FANDOM

342MS Crawdaunt
Pokémon
Claydol 344MS
#343
Generacja III
Baltoy
ヤジロン Yajilon
343MS
Baltoy

Pokémon Gliniana Lalka
Typy
ZiemiaPsycho
Zdolności
Levitate
Grupa hodowli
Minerały
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
21,5 kg 0,5 m
Statystyki
HP
40
Atak
40
Obrona
55
Sp. Atak
40
Sp. Obrona
70
Szybkość
55
Styl Ciała Odcisk łapy
Body04 F343
Linki zewnętrzne
Smogon: Baltoy
Baltoy (jap. ヤジロン Yajilon) - Pokémon typu Ziemia i Psycho wprowadzony w generacji III. Ewoluuje w Claydol na poziomie 36.

Wygląd

Fizjologia

Baltoy to mały, jasnobrązowy Pokémon w czerwone wzory, który został wykonany z gliny lub błota. Balansuje na jednej stopie. Aby utrzymać tę równowagę, Baltoy ma dwa ramiona, które czynią go bardziej stabilnym. Baltoy ma jeden kolec na szczycie głowy, a jego czerwone oznaczenia na ciele sprawiają, że jego brzuch nieco przypomina Poké Ball. Oczy Baltoy'a wydają się mieć nadrzędne czerwone brwi i są wiecznie zamknięte.

Różnice płci

Baltoy jest bezpłciowym Pokémonem.

Specjalne umiejętności

Baltoy jest w stanie lewitować i robi to w każdej chwili, a nawet unosi i obraca się, podczas gdy śpi. Posiada również moce psychiczne i jest jednym z nielicznych Pokémonów, które mogą korzystać z kosmicznej mocy. Będąc typem psychicznem, może również używać ruchów, takich jak Świetlisty Ekran.

Zachowanie

Baltoy porusza się podczas wirowania na jednej nodze. Gdy tylko wykryje innego Pokémona tego gatunku, Baltoy gromadzi się z innymi, a następnie zaczyna głośno płakać. Ten Pokémon śpi podczas sprytnego równoważenia się na jednej nodze.

Środowisko naturalne

Baltoy'a można znaleźć na pustyni.

Dieta

Tak jak każdy Pokémon, Baltoy nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Baltoy pierwszy raz pojawił się w odcinku Ja, ja i czas w posiadaniu dziewczyny o imieniu Calista.

W odcinku Dla mnie to wciąż rakieta!, Tate i Liza używali Baltoy'ów, by odtworzyli stan nieważkości podczas walki Pokémon. Potem w tym samym odcinku, Pokémony Gliniane Figurki zatrzymały Zespół R przed kradzieżą rakiety.

Drugoplanowe role

Baltoy był własnością jednego z uczniów Szkoły Trenerów w Snowpoint w odcinku Klasowy trening!.

Inny Baltoy pojawił się w odcinku Poszukiwanie skarbów! pod własnością Bucka.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG076 Baltoy, Pokémon Gliniana Lalka. Baltoy porusza się obracając jak bąk. Mówi się, że Baltoy współżył z ludźmi w starożytnych czasach.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.
Odcinek Wpis
DP181 Baltoy, Pokémon Gliniana Figurka. Bardzo rzadki Pokémon. Baltoy został odkryty w starożytnych ruinach.
Na tym kończą się wpisy z serii Diament i Perła.