FANDOM

Blastoise (jap. カメックス Kamekkusu) - Pokémon typu Woda wprowadzony w generacji I. Ewoluuje z Wartortle'a na poziomie 36. Jest ostateczną formą Squirtle'a. Może Mega Ewoluować w Mega Blaistoise'a używając Blastoisinitu.

Biologia

Fizjologia

Blastoise, tak jak jego poprzednie formy, jest żółwiem. Jego skorupa nie zmienia koloru. U góry pancerza, tuż za łapami, znajdują się dwa działka (są na takiej samej wysokości, co jego górne kończyny). Jest największą formą wśród swoich ewolucji. Porusza się na dwóch łapach, jest ciężki i masywny. Ma potężną głowę o tym samym jak jego skóra kolorze, zaś dolną szczękę o zabarwieniu takim samym jak dół jego skorupy. Jego czaszka jest bardzo twarda, co jest jednym z atutów tego Pokémona.

Zachowanie

Blastoise, mimo iż jego gabaryty na to nie wskazują, jest bardzo delikatny i spokojny. Jest również bardzo dobrym wojownikiem oraz cennym sprzymierzeńcem. Dzikie Blastoise zazwyczaj przewodzą stadom Squirtle albo Wartortle. Podczas używania armatek zapierają się mocno o podłoże, ponieważ strumień wody jest wystrzeliwany z nich pod dużym ciśnieniem. Mogą być ostrożne co do ludzi, ale stanowią bardzo dobrych sojuszników w walce.