Fandom

Pokémon Wiki

BW021

3143strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Zaginiony świat Gothitelle!
Japońskiスカイアローブリッジ と ゴチルゼル! Sukaiarōburijji to Gochiruzeru!
Angielski: The Lost World of Gothitelle!
EP681.png
Zdjęcie z odcinka

‹ Poprzedni | Następny
Lista odcinków

Sezon Czternasty (Czerń i Biel) Jap. utwory
Numeracja 2121681 Opening ベストウイッシュ!
Utwory Ending 心のファンファーレ
Opening Czerń i biel Twórcy
Premiera Scenariusz Yukiyoshi Ōhashi
Japonia 3 marca 2011 Scenorys Hiroyuki Yamada
USA 25 czerwca 2011 Wicedyrektor Yoshinobu Norimoto
Polska 30 stycznia 2012 Dyrektor Masahiro Kitasaki
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery!
Zaginiony świat Gothitelle!, po japońsku スカイアローブリッジ と ゴチルゼル!, to 21. odcinek z serii Czerń i Biel, ogólnie 681. Na Zachodzie wchodzi w skład czternastego sezonu.

Streszczenie

Ash i przyjaciele widzą już w oddali Strzelisty Most, a za nim miasto Castelia, gdzie Ash będzie walczyć o swoją trzecią odznakę w regionie Unova. Przyjaciele przez chwilę się nim zachwycali, jednak Ash szybko wyłamał się z grupy i pobiegł do pobliskiego Poké Marketu, gdzie zamierzał zadzwonić do profesor Juniper. Przy wejściu o mały włos nie wpadł na pewną kobietę, która (z tego co możemy wywnioskować z jej wypowiedzi: "O... jak tu się zmieniło") powróciła do tego miejsca po latach. Ash oczywiście szybko ją przeprosił i wskazał, aby ona weszła pierwsza. Szybko podbiegli Cilan i Iris, aby skarcić go za jego zbyt energiczne zachowanie.

Podczas rozmowy z profesor Juniper, Ash wymienił swojego Sewaddle'a za Pidove. Gdy rozglądali się po Poké Markecie, zobaczyli tę samą kobietę, która przyglądała się fotografiom na ścianach. Przedstawiały one pewną łódkę i kilka etapy budowy Strzelistego Mostu. Kobieta wyjaśniła, że ów łódkę nazywano Wodną Taksówką - przewoziła ludzi z jednego brzegu na drugi. Nasi przyjaciele chcieli rozwinąć temat, jednak kobieta odeszła. Ash, Cilan i Iris wyszli z Poké Marketu, jednak to co zobaczyli ich zaskoczyło. Dookoła unosiła się gęsta mgła, która pojawiła się dosłownie znikąd. Za chwilę na swoim motorze przyjechała Oficer Jenny, która wyjaśniła bohaterom, że nad tym miejscem często unosi się gęsta mgła. Jenny użyła swojej Swanny, aby ta użyła Odparowania. Atak jednak nie zadziałał. Po chwili za jej plecami przejechał samochód, więc pobiegła za nim, ponieważ gdy most otacza gęsta mgła, jest on zamknięty dla samochodów. Bohaterów ta scena bardzo rozśmieszyła. Postanowili jednak nie tracić ani chwili dłużej i wyruszyć w dalszą drogę.

Na drodze do Castelii stanęła im pewna Gothitelle. Bohaterowie byli nieufni wobec niej i słusznie, ponieważ ta wcale nie miała pokojowych zamiarów. Mimo iż Ash powiedział jej, że zamierzają tylko przejść przez most, ta była niezawisła. Ash nie miał zamiaru pozostawać dłużny jej atakom, a więc do walki wybrał Snivy. Po wymianie Liściastego Ostrza z Ochroną oraz Burzy Liści z Psychopromieniem, Asha, Cilana i Iris oślepiło jasne światło, a oni sami wpadli w przepaść.

Gdy się obudzili, zobaczyli, że są znowu w punkcie wyjścia - przed mostem. Jednak ten był jakiś inny - wciąż był w budowie. Bohaterom wydało się to bardzo dziwne. Zaczepiła ich mała dziewczynka i zapytała, czy nie zechcieliby przepłynąć rzeki wodną taksówką. Bez większych ceregieli zgodzili się. Dziewczynka zawołała do pomocy w odwiązaniu liny pewną Gothitelle. Naszym przyjaciołom wydało się to bardzo dziwne, nawet zaczęli się zastanawiać, czy to nie ta sama Gothitelle, która zaatakowała ich na moście. Kiedy byli już na pokładzie, usłyszeli głos kapitana, który przeprosił wszystkich pasażerów za to, że musieli czekać oraz oznajmił, że wodna taksówka już rusza w rejs. Ashowi, Cilanowi i Iris bardzo podobał się widok z niej. Podeszła do nich dziewczynka z Gothitelle i zaproponowała im poczęstowanie się przekąskami własnej produkcji i sokiem. Mimowolnie usłyszeli rozmowę dwóch pasażerek, które zapytały kapitana, czy to prawda, że wodna taksówka przestanie kursować. Dziewczynka i Gothitelle też się tym zainteresowały, jednak kapitan nic nie odpowiedział.

