Fandom

Pokémon Wiki

Baltoy

3105stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Pokémon Baltoy to Pokémon typu ziemnego i psychicznego. Ewoluuje w Claydola.

Wygląd

Fizjologia

Baltoy to mały, jasnobrązowy Pokémon w czerwone wzory, który został wykonany z gliny lub błota. Balansuje na jednej stopie. Aby utrzymać tę równowagę, Baltoy ma dwa ramiona, które czynią go bardziej stabilnym. Baltoy ma jeden kolec na szczycie głowy, a jego czerwone oznaczenia na ciele sprawiają, że jego brzuch nieco przypomina Poké Ball. Oczy Baltoy'a wydają się mieć nadrzędne czerwone brwi i są wiecznie zamknięte.

Różnice płci

Baltoy jest gatunkiem bezpłciowym.

Specjalne umiejętności

Baltoy jest w stanie lewitować i robi to w każdej chwili, a nawet unosi i obraca się, podczas gdy śpi. Posiada również moce psychiczne i jest jednym z nielicznych Pokémonów, które mogą korzystać z kosmicznej mocy. Będąc typem psychicznem, może również używać ruchów, takich jak Świetlisty Ekran.

Zachowanie

Baltoy porusza się podczas wirowania na jednej nodze. Gdy tylko wykryje innego Pokémona tego gatunku, Baltoy gromadzi się z innymi, a następnie zaczyna głośno płakać. Ten Pokémon śpi podczas sprytnego równoważenia się na jednej nodze.

Środowisko naturalne

Baltoy'a można znaleźć na pustyni.

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Baltoy nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Baltoy pierwszy raz pojawił się w odcinku Ja, ja i czas w posiadaniu dziewczyny o imieniu Calista.

W odcinku Dla mnie to wciąż rakieta!, Tate i Liza używali Baltoy'ów, by odtworzyli stan nieważkości podczas walki Pokémon. Potem w tym samym odcinku, Pokémony Gliniane Figurki zatrzymały Zespół R przed kradzieżą rakiety.

Drugoplanowe role

Baltoy był własnością jednego z uczniów Szkoły Trenerów w Snowpoint w odcinku Klasowy trening!.

Inny Baltoy pojawił się w odcinku Poszukiwanie skarbów! pod własnością Bucka.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG076 Baltoy, Pokémon Gliniana Lalka. Baltoy porusza się obracając jak bąk. Mówi się, że Baltoy współżył z ludźmi w starożytnych czasach.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP181 Baltoy, Pokémon Gliniana Figurka. Bardzo rzadki Pokémon. Baltoy został odkryty w starożytnych ruinach.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki