FANDOM

Beedrill (jap. スピアー Spear) - Pokémon typu Robak i Trujący wprowadzony w generacji I. Ewoluuje z Kakuny na poziomie 10. Jest finalną formą Weedle'a. Beedrill może Mega Ewoluować w Mega Beedrilla przy użyciu Beedrillitu.

Biologia

Fizjologia

Beedrill przypomina dwunożną osę, jednak ma tylko cztery niebieskie kończyny zamiast sześciu. Ma duże, błyszczące, czerwone oczy i antenki w postaci liczby 7. Beedrill ma dwie pary skrzydeł.

Różnice płci

Brak.

Zdolności specjalne

Mają niezwykle bolesne użądlenia i poruszają się bardzo szybko. Są w stanie wystrzelić swoje żądła jak pociski, po czym pojawiają się nowe.

Zachowanie

Beedrill jest bardzo porywczym i agresywnym Pokémonem. Nie boi się praktycznie niczego. Jest też bardzo silny i umie szybko latać. Pokemony te są bardzo terytorialne, a spotkać je można zazwyczaj w grupach, zwanymi koloniami. Jest nad wyraz matczyny dla Weedle oraz Kakuny, a gdy ktoś im przeszkodzi, bez wahania atakuje. Gdy zaatakuje się jednego osobnika, można być pewnym, że odpowie cała kolonia.

Siedlisko

Większość gniazd Beedrilli znajduje się w lasach i mglistych obszarach leśnych.

Dieta

Jest możliwe, że podobnie jak pszczoły, zbierają nektar. Jednakże używają ostrych, trujących żądeł, by pokonać zdobycz, a następnie odwieźć poszkodowanego z powrotem do gniazda jako żywność.

W anime

Ważniejsze występy

Jimmy Beedrill

Beedrill w anime

Beedrill Asha/Casey

Ash złapał Beedrilla w konkursie łapania robaków, ale oddał go Casey.

Inne

Beedrille pojawiły się w odcinku Wyzwanie samuraja.

Jeanette Fisher wykorzystała Beedrilla w walce z Bulbasaurem Asha.

W filmie dziewiątym, Phantom używał dwóch Beedrilli, by gonić Asha i przyjaciół.

Jimmy z New Bark posiada Beedrilla.

Drugoplanowe role

Beedrill DP099

Beedrill pojawił się w wielu innych, epizodycznych rolach.

Pokédex

EP004 - Beedrill to kolejna forma Weedle'a wykształcona ze stadium Kakuna. Ich żądła są silnie trujące.