FANDOM

256MS Combusken
Pokémon
Mudkip 258MS
#257
Generacja III
Blaziken
バシャーモ Bursyamo
257MS
Mega Blaziken
Mega Blaziken
Blaziken
Blaziken

Pokémon Płomień
Typy
OgieńWalka
Zdolności
Blaze Speed Boost
Ukryta Zdolność

Speed Boost
Mega Blaziken
Grupa hodowli
Lądowe
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
1,9 kg 52,0 m
Statystyki
HP
80
Atak
120
Obrona
70
Sp. Atak
110
Sp. Obrona
70
Szybkość
80

Mega Blaziken

HP
80
Atak
160
Obrona
80
Sp. Atak
130
Sp. Obrona
80
Szybkość
100
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06 F257
Linki zewnętrzne
Smogon: Blaziken
Blaziken (jap. バシャーモ Bursyamo) - Pokémon typu Ogień iWalka wprowadzony w generacji III. Ewoluuje z Combuskena na poziomie 36 i jest finalną formą Torchica.

Biologia

Fizjologia

Blaziken posiada czerwoną barwę z akcentem szaro-beżowym i żółtym. Blaziken wydaje się mieć długie, beżowe włosy rozszerzające się za głową w dół, które otaczają klatkę piersiową i brzuch. Mała, czerwona twarz Blazikena jest niemal całkowicie pokryta włosami. Posiada czub na głowie z dwóch punktów, który przypomina literę "V". Blaziken ma trzy kolczaste rozszerzenia na stronach jego twarzy, tak jak Gardevoir. Jego oczy są półkoliste z żółtymi twardówkami i niebieskimi tęczówkami, a usta posiadają zakrzywiony dziób. Kontynuacja włosów z głowy na klatce piersiowej i jamie brzusznej sprawia, że Blaziken wygląda jakby miał na sobie kurtkę bez rękawów. Silne, muskularne nogi Blazikena pomagają mu kopać i skakać. Blaziken ma trzy palce u każdej ręki. Posiada też kępki ognia nad nadgarstkami.

Różnice Płci

Samice mają krótsze "włosy" niż samce. Maska w kształcie litery V u samic jest także mniejsza.

Specjalne umiejętności

Może przeskoczyć wieżowiec jednym skokiem. Może to zrobić dzięki płomieniom, które się wylewają z jego nadgarstka i kostki, odpycha się nogami lub pięściami. Im silniejszy przeciwnik, przy którym stoi, tym bardziej intensywnie pali się jego ogień. Może on także wykonywać ataki takie jak Blaze Kick.

Zachowanie

Uczy się sztuki walki, w której się używa ciosów rękami i nogami. Co kilka lat, jego stare pióra się spalają, a nowe, elastyczne pióra odrastają w ich miejsce.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Blaziken nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Blaziken Harrisona

W odcinku Wyprawa po Sneasela, Harrison ujawnił swojego Blazikena.

Blaziken May

May wybrała na swojego pierwszego Pokémona Torchica, który ewoluował w Blazikena w odcinku Jeszcze jedna runda.

Inne

W filmie Cel Deoxys pojawił się Blaziken należący do trenera imieniem Rafe.

Drugoplanowe role

Inny Blaziken pojawił się w odcinku Zaczynamy pierwszą rundę!. Był używany ze Sceptile'em w Wielkim Festiwalu Sinnoh.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
EP265 Całkowity brak danych.
EP271 Blaziken to Wybuchowy Pokémon. Blaziken z łatwością może przeskoczyć olbrzymi budynek, a przy tym jest bardzo silny.
Na tym kończą się wpisy z oryginalnej serii.
Odcinek Wpis
AG191 Blaziken, Pokémon Ognik. Gdy wyczuje zagrożenie, jego nadgarstki mogą zapłonąć, a jego potężne nogi są w stanie przeskoczyć wieżowiec.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP076 Blaziken, Pokémon Blask, wyższa forma Combuskena. Płomienie wokół nadgarstków sprawiają, że jego ciosy wyrządzają wiele szkód.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.