Dopłynąwszy do brzegu nasi przyjaciele zorientowali się, że coś jest nie tak, ponieważ wcale nie byli na drugim brzegu, jednak wrócili na to samo miejsce. Cilan zaczął rozważać, czy przypadkiem nie są w jakieś pętli czasowej, oraz czy nie ma to czegoś wspólnego z Gothitelle. Kiedy zobaczyli dziewczynkę, postanowili do niej podbiec i zbadać o co tutaj chodzi. Dziewczynka przestawiła się jako Sally. Wyjaśniła, że razem ze swoim ojcem - kapitanem wodnej taksówki - prowadzą tu niewielki interes. Wyjaśnia również, że Gothitelle nie jest jej Pokémonem, tylko jej dobrą przyjaciółką, która sama od pewnego czasu zaczęła im pomagać. Sally razem ze swoją przyjaciółką pobiegły uzupełniać zapasy, a Ash, Cilan i Iris wrócili na wzgórze.

Cilan ponownie zaczął rozważać, że znaleźli się w alternatywnym świecie stworzonym przez Gothitelle, tę samą, którą spotkali na moście. Postanowili, że tylko Gothitelle może im pomóc wydostać się z niego, a więc gdy Sally pożegnała się z Gothitelle, a ta zaczęła się oddalać, bohaterowie podążyli za nią. Znaleźli się ponownie na moście. Gothitelle była już inna - ponownie wrogo nastawiona. Ash zaczął do niej krzyczeć, aby pomogła się im wydostać z tego świata, jednak Gothitelle go nie słuchała. Walka zaczęła się od nowa - podobnie do wcześniejszej. Ash wybrał Snivy. Po wymianie podobnych ciosów oraz zniszczeniu rusztowań na moście, Gothitelle Psychicznym Ciosem podniosła wszystkie zniszczone rzeczy i już chciała nimi wycelować w Asha i resztę, jednak na most wkroczyła Sally - dorosła już. Okazało się, że ona również trafiła do alternatywnego świata Gothitelle. Początkowo Gothitelle jej nie poznała, lecz zaczęła sobie przypominać i coraz bardziej była zaskoczona, że mogła ją zobaczyć.

Sally zaczęła wyjaśniać, jak to było po otwarciu Strzelistego Mostu. Ich rodzinny interes upadł, a oni sami musieli się wyprowadzić. Zabrali ze sobą Gothitelle, która przez długi czas nie rozstawała się z Sally. Jednak, gdy ta poszła na studia medyczne, Gothitelle została w domu razem z jej ojcem. Po kilku latach, gdy Sally wróciła do domu, okazało się, że Gothitelle opuściła go po tym, gdy ona poszła na studia. Sally nie mogła się z tym pogodzić, jednak będąc na praktykach w wielu szpitalach zapomniała o bólu. Gdy trafiła na praktyki tutaj miała nadzieję, że spotka tu swoją przyjaciółkę. Jej marzenie się ziściło. Po wyrzuceniu z siebie tych wszystkich wspomnień, Sally rozpłakała się. Gothitelle, otarłszy jej łzy, użyła swojej mocy i pomogła wszystkim wrócić do rzeczywistego świata.

Gotitelle usunęła mgłę, która otaczała most dookoła. Sally powiedziała, że ma nadzieję na kolejne spotkanie w przyszłości. Po tych słowach Gotitelle zniknęła. Sierżant Jenny była zaskoczona nagłym ustąpieniem mgły, jednak cieszyła się, ponieważ mogła ponownie otworzyć most. Sally podziękowała bohaterom za wszystko, po czym drogi jej i naszych przyjaciół się rozeszły. Ash, Cilan i Iris mogli już spokojnie przejść Strzelisty Most, aby przeżyć kolejne przygody w Castelii...

Najważniejsze wydarzenia

  • Gothitelle pojawia się po raz pierwszy.
  • Ash i przyjaciele przechodzą przez Strzelisty Most w drodze do Castelii.

Postacie

Ludzie

Pokémony

Ciekawostki

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki sezonu czternastego
{{{link}}}
EP661EP662EP663EP664EP665EP666EP667EP668EP669EP670
EP671EP672EP673EP674EP675EP676EP677EP678EP679EP680
EP681EP682EP683EP684EP685EP686EP687EP688EP689EP690
EP691EP692EP693EP694EP695EP696EP697EP698EP699EP700
EP701EP702EP703EP704EP705EP706EP707EP708EP709EP710

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki