale Zespół R spowodował zburzenie jaskini potężnym Błysko Działem stworzonym przez zebrane wszystkie Roggenrole. Po ucieczce z tunelu, znaleźli Zespół R w magazynie, w którym Ash i Roggenrola zdołali uwolnić pozostałe Roggenrole. Kiedy spotkali się ponownie, pokonali Zespół R łącznym Błysko Działem. Po wyleczeniu w Centrum Pokémon, Roggenrola wyzwał Asha do rewanżu, w którym został ostatecznie pokonany przez Tepiga i złapany.

Ash Roggenrola

Jako Roggenrola

W następnym odcinku, Roggenrola został wykorzystany, aby pomóc zlokalizować miejsce, do którego zmierzają brakujące Audino. Cilan stwierdził, że Roggenrola miał wrażliwy słuch podobny do Audino i mógł usłyszeć dźwięki, które były niesłyszalne dla ludzi. Dzięki temu mogli dowiedzieć się, gdzie Audino były utrzymywane. Również wykorzystał swoje Kamienne Ostrze niszcząc maszynę Zespołu R i uwalniając kontrolowane Audino.

W odcinku Bitwa w podziemiach!, Roggenrola był wykorzystywany do napędzania pociągu, którym Ash i przyjaciele przed Zespołem R, wraz z Tepigiem i jego Żarem, który wkrótce stał się Miotaczem Płomieni, i Axew, który używał Gniewu Smoka.

Ash Boldore Sturdy

Aktywowana Wytrwałość

W Zatrzymać gniew legend! Część 2, Roggenrola pomógł uratować trio Kami z rąk Zespołu R. Wielokrotnie używał Błysko Działa na helikopterze dr Zagera, aż ostatecznie, z Pikachu, Axew, Emolgą i Pansage'em, zatrzymał złoczyńców.

Roggenrola był używany w walce w sali przeciwko Clayowi w odcinku Bitwa z Królem Kopalń!, gdzie został wysłany do walki z Excadrillem. Roggenrola został uderzony przez kilka potężnych ataków, jednak Solidność pozwoliła mu przetrwać ataki. Następnie Roggenrola przekształcił się w Boldore i, dzięki nowym atakom, pokonał Excadrilla, a Ash zdobył odznakę.

W odcinku Emocjonująca wymienna ewolucja!, Boldore został wykorzystany w dwuwalce z Crustle'em Cilana przeciwko Escavalierowi Bianci i Accelgorowi profesor Juniper. Chociaż Boldore umieścił dobrą walkę, został pokonany przez Hiper Promienie przeciwników.

Ash and Boldore

Ash i Boldore

W odcinku Koncertowe starcie w Virbank! (część 1), Ash używał Boldore'a jako swojego pierwszego Pokémona podczas jego walki w siłowni przeciwko Roxie, wysyłając go do stawienia czoła jej Koffingowi. Na początku Boldore zaatakował Burzą Piaskową, ale Koffing wytrzymał ją i odpowiedział Czystym Smogiem. Następnie Boldore używał Kamiennego Grzmotu, ale Koffing zablokował go i zaatakował Żyroskopem. Pokémonowi Asha udało się znieść i przezwyciężyć Bombę Mułu Koffinga Błysko Działem, ale potem Boldore został pokonany przez Pokémona Roxie, kiedy zaatakował ponownie Żyroskopem.

Walczył w Światowym Pucharze Juniorów w odcinku Ponowne starcie autorytetów! przeciwko Reuniclusowi Geraldo i pokonał go, dzięki czemu Ash awansował do półfinałów.

Ash używał Boldore'a jako swojego pierwszego Pokémona w walce z Cameronem i jego Hydreigonem Lidze Unovy. Brutalny Pokémon okazał się trudnym przeciwnikiem dla Boldore'a i ostatecznie pokonał go.

Ponownie pojawił się na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma z Unovy zostali zostawieni u profesora Oaka, gdy Ash wyruszył do Kalos.

Osobowość i charakterystyka

Jako Roggenrola, Boldore okazał się bardzo zaradny. Wydaje się również, że dba głęboko o innych i wychodzi im w drogę, by zapewnić im bezpieczeństwo. Po ewolucji, Boldore zachował swój niepowtarzalny charakter, nawet czule wskoczył na Asha po wygraniu walki z Clay'em.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Burza Piaskowa Kamień Złapać Roggenrolę! Szablon:Imagen pop-up
Kamienne Ostrze Kamień Złapać Roggenrolę! Szablon:Imagen pop-up
Błysko Działo Stal Złapać Roggenrolę! Szablon:Imagen pop-up
Kamienny Grzmot Kamień Bitwa z Królem Kopalń! Szablon:Imagen pop-up
Kamienny Grom Walka Bitwa z Królem Kopalń! Szablon:Imagen pop-up

Dubbing

Jako Roggenrola

Japonia: 犬山イヌコ Inuko Inuyama
Stany Zjednoczone: Tom Wayland
Polska: Tom Wayland

Jako Boldore

Japonia: 石塚運昇 Unshō Ishizuka
Stany Zjednoczone: Tom Wayland
Polska: Tom Wayland

Ciekawostki

  • Boldore jest pierwszym Pokémonem typu kamiennego, który jest oficjalnie własnością Asha.
  • Jest drugim Pokemonem Asha, który ewoluował podczas walki o odznakę (pierwszym był Swadloon).
  • Blodore oraz Rockruff to jedyne kamienne pokemony asha

Zobacz też