Fandom

Pokémon Wiki

Blastoise

3053strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
008MS.png Wartortle
Pokémon
Caterpie 010MS.png
#009
Generacja I
Blastoise
カメックス Kamex
009MS.png
Blastoise.png

Pokémon Żółw
Typy
Woda
Zdolności
Strumień Leczniczy Deszcz
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
PotworyWodne
Statystyka płci

Na jedną samice przypada siedem samców.

Waga Wzrost
85,5 kg 1,6 m
Statystyki
HP
79
Atak
83
Obrona
100
Sp. Atak
85
Sp. Obrona
105
Szybkość
78
Styl Ciała Odcisk łapy
Body06.png F009.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Blastoise

Blastoise (jap. カメックス) to Pokémon typu Woda. Ewolucje z Wartortle'a i jest ostateczną formą Squirtle. Może Mega Ewoluować w Mega Blaistoise-a (używając Blastoisinite).

Biologia

Fizjologia

Blastoise to duży, dwunożny, niebieski, żółwiopodobny Pokémon z twardą, brązową powłoką i dwiema potężnymi armatkami wodnymi, które wyglądają jak zrobione ze stali. Działa może schować do skorupy lub obracać je. Blastoise ma trójkątne uszy i jest silny i wytrzymały w kształcie. Ramiona Blastoise'a są grube i wzorzyste z prążki, posiadają trzy pazury na rękach. Biały brzeg powłoki również otacza ramiona. W przeciwieństwie do Wartortle'a i Squirtle'a, ogon Blastoise jest niebieski i ścięty.

Różnice płci

Brak.

Zdolności specjalne

Blastoise może strzelać wodą z armatek z wystarczającą dokładnością na 160 metrów. Blastoise ma również zdolność do uczenia się lodowych ataków takich jak Lodowy Promień czy Zamieć. Jako że Blastoise jest w pełni rozwiniętym wodnym starterem, może nauczyć się takich ataków jak Hiper Promień, Giga Wstrząs czy Hydro Działo(to ostatnie jako jedyny z rodziny). Może wirować bardzo szybko w skorupie. Mimo że nie jest typu stalowego, ma jednak dostęp do stalowych ruchów, takich jak Żyroskop czy Błysko Działo.

Zachowanie

Mimo swojej wielkości, Blastoise jest bardzo łagodnym i spokojnym Pokémonem. Jest ostrożnym, a także dobrym sojusznikiem w walce. Głównie zyskuje rolę przywódcy w dużych grupach Squirtle'ów lub Wartortle'ów. Mocno wbijają nogi w ziemię przed wystrzeleniem wody z dysz na plecach, co świadomie jest ciężkie do wytrzymania odrzutu strumieni wody.

Siedlisko

Blastoise można znaleźć żyjące na plażach wysp w pobliżu oceanu, ale ich preferowane siedlisko wydaje się być stawem i jeziorem słodkowodnym. Te Pokémony najprawdopodobniej znajdują się w Kanto.

Dieta

Nie wiadomo, jak odżywia się Blastoise, ale prawdopodobnie je to, co jego pre-ewolucje.

W anime

===Ważniejsze występy===
Jessie Blastoise.png

Blastoise Gary'ego

Gary początkowo otrzymał Blastoise'a jako Squirtle'a od profesora Oaka.

Blastoise Cissy

Cissy używała Blastoise'a przeciwko Ashowi i jego Laprasowi w wyzwaniu o odznakę w odcinku Niespodziewany przypływ.

Inne

W odcinku Czysta plaża na Blastoise, Blastoise, który rządził wyspą Squirtle'ów i Wartortle'ów, został uśpiony przez Jigglypuffa.

Neesha, trenerka, która przybyła na Nową Wyspę w pierwszym filmie, miała Blastoise'a.

===Drugoplanowe role===
Blastoise anime.png

Blastoise po raz pierwszy pojawił się jako olbrzymi mechaniczny Pokémon w odcinku Wyspa Pokémonów Gigantów.

W odcinku Duch z Dziewiczej Góry, Gastly stworzył iluzję Blastoise'a w celu przestraszenia Squirtle'a Asha. Gastly następnie połączył Blastoise'a z iluzorycznym Venusaurem i stworzył Venustoise'a, który przeraził zarówno Squirtle'a jak i Bulbasaura.

Po raz pierwszy rzeczywisty Blastoise pojawił się w odcinku Primeape idzie na banany. Był w retrospekcji Asha w reklamie konkursu, w którym zdobył swoją specjalną czapkę.

Zespół R używał Blastoise'a w misternym planie, aby zdobyć Pikachu Asha.

Kapitan Aiden miał zespół Blastoise'ów, Wartortle'ów i Squirtle'ów, który był wykorzystywany do gaszenia pożarów.

Koordynator używał Blastoise'a w pokazach Verdanturf.

Wartortle Jimmy'ego przekształcił się w Blastoise'a w odcinku Dzień sądu!.

Lola ma Blastoise'a, którego użyła do ratowania Golema Flinta, po tym jak został pobity w bitwie.

Sid miał Blastoise'a w filmie Cel Deoxys.

W odcinku Pokémon Ranger i porwany Riolu! Część 2, Kellyn użył Tańca Deszczu trzech Blastoise'ów w celu gaszenia pożaru lasów, który został spowodowany przez Salamence'a Łowczyni J.

Blastoise był używany przez jednego z uczniów Letniej Akademii Pokémon w pierwszym meczu Triathlonu w odcinku Triathlon - ostateczne starcie.

Pokédex

EP060 - Blastoise, Muszelkowy Pokémon. Dorosła forma Wartortle. Blastoise posiada wielką siłę i niezwykle szybko porusza się. Jego muszla jest jak zbroja. Chroni go przed mocnymi atakami i jest nie do pokonania.

EP248 - Blastoise, Pokémon Skorupiak. Blastoise używa hydro pomp do wypompowywania z niesamowitą siłą strumieni ognia.

AG092 - Blastoise, Pokémon Skorupiak. Blastoise jest ostateczną formą Squirtle'a. Potrafi wystrzeliwać potężny strumień wody.

Ewolucja

[[Plik:{{{pierwszy#}}}.png|link={{{pierwszy}}}]] → [[Plik:{{{drugi#}}}.png|link={{{drugi}}}]]

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki