FANDOM

W cieniu Zekroma!
Japońskiイッシュ地方へ!ゼクロムの影!! Isshu chihō e! Zekuromu no kage!!
Angielski: In The Shadow of Zekrom!
EP661
Zdjęcie z odcinka

‹ Poprzedni | Następny
Lista odcinków

Sezon Czternasty (Czerń i Biel) Jap. utwory
Numeracja 11661 Opening ベストウイッシュ!
Utwory Ending brak
Opening Czerń i biel Twórcy
Premiera Scenariusz Atsuhiro Tomioka
Japonia 23 września 2010 Scenorys Norihiko Sudō
Kunihiko Yuyama
USA 12 lutego 2011 Wicedyrektor Masaru Koyama
Tetsuo Yajima
Polska 2 stycznia 2012 Dyrektor Izumi Shimura
Mizuho Tajima
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery!
W cieniu Zekroma!, po japońsku イッシュ地方へ!ゼクロムの影!!, to 1. odcinek z serii Czerń i Biel, ogólnie 661. Na Zachodzie wchodzi w skład czternastego sezonu.

Streszczenie

Początkujący trener Ash ponownie pojawia się w swojej rodzinnej Alabastii, gdzie zamierza wyruszyć na wycieczkę ze swoją mamą oraz profesorem Oakiem do regionu Unova. Profesor tam ma wziąć udział w pewnej konferencji, jednak postanowił również znaleźć czas na odpoczynek. Razem z Ashem i Delią wsiadają do samochodu i jadą na lotnisko.

Tymczasem Zespół R otrzymuje nowe zadanie od Giovanniego. Już w nowych uniformach mają wybrać się do regionu Unova, aby tam zdobyć potężne i rzadkie Pokémony. Dodatkowo, Zespół R przygotowuje się do nowego planu. Sekretarka Giovanniego również poinformowała go o pewnej grupie przestępczej działającej w Unova.

W samolocie Ash dowiaduje się, że wszystkie Pokémony występujące w Unova nie pojawiają się w Kanto, Johto, Hoenn czy Sinnoh. Ash coraz bardziej chciał już być na miejscu. Samolotem podróżował również Zespół R. Po wylądowaniu, Pikachu zaczął być niespokojny. Ash pobiegł za nim. Zauważyli swojego pierwszego pokemona z Unova - Alomomolę. Strasznie chcieli zobaczyć ich więcej. Pojawia się jednak Zespół R, który ponownie chce złapać Pikachu Asha. Nagle niebo poczerniało nad nimi. Wszyscy się spodziewali burzy. Jeden z piorunów trafił Pikachu. Nie była to jednak zwykła burza. Wywołał ją jakiś Pokémon, jednak jedynie Ash go widział oraz nie znał tego Pokémona, aby wyjaśnić pozostałym. Przez niego właśnie przestały działać na chwilę systemy komputerowe w Unova. Po chwili wszystko się uspokoiło, jednak z policzków Pikachu wydobywały się iskierki. Zespół R zniknął.

Pojawiła się profesor Juniper. Profesor Oak przedstawia ją i mówi, że pomimo swojego młodego wieku jest najważniejszą osobą badającą Pokémony w całym Unova. Była bardzo zainteresowana Pikachu Asha, ponieważ to rzadki okaz w Unova.

Podczas podróży do jej laboratorium z policzków Pikachu ponownie zaczęły się wydobywać iskierki. Profesor obiecała, że zbada go w swoim laboratorium. Podczas podróży do niego Ash zobaczył kilka nowych, nieznanych mu gatunków Pokémonów.

Gdy już dotarli do jej laboratorium, Pikachu został podłączony do aparatury, jednak ta nic nie wykryła. Pikachu wcale nie był ucieszony będąc podłączonym do tych wszystkich kabli, jednak gdy dowiedział się, że nic mu nie jest, rozchmurzył się. Do profesor Juniper przyszedł jej asystent, który poinformował ją, że młody trener postanowił rozpocząć swoją podróż po regionie Unova i przyszedł po swojego pierwszego Pokémona. Profesor Oak powiedział wtedy, że w Unova są całkiem inne startery niż w pozostałych regionach. Ash bardzo chciał je zobaczyć, a więc poszedł razem z profesor. Młody trener nazywa się Trip. Ash chciał się z nim zaprzyjaźnić, jednak ten traktował go raczej oschle. Dodatkowo powiedział, że Alabastia jest "prowincją" cokolwiek by to dla Asha znaczyło, nie spodobało mu się to. Profesor Juniper pokazała mu trzy Poké Balle, w których znajdowały się trzy startery z Unova. Pierwszym, którego pokazała, był Tepig. Ashowi bardzo się on spodobał. Stwierdził, że jest żywą iskierką. Kolejnym był słodki Oshawott, który był bardzo zmieszany, gdy Ash go tak nazwał. Trzeci natomiast był Snivy. Wszystkie ustawiły się w rządku, a Trip musiał wybrać jednego z nich. Ash stwierdził, że jeżeli on miałby wybierać miałby nie lada dylemat. Trip jednak go zignorował i powiedział, że to nie jego interes. Trip wyciągnął aparat i zrobił jedno zdjęcie i od razu wybrał Snivy, za pewne ze względu na fotogeniczność. Trip otrzymał również PokéDex z Unova oraz pięć Poké Balli. Trip podziękował i wyszedł.

Chwilę potem dogonił go Ash. Zapytał go, czy będzie zbierał odznaki. Trip z nutą ironii odparł, że przecież taki jest cel każdego trenera. Ash przyznał, że tak samo jest w jego rodzinnym Kanto. Po chwili przybiegł jego Pikachu. Trip był bardzo nim zainteresowany. Początkowo nie wiedział, co to za Pokémon, jednak sprawdził go w Pokédexie. Następnie zaczął robić zdjęcia, aby udokumentować "rzadki okaz". Ash powiedział, że jest to po prostu jego najlepszy przyjaciel. Trip zapytał, czy Pikachu jest silny co Ash potwierdził i zaproponował bitwę.

Gdy stanęli na polu walki i wybrali Pokémony, Trip zaczął ponownie robić zdjęcia. Asha to bardzo denerwowało. Ash zaczął. Użył Szybkiego Ataku, który mocno zranił Snivy. Ten użył Akcji, jednak Pikachu wykonał perfekcyjne uniki. Następnie Ash użył Pioruna jednak nic się nie stało, a Snivy trafił akcją. Ash wydał to polecenie dwa razy, jednak Pikachu dalej nie mógł wykonać tego ataku. Trip był nieco rozbawiony. Ash kazał Pikachu użyć Elektro Akcji, jednak i ta nie zadziałała. Trip stwierdził, że Pikachu poprostu nie umie tych ruchów. Następnie wydał polecenie Snivy, aby użył nieznanego Ashowi ataku - Tornada Liści. Ten atak powalił Pikachu. Ash wziął swojego przyjaciela na ręce i popędził do laboratorium profesor Junieper. Ponownie został podłączony do aparatury i zbadany. Profesor Juniper stwiedziła, że Pikachu mógł doznać jakiegoś przeciążenia za sprawą burzy, która pojawiła się wcześniej. Ona i profesor Oak powiedzieli, że Pikachu był pod działaniem silnego pola elektrycznego. Po chwili powróciła chmura. Systemy komputerowe zaczęły szaleć, a Pikchu zaczął się elektryzować. Tym razem jednak wszyscy zobaczyli Pokémona. Profesor Juniper rozpoznała Zekroma. Kazała asystentowi zrestartować system. Po chwili piorun trafił Pikachu, a aparatura się odłączyła.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Pokémony

Ciekawostki

BW001 Error

Błąd z uchem Pikachu

Błędy

  • W jednej ze scen, lewe ucho Pikachu nie ma czarnego paska na końcu.

Link do odcinka

Zobacz też

Lista odcinków sezonu czternastego
Season 14 logo

Więcej z Fandomu

Losowa wiki