Fandom

Pokémon Wiki

Basculin

3143strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Basculin to Pokémon o typie wodnym. Nie posiada ewolucji ani pre-ewolucji. Ma dwa różne formy: jedna ma czerwony pasek i tęczówkę, z okrągłym okiem i kolczastymi płetwami; inna ma niebieski pasek i tęczówkę, z szczelinowym okiem i gładkimi płetwami.

Biologia

Fizjologia

Basculin ma wygląd typowej ryby, z dolną częścią zieloną i z górną częścią czarną, dwie części z odseparowane jasno-czerwonym lub niebieskim paskiem, rzadkość dla każdego w zależności od gry, w której się go spotyka. Czerwona forma ma okrągłe oko i kolczaste płetwy, niebieska forma ma cienkie oko i gładkie płetwy. Obydwa mają kolczastą płetwę grzbietową i dużą szczękę.

Różnice płci

Brak.

Specjalne zdolności

Zachowanie

Basculin Red-Striped anime.png

Czerwonopaskowany Basculin

Basculiny są brutalne z natury, a za bardzo też nie lubią innych Basculinów w innym kolorze. Czerwone i niebieskie Basculiny często walczą ze sobą bezpośrednio po spotkaniu. Okazyjnie, przeciwne kolory tych Pokémonów mogą się mieszać z szkółką innego.

Siedlisko

Basculiny żyją głównie w wodach słodkich w całym regionie Unova.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Basculin nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Najważniejsze występy

Obie formy Basculina pojawiły się w odcinku Znawca Wędkarstwa i rybny pojedynek!. Cilan zdołał uchwycić niebieskiego, jednak dzika Frillish wypuściła go.

Drugoplanowe role

Kilka innych Basculinów pojawiło się podczas odcinka Znawca Wędkarstwa i rybny pojedynek!. Czerwonopaskowany i niebieskopaskowany zostali złowieni przez dwóch nienazwanych trenerów. Iris zdążyła złowić innego niebieskopaskowanego gołymi rękami, ale została za to zdyskwalifikowana.

Wiele Basculinów pojawiło się w odcinkach Zatrzymać gniew legend! Część 1 i Zatrzymać gniew legend! Część 2.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
BW037 Basculin, Wrogi Pokémon. Basculiny bywają agresywne i nie przyjaźnią się ze sobą. Czerwone i niebieskie Basculiny często ze sobą walczą.
Na tym kończą się wpisy z serii Najlepsze życzenia.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki