Fandom

Pokémon Wiki

Blaziken May

3102strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Blaziken May
ハルカのバシャーモ Haruka's Bursyamo
270px
Informacje
Płeć Nieznana
Zdolność Pożar
Trenerzy Profesor Birch i May
Miejsce złapania Littleroot
Obecna lokalizacja Z May
Historia
Debiut Długa droga przed nami!
Ewoluuje w Potyczka ze Shroomishami!
Jeszcze jedna runda
[[Plik:{{{Form1}}}MS.png]]
Ten Pokémon nigdy nie ewoluował.

Blaziken May był pierwszym Pokémonem May na początku jej podróży po Hoenn.

Historia

Plik:May Torchic.png

W odcinku Długa droga przed nami!, Blaziken został dany May przez profesora Bircha w Littleroot, gdy był jeszcze Torchiciem. Wybrała go jako startera Pokémon bo myślała, że Treecko był straszny i przerażający, a Mudkip zaatakował ją wcześniej Wodną Bronią. Na początku podróży, Torchic był bardzo niedoświadczony i niezdarny. Ma tendencję do paniki, gdy jest w niebezpiecznych sytuacjach. Kiedy grupa pierwszy raz spotkała Sevipera Jessie (jeszcze, gdy był dziki), ten przestraszył Torchica, starając się go zjeść.

Kiedy May zaczęła ignorować Torchica na rzecz swojego nowego Beautifly, osobowość Torchica zaczęła się zmieniać: stał się bardziej zdecydowany i poprawił się, by odzyskać uwagę May. Konkurencyjność rosła, ponieważ stracił wiele ze swojej dziecinady i zamieszania, co doprowadziło do zmiany w Combuskena w odcinku Potyczka ze Shroomishami!. Combusken stał się bardzo agresywny.

Combusken okazał się bardzo przydatny w Pokazach Pokémon. Po raz pierwszy wziął w nich udział w odcinkach Pokéblocki i Jagody! i Lekcje z Lilycove!, kiedy May użyła go w Pokazach Lilycove. Nawet jeśli jego Ognisty Wir spowodował problemy w trakcie rundy odwołania, Combuskenowi udało się uzyskać wynik 23,6, co pomogło Maz dotrzeć do następnej rundy. Po pokonaniu Jessie i Chimecho, May musiała walczyć z Kelly, koordynatorką, którą poznała przed wejściem do konkursu. Kelly i jej Grumpig pokazali wielki talent i wysiłek, ale May i Combusken okazali się zwycięzcami, wygrywając wstążkę Lilycove.

Plik:May Combusken.png

Gdy May miała już pięć wstążek, brała udział w Wielkim Festiwalu Hoenn, gdzie Combusken był używany w ćwierćfinałach w walce z Drew i jego Flygonem i Roselią, obok Skitty, w odcinku Popis Drew. Wspólnie udało im się umieścić wielką walkę, ale zostali pokonani, pozostawiając May w Top 8.

Podczas podróży po Kanto, Combusken miał więcej występów, ze względu na Pokazy Pokémon. W odcinku Kłopoty Squirtle'a, Combusken był wykorzystywany w rundzie apelowej Pokazów w Safranii. Później, w odcinku Niedzielny wojownik, był używany w rundzie bitwy w Pokazach w Silver. May i Combusken walczyli z Jeremym i jego Venusaurem w finale, gdzie wygrali i zdobyli wstążkę.

W odcinku Żywiołowy Combusken, był używany w Pokazach na Wyspie Chryzantem. May i Combusken wygrali z Jessie i Mime Jr.'em. W ostatecznej bitwie, May walczyła z Brianną i jej Vibravą. Kiedy Vibrava zaczął mieć przewagę, Combusken nauczył się Mega Kopu i odwrócił bieg rzeczy, pokonując go w końcu i zdobywając dla May trzecią wstążkę z Kanto.

