FANDOM

Bewear to Pokémon o typie normalnym i walczącym, wprowadzony w generacji VII.

Biologia

Bewear jest czarno-różowym Pokémonem przypominającym niedźwiedzia. Jego nogi i przednia część jego ciała jest czarna, a jego głowa, plecy i ogon są różowe. Na czubku głowy ma białą opaskę z dwoma kępkami futra na każdym końcu. Te białe oznakowanie nadaje ozdobnego wyglądu uszom tego niedźwiedzia. Ma krótki, biały pyszczek z trójkątnym czarnym nosem. Na przednich łapach ma różowe poduszki, a na tylnych białe. Ma krótki ogon z ciemnoróżowym pierścieniem.

Choć Bewear moze wydawać się przyjazny, to rzeczywiście jest bardzo niebezpiecznym Pokémonem. Nigdy nie należy podchodzić do niego lekkomyślnie, nawet jeśli kołysze swoimi łapami w przyjazny sposób. Lubi okazywać swoje uczucia uściskiem, ale jego uściski mają niesamowitą siłę. Trenerzy tego Pokémona muszą nauczyć go, jak powstrzymać się, gdy okazuje sympatię.[1]

Dymorfizm płciowy

Ewolucja

Stufful ewoluuje w Beweara na poziomie 27. Bewear nie ewoluuje w żadnego innego Pokémona.

Stufful
Stufful
normalny walczący
Poziom 27 Bewear
Bewear
normalny walczący

Opisy w Pokédexie

Lokalizacje

Trzymane przedmioty

Statystyki

Efektywność typów

Ruchy

Poprzez poziom

Poprzez TM/HM

Poprzez rozmnażanie

Poprzez nauczenie

Poprzez wcześniejsze ewolucje

W anime

W mandze

W TCG

Osobny artykuł: Bewear (TCG)

Ciekawostki

Pochodzenie

  • Bewear wydaje się być wzorowany na pandzie czerwonej. Swoim wyglądem przypomina także kostium maskotki oraz wypchane zwierzę. Inspiracją do jego stworzenia był prawdopodobnie niedźwiedzi uścisk, chwyt submission w zapasach i wrestlingu, co wyjaśnia również danie mu typu walczącego.

Etymologia

  • Jego nazwa jest kombinacją słów beware (strzeż się), wear (nosić na sobie) i bear (niedźwiedź).
  • Jego japońska nazwa może być kombinacją słów 着てる kiteru (nosić na sobie), 着ぐるみ kigurumi (kostium) i 熊 kuma (niedźwiedź).

Przypisy