Fandom

Pokémon Wiki

Boldore Asha

3052strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze32 Udostępnij
Boldore Asha
サトシのガントル Satoshi no Gantoru
Ash Boldore.png
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Wytrwałość
Trenerzy Ash
Miejsce złapania Trasa 4
Obecna lokalizacja U Profesora Oaka
Historia
Debiut Złapać Roggenrolę!
Złapany w Złapać Roggenrolę!
Ewoluuje w Bitwa z Królem Kopalń!
524MS.png 525MS.png
Ten Pokémon spędził 27 odcinków jako Roggenrola.

Boldore jest ósmym Pokémonem, którego Ash uzyskał w Unovie. Ewoluował z Roggenroli.

Historia

Roggenrola po raz pierwszy pojawił się, gdy rozbił żywności Cilana będąc w niebezpieczeństwie. Ash walczył z nim, ale nie udało mu się pokonać go Oshawottem i Tepigiem. Później spotkali się ponownie, gdy Ash przyszedł do zbadania tunelu, gdzie znaleźli Zespół R z porwanymi dzikimi Roggenrolami. Ash zdołał go uratować, ale Zespół R spowodował zburzenie jaskini potężnym Błysko Działem stworzonym przez zebrane wszystkie Roggenrole. Po ucieczce z tunelu, znaleźli Zespół R w magazynie, w którym Ash i Roggenrola zdołali uwolnić pozostałe Roggenrole. Kiedy spotkali się ponownie, pokonali Zespół R łącznym Błysko Działem. Po wyleczeniu w Centrum Pokémon, Roggenrola wyzwał Asha do rewanżu, w którym został ostatecznie pokonany przez Tepiga i złapany.

Ash Roggenrola.png

Jako Roggenrola

W następnym odcinku, Roggenrola został wykorzystany, aby pomóc zlokalizować miejsce, do którego zmierzają brakujące Audino. Cilan stwierdził, że Roggenrola miał wrażliwy słuch podobny do Audino i mógł usłyszeć dźwięki, które były niesłyszalne dla ludzi. Dzięki temu mogli dowiedzieć się, gdzie Audino były utrzymywane. Również wykorzystał swoje Kamienne Ostrze niszcząc maszynę Zespołu R i uwalniając kontrolowane Audino.

W odcinku Bitwa w podziemiach!, Roggenrola był wykorzystywany do napędzania pociągu, którym Ash i przyjaciele przed Zespołem R, wraz z Tepigiem i jego Żarem, który wkrótce stał się Miotaczem Płomieni, i Axew, który używał Gniewu Smoka.

Ash Boldore Sturdy.png

Aktywowana Wytrwałość

W Zatrzymać gniew legend! Część 2, Roggenrola pomógł uratować trio Kami z rąk Zespołu R. Wielokrotnie używał Błysko Działa na helikopterze dr Zagera, aż ostatecznie, z Pikachu, Axew, Emolgą i Pansage'em, zatrzymał złoczyńców.

Roggenrola był używany w walce w sali przeciwko Clayowi w odcinku Bitwa z Królem Kopalń!, gdzie został wysłany do walki z Excadrillem. Roggenrola został uderzony przez kilka potężnych ataków, jednak Solidność pozwoliła mu przetrwać ataki. Następnie Roggenrola przekształcił się w Boldore i, dzięki nowym atakom, pokonał Excadrilla, a Ash zdobył odznakę.

W odcinku Emocjonująca wymienna ewolucja!, Boldore został wykorzystany w dwuwalce z Crustle'em Cilana przeciwko Escavalierowi Bianci i Accelgorowi profesor Juniper. Chociaż Boldore umieścił dobrą walkę, został pokonany przez Hiper Promienie przeciwników.

Ash and Boldore.png

Ash i Boldore

W odcinku Koncertowe starcie w Virbank! (część 1), Ash używał Boldore'a jako swojego pierwszego Pokémona podczas jego walki w siłowni przeciwko Roxie, wysyłając go do stawienia czoła jej Koffingowi. Na początku Boldore zaatakował Burzą Piaskową, ale Koffing wytrzymał ją i odpowiedział Czystym Smogiem. Następnie Boldore używał Kamiennego Grzmotu, ale Koffing zablokował go i zaatakował Żyroskopem. Pokémonowi Asha udało się znieść i przezwyciężyć Bombę Mułu Koffinga Błysko Działem, ale potem Boldore został pokonany przez Pokémona Roxie, kiedy zaatakował ponownie Żyroskopem.

Walczył w Światowym Pucharze Juniorów w odcinku Ponowne starcie autorytetów! przeciwko Reuniclusowi Geraldo i pokonał go, dzięki czemu Ash awansował do półfinałów.

Ash używał Boldore'a jako swojego pierwszego Pokémona w walce z Cameronem i jego Hydreigonem Lidze Unovy. Brutalny Pokémon okazał się trudnym przeciwnikiem dla Boldore'a i ostatecznie pokonał go.

Ponownie pojawił się na koniec serii Czerń i Biel w odcinku Marzenie wciąż trwa!, gdzie on i reszta Pokémonów Ketchuma z Unovy zostali zostawieni u profesora Oaka, gdy Ash wyruszył do Kalos.

Osobowość i charakterystyka

Jako Roggenrola, Boldore okazał się bardzo zaradny. Wydaje się również, że dba głęboko o innych i wychodzi im w drogę, by zapewnić im bezpieczeństwo. Po ewolucji, Boldore zachował swój niepowtarzalny charakter, nawet czule wskoczył na Asha po wygraniu walki z Clay'em.

Ruchy

Ruch Typ Pierwsze użycie Obraz
Burza Piaskowa Kamień Złapać Roggenrolę! Jest
Ash Boldore Sandstorm.png

Kamienne Ostrze Kamień Złapać Roggenrolę! Jest
Ash Roggenrola Stone Edge.png

Błysko Działo Stal Złapać Roggenrolę! Jest
Ash Boldore Flash Cannon.png

Kamienny Grzmot Kamień Bitwa z Królem Kopalń! Jest
Ash Boldore Rock Blast.png

Kamienny Grom Walka Bitwa z Królem Kopalń! Jest
Ash Boldore Rock Smash.png

Dubbing

Jako Roggenrola

Kraj Aktor(ka)
Japonia 犬山イヌコ Inuko Inuyama
Stany Zjednoczone Tom Wayland
Polska Tom Wayland

Jako Boldore

Kraj Aktor(ka)
Japonia 石塚運昇 Unshō Ishizuka
Stany Zjednoczone Tom Wayland
Polska Tom Wayland

Ciekawostki

  • Boldore jest pierwszym Pokémonem typu kamiennego, który jest oficjalnie własnością Asha.
  • Jest drugim Pokemonem Asha, który ewoluował podczas walki o odznakę (pierwszym był Swadloon).
  • Jest to jedyny  kamienny Pokemon Asha

Zobacz też

Pokémony Asha
{{{link}}}
Przy sobie PikachuRowlet
W laboratorium Oaka BulbasaurCharizardKinglerMukTaurosySnorlaxHeracrossBayleefQuilavaTotodileNoctowlDonphanSwellowSceptileCorphishTorkoalGlalieStaraptorTorterraInfernapeBuizelGliscorGibleUnfezantOshawottPigniteSnivyScraggyLeavannyPalpitoadBoldoreKrookodileTalonflameHawluchaNoivern
Na treningu SquirtlePrimeape
Wypuszczone ButterfreePidgeotLaprasGreninjaGoodra
Wymienione RaticateAipom
Rozdane Beedrill
Nieoficjalne HaunterLarvitar

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki