FANDOM

143MS Snorlax
Pokémon
Zapdos 145MS
#144
Generacja I
Articuno
フリーザー

Freezer

144MS
Articuno

Pokémon Mroźny
Typy
Lód
Zdolności
Presja Snow Cloat
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Nieznane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
55.4 kg 1.7 m
Statystyki
Styl Ciała Odcisk łapy
Body02 Plik:F144.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Articuno

Articuno (jap. フリーザー Furīzā) jest jednym z trzech legendarnych ptaków z Kanto. Jest on typu lód/lot. W TCG wykorzystuje on karty energii wodnej. Na wielu obrazkach przedstawia się go zwykle latającego lub atakującego lodowym promieniem. W pokédexie z I generacji ma nr #144.

Articuno jest dużym niebieskim ptakiem, o niebieskim upierzeniu. Ma długi, błękitny ogon i prosty potrójny czub w kształcie rombów tego samego koloru. Jego ciało jest błękitne, przechodzące w biel na klatce piersiowej i brzuchu. Jego najbardziej charakterystyczną cechą są duże skrzydła, które wyglądają jakby były zrobione z lodu. Ma mały szary dziób i nogi w podobnym kolorze. Jego kolor oczu jest różny, na jednych obrazkach czerwony, na innych brązowy, a na innych czarny.

Jego zdolność Pressure sprawia, że przeciwnik aby zaatakować musi użyć 2 PP zamiast jednego.

Jest bardzo inteligentnym i spokojnym pokemonem, ale spