FANDOM

Zaginiony świat Gothitelle! to 21. odcinek serii Czerń i Biel, ogólnie 681. Poza Japonią jest on 21. odcinkiem czternastego sezonu anime Pokémon.

Opis

Ash i jego przyjaciele są w drodze do Castelii. Aby dotrzeć do miasta, muszą przejść przez Strzelisty Most, lecz Gothitelle blokuje im drogę. Kim jest Sally i jaki ma związek z dzikim Pokémonem?

Streszczenie

Ash i przyjaciele widzą już w oddali Strzelisty Most, a za nim miasto Castelia, gdzie Ash będzie walczyć o swoją trzecią odznakę w regionie Unova. Przyjaciele przez chwilę się nim zachwycali, jednak Ash szybko wyłamał się z grupy i pobiegł do pobliskiego Poké Marketu, gdzie zamierzał zadzwonić do profesor Juniper. Przy wejściu o mały włos nie wpadł na pewną kobietę, która (z tego co możemy wywnioskować z jej wypowiedzi: "O... jak tu się zmieniło") powróciła do tego miejsca po latach. Ash oczywiście szybko ją przeprosił i wskazał, aby ona weszła pierwsza. Szybko podbiegli Cilan i Iris, aby skarcić go za jego zbyt energiczne zachowanie.

Podczas rozmowy z profesor Juniper, Ash wymienił swojego Sewaddle'a za Pidove. Gdy rozglądali się po Poké Markecie, zobaczyli tę samą kobietę, która przyglądała się fotografiom na ścianach. Przedstawiały one pewną łódkę i kilka etapy budowy Strzelistego Mostu. Kobieta wyjaśniła, że ów łódkę nazywano Wodnym Taxi - przewoziła ludzi z jednego brzegu na drugi. Nasi przyjaciele chcieli rozwinąć temat, jednak kobieta odeszła. Ash, Cilan i Iris wyszli z Poké Marketu, jednak to, co zobaczyli, ich zaskoczyło. Dookoła unosiła się gęsta mgła, która pojawiła się dosłownie znikąd. Za chwilę na swoim motorze przyjechała sierżant Jenny, która wyjaśniła bohaterom, że nad tym miejscem często unosi się gęsta mgła. Jenny użyła swojej Swanny, aby ta użyła Odparowania. Atak jednak nie zadziałał. Po chwili za jej plecami przejechał samochód, więc pobiegła za nim, ponieważ gdy most otacza gęsta mgła, jest on zamknięty dla samochodów. Bohaterów ta scena bardzo rozśmieszyła. Postanowili jednak nie tracić ani chwili dłużej i wyruszyć w dalszą drogę.

Na drodze do Castelii stanęła im pewna Gothitelle. Bohaterowie byli nieufni wobec niej i słusznie, ponieważ ta wcale nie miała pokojowych zamiarów. Mimo iż Ash powiedział jej, że zamierzają tylko przejść przez most, ta była niezawisła. Ash nie miał zamiaru pozostawać dłużny jej atakom, a więc do walki wybrał Snivy. Po wymianie Ostrza Liścia z Ochroną oraz Burzy Liści z Psychopromieniem, Asha, Cilana i Iris oślepiło jasne światło, a oni sami wpadli w przepaść.

Gdy się obudzili, zobaczyli, że są znowu w punkcie wyjścia - przed mostem. Jednak ten był jakiś inny - wciąż był w budowie. Bohaterom wydało się to bardzo dziwne. Zaczepiła ich mała dziewczynka i zapytała, czy nie zechcieliby przepłynąć rzeki wodną taksówką. Bez większych ceregieli zgodzili się. Dziewczynka zawołała do pomocy w odwiązaniu liny pewną Gothitelle. Naszym przyjaciołom wydało się to bardzo dziwne, nawet zaczęli się zastanawiać, czy to nie ta sama Gothitelle, która zaatakowała ich na moście. Kiedy byli już na pokładzie, usłyszeli głos kapitana, który przeprosił wszystkich pasażerów za to, że musieli czekać oraz oznajmił, że wodne taxi już rusza w rejs. Ashowi, Cilanowi i Iris bardzo podobał się widok z niej. Podeszła do nich dziewczynka z Gothitelle i zaproponowała im poczęstowanie się przekąskami własnej produkcji i sokiem. Mimowolnie usłyszeli rozmowę dwóch pasażerek, które zapytały kapitana, czy to prawda, że wodne taxi przestanie kursować. Dziewczynka i Gothitelle też się tym zainteresowały, jednak kapitan nic nie odpowiedział.

Dopłynąwszy do brzegu nasi przyjaciele zorientowali się, że coś jest nie tak, ponieważ wcale nie byli na drugim brzegu, a wrócili na to samo miejsce. Cilan zaczął rozważać, czy przypadkiem nie są w jakieś pętli czasowej, oraz czy nie ma to czegoś wspólnego z Gothitelle. Kiedy zobaczyli dziewczynkę, postanowili do niej podbiec i zbadać o co tutaj chodzi. Dziewczynka przestawiła się jako Sally. Wyjaśniła, że razem ze swoim ojcem - kapitanem wodnego taxi - prowadzą tu niewielki interes. Wyjaśnia również, że Gothitelle nie jest jej Pokémonem, tylko jej dobrą przyjaciółką, która sama od pewnego czasu zaczęła im pomagać. Sally razem ze swoją przyjaciółką pobiegły uzupełniać zapasy, a Ash, Cilan i Iris wrócili na wzgórze.

Cilan ponownie zaczął rozważać, że znaleźli się w alternatywnym świecie stworzonym przez Gothitelle, tę samą, którą spotkali na moście. Postanowili, że tylko Gothitelle może im pomóc wydostać się z niego, a więc gdy Sally pożegnała się z Gothitelle, a ta zaczęła się oddalać, bohaterowie podążyli za nią. Znaleźli się ponownie na moście. Gothitelle była już inna - ponownie wrogo nastawiona. Ash zaczął do niej krzyczeć, aby pomogła się im wydostać z tego świata, jednak Gothitelle go nie słuchała. Walka zaczęła się od nowa - podobnie do wcześniejszej. Ash wybrał Snivy. Po wymianie podobnych ciosów oraz zniszczeniu rusztowań na moście, Gothitelle Psychicznym Ciosem podniosła wszystkie zniszczone rzeczy i już chciała nimi wycelować w Asha i resztę, jednak na most wkroczyła Sally - dorosła już. Okazało się, że ona również trafiła do alternatywnego świata Gothitelle. Początkowo Gothitelle jej nie poznała, lecz zaczęła sobie przypominać i coraz bardziej była zaskoczona, że mogła ją zobaczyć.

Sally zaczęła wyjaśniać, jak to było po otwarciu Strzelistego Mostu. Ich rodzinny interes upadł, a oni sami musieli się wyprowadzić. Zabrali ze sobą Gothitelle, która przez długi czas nie rozstawała się z Sally. Jednak gdy ta poszła na studia medyczne, Gothitelle została w domu razem z jej ojcem. Po kilku latach, gdy Sally wróciła do domu, okazało się, że Gothitelle opuściła go po tym, gdy ona poszła na studia. Sally nie mogła się z tym pogodzić, jednak będąc na praktykach w wielu szpitalach zapomniała o bólu. Gdy trafiła na praktyki tutaj miała nadzieję, że spotka tu swoją przyjaciółkę. Jej marzenie się ziściło. Po wyrzuceniu z siebie tych wszystkich wspomnień, Sally rozpłakała się. Gothitelle, otarłszy jej łzy, użyła swojej mocy i pomogła wszystkim wrócić do rzeczywistego świata.

Gotitelle usunęła mgłę, która otaczała most dookoła. Sally powiedziała, że ma nadzieję na kolejne spotkanie w przyszłości. Po tych słowach Gotitelle zniknęła. Sierżant Jenny była zaskoczona nagłym ustąpieniem mgły, jednak cieszyła się, ponieważ mogła ponownie otworzyć most. Sally podziękowała bohaterom za wszystko, po czym drogi jej i naszych przyjaciół się rozeszły. Ash, Cilan i Iris mogli już spokojnie przejść Strzelisty Most, aby przeżyć kolejne przygody w Castelii...

Najważniejsze wydarzenia

Występy

Ludzie

Pokémony

Poniżej znajduje się lista Pokémonów, które pojawiają się w tym odcinku. Są one umieszczone w kolejności występowania (od lewej do prawej i od góry do dołu). Lista zawiera również informacje o ostatnim odcinku, w którym widziany był przedstawiciel poszczególnych gatunków.

Sekwencja "Co to za Pokémon?" tego odcinka przedstawia Gothitelle, zarówno w wersji japońskiej, jak i międzynarodowej.

Ash Ketchum
Pikachu anime
Pikachu
EP680
Axew
Axew anime
Axew
EP680
Sierżant Jenny
Swanna anime
Swanna
EP661
dziki Pokémon
Gothitelle anime
Gothitelle
debiut
Ash Ketchum
Snivy anime
Snivy
EP679

Wykorzystane ruchy

Twórcy

  • Animacja: Team Kato
  • Scenariusz: 大橋志吉 Yukiyoshi Ōhashi
  • Scenorys: 山田浩之 Hiroyuki Yamada
  • Reżyser: 徳本善信 Yoshinobu Norimoto
  • Animator: 北崎正浩 Masahiro Kitasaki

Ciekawostki

Błędy

  • Kiedy sierżant Jenny przywołuje Swannę, przycisk na Poké Ballu jest koloru czerwonego, mimo że powinien być biały.
  • W scenie, w której Ash i przyjaciele zastanawiają się nad sytuacją z Gothitelle, daszek czapki Asha jest biały, a nie czerwony.
  • Na końcu odcinka, kiedy przybywa sierżant Jenny, Snivy Asha znika.

Zobacz też

Lista odcinków sezonu czternastego
Season 14 logo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki