FANDOM

Articuno (jap. フリーザー Freezer) Legendarny Pokémon typu LódLot wprowadzony w Generacji I. Jest członkiem Tria Legendarnych Ptaków wraz z Moltresem i Zapdosem.

Biologia

Wygląd

Articuno jest dużym niebieskim ptakiem, o niebieskim upierzeniu. Ma długi, błękitny ogon i prosty potrójny czub w kształcie rombów tego samego koloru. Jego ciało jest błękitne, przechodzące w biel na klatce piersiowej i brzuchu. Jego najbardziej charakterystyczną cechą są duże skrzydła, które wyglądają jakby były zrobione z lodu. Ma mały szary dziób i nogi w podobnym kolorze. Jego kolor oczu jest różny, na jednych obrazkach czerwony, na innych brązowy, a na innych czarny.

Specjalne umiejętności

Jego zdolność Pressure sprawia, że przeciwnik aby zaatakować musi użyć 2 PP zamiast jednego.Jest bardzo inteligentnym i spokojnym Pokémonem, ale spotkanie z nim grozi odmrożeniami trzeciego stopnia. Te ptaki ponoć podróżują po całym świecie, mimo swego typu można ujrzeć je nawet w upalne lato...

Zachowanie

Machając skrzydłami,ochładzają atmosferę powodując nieraz opady śniegu. Nie jest to popularny gatunek i zazwyczaj izoluje się od ludzi żyjąc w górach. Podobno potrafi tworzyć burze śnieżne.

Etymologia

Jego nazwa pochodzi od słów "Arctic" - "Arktyka" i "uno" - hiszpańskie "jeden", mające pokazać nam ze jest on w pokédexie pierwszy z trzech mistycznych ptaków.

Środowisko naturane

Kilku osobom udało się go zobaczyć na szczytach gór.

Legendarne Pokémony