FANDOM

Beartic Brycena to jeden z Pokémonów należących do lidera sali w Icirrusie, Brycena.

Historia

Beartic pojawił się po raz pierwszy w odcinku W obronie strażnika góry!, gdzie trenował wraz z Brycenem na górze w pobliżu Icirrusu. Udało im się uratować Asha i jego przyjaciół przed dwoma spadającymi głazami, po czym przedstawili się im. Iris, widząc Beartica, wystraszyła się go ze względu na jego typ lodowy, ale Cilan był podekscytowany jego obecnością, ujawniając, że - wraz z Brycenem - jest on gwiazdą filmową. Później Ash i jego Krokorok ćwiczyli wspólnie z Brycenem i Bearticiem, ale okazało się, że nie są w stanie dorównać umiejętnościom dwóm gwiazdom filmowym.

Kiedy pojawił się łowca Pokémonów o imieniu Rizzo wraz ze swoimi dwoma Jellicentami, zamierzając porwać dzikiego Volcaronę, który nosił tytuł strażnika góry, Brycen i Beartic pokonali złoczyńcę i ocalili Pokémona. Pod koniec odcinka sierżant Jenny aresztowała Rizzo. Następnie Brycen zdradził Ashowi i jego przyjaciołom, że jest liderem sali w Icirrusie.

W odcinku Chłodne zaproszenie do bitwy! Beartic został użyty przez Brycena podczas walki w sali przeciwko Ashowi jako jego trzeci i ostatni Pokémon. Udało mu się z łatwością pokonać Pignite'a, pomimo niedogodności związanych z typem, dzięki superskutecznym atakom Bryzą i Powietrznym Asem, pozostawiając Ashowi jedynie Krokoroka.

Krokorok rozpoczął starcie Kamiennym Ostrzem, ale jego ruch został skontrowany przez Atak Sopli. Następnie próbował użyć Chrupania, ale jego pysk został zamrożony przez Lodowy Cios. Aby uniknąć ataku Bryzą, Krokorok skakał po lodowych skałach i ostatecznie skruszył lód na swoim pysku. Potem zdołał uderzyć przeciwnika Kamiennym Ostrzem i Tunelem, lecz Beartic chwycił go za ogon i uderzył nim o lodowe głazy. Pomimo obrażeń, uderzenie spowodowało, że wola walki Krokoroka zwiększyła się, po czym zaatakował Kamiennym Ostrzem. Beartic przeciwdziałał temu ruchowi za pomocą Ataku Sopli, ale Ash przewidział to i kazał swojemu Pokémonowi złapać kilka kamieni i zaatakować nimi przeciwnika, zderzając się z jego Powietrznym Asem i pokonując go, dzięki czemu Ash został ogłoszony zwycięzcą.

W odcinku Kurtyna w górę, liga Unovy!, w noc przed udziałem w Konferencji Vertress, Ash wspominał walki z liderami sal w Unovie, w tym z Brycenem i jego Bearticiem.

Osobowość i cechy charakteru

Beartic jest głównym Pokémonem Brycena i jednocześnie jego partnerem, którego nazywa "białym lordem lodu". Łączy ich bardzo silna więź, co udowodnił fakt, że wspólnie trenują, a podczas ćwiczeń są niezwykle zsynchronizowani, wykonując niemal identyczne ruchy. Dodatkowo obaj są gwiazdami filmowymi i razem występują w filmach. Do najbardziej znanych produkcji, w których wystąpił Beartic, można zaliczyć takie filmy, jak: "Wejście Beartica", "Droga Beartica", "Lodowe Pięści"czy "Gra Lodu". W odcinku Filmowy oddział obronny! okazało się nawet, że odcisk łapy Beartica znajduje się na Alei Gwiazd Pokémonów w Pokéwood.

W bitwach Beartic jest niezwykle potężny, silny i bardzo zwinny, co zawdzięcza wspólnym treningom ze swoim trenerem. W odcinku W obronie strażnika góry! z łatwością pokonał dwa Jellicenty Rizzo, natomiast w bitwie w sali z Ashem bez problemu znokautował jego Pignite'a, mimo że ten miał przewagę typu. Jak zauważył Cilan, Beartic - nawet atakowany - szuka możliwości na kontratak.

Znane ruchy

Galeria zdjęć Ruch Pierwsze użycie
Lodowy Cios W obronie strażnika góry!
Bryza W obronie strażnika góry!
Atak Sopli W obronie strażnika góry!
Powietrzny As Chłodne zaproszenie do bitwy!

Aktorzy głosowi

Japonia: Unshō Ishizuka
Stany Zjednoczone: Tom Wayland
Polska: Tom Wayland

Zobacz też

  • Jeżeli szukasz więcej informacji na temat tego gatunku, zobacz Beartic.