W odcinku Nowa intryga, inny efekt, Combusken był używany do rundy apelowej miasta Mulberry. Zespół R, za namową Harleya, próbował zniszczyć jej występ, ale Combaskenowi udało się przejść do kolejnej rundy. Następnie udało mu się pokonać w finale Banette Harleya, którego pożyczył Jessie.

Plik:May and Blaziken.png

W Wielkim Festiwalu Kanto, Combusken był używany w jednej z rund odwołania i dwóch rundach walk. Tak jak w Konkursie Mulberry, jego występ apelowy opierał się na frisbee i łatwo doprowadził go do następnej rundy. Combusken zostały następnie użyty do walki May przeciwko Drew. Walczył przeciwko Flygonowi i Absolowi, obok Squirtle'a, jednak po pierwszej połowie pięciu minut, Combusken i Absol zostali sami na polu bitwy. Kiedy Absol zaczął mieć przewagę, Combusken dnauczył się Przegrzania i pokonał przeciwnika, a May doszła do półfinału. Combusken wówczas walczył z Pidgeotem i Slowbro Solidad, wraz z Munchlaxem, ale razem zostali pokonani, pozostawiając May w Top 4 Wielkiego Festiwalu.

W odcinku Jeszcze jedna runda, w czasie przerwy w Pokazach Pokémon, Ash i inni próbowali zatrzymać Zespół R od kradzieży Pikachu i innych Pokémonów. W środku bitwy Combusken zmienił się w Blazikena i pokonał Zespół R. Blaziken był wykorzystywany w fazie walki w Pokazach przeciwko Sceptile'owi Asha. Mimo że miał przewagę nad Sceptile'em, jego zdolność została aktywowana, gdy Sceptile aktywował swoją. Walka zakończyła się remisem. Później wyjechał do Hoenn z resztą Pokémonów May, wraz z May i Maxem.

Dawn Piplup May Blaziken.png

Blaziken z Piplupem Dawn

Blaziken pojawił się ponownie, gdy May pojawiła się gościnnie w odcinku Dwuwalka przed obiadem. Był używany w dwuwalce w Restauracji Siedem Gwiazdek, w której walczył u boku Piplupa Dawn. Kiedy po raz pierwszy został użyty, Ash był zadowolony, widząc go ponownie i Brock zaznaczył, że stał się silniejszy. Po odebraniu żywności z rąk Zespołu R, został wezwany ponownie do dwuwalki. Blaziken zaczął Ognio Kopem, ale nie udało mu się trafić przeciwnika, a przy tym został zraniony Gryzienie Girafariga. Bitwa zakończyła się połączeniem Bąbelkowego Promienia Piplupa i Ognistego Wiru Blazikena. W wyniku fuzji ognistego i wodnego typu, przeciwnicy zostali pokonani.

Osobowość i cechy

Jako Torchic pokazał wiele strachu, m.in. strach przed bitwą, a także przed przerażającymi i groźnymi rzeczami (jak Seviper Jessie, gdy był dziki). Łzy towarzyszyły mu podczas początkowego pobytu z May. Było tak do momentu aż zaczął uczestniczyć w bitwach, aby zwrócić na siebię uwagę trenerki. Z biegiem czasu, cały jego strach przekształcił się w odwagę, gdy rozwinął się w Combuskena.

Blaziken Blaze.png

Blaziken aktywuje Pożar

Kiedy ewoluował, w walkach zazwyczaj odnosił dobre wyniki. Był odważny i bardziej pewny siebie niż wcześniej. Czasem był wykorzystywany jako źródło humoru. Przykładem jest jego pierwsze spotkanie z Munchlaxem.

W swych klęskach na wielkich festiwalach widziany był jako przygnębiony i smutny.

Będąc Blazikenem, Pokémon ten stał się nieco "zimny, poważny i bez emocji"i tylko niekiedy dawał innym oznaki uczuć.

Ruchy

Plik:May Blaziken Sky Uppercut-1-.png

Dziobanie

Żar

Szybki Atak

Ognisty Wir

Podniebne Cięcie

Mega Kop

Miotacz Płomieni

Przypalanie

Ognio Kop

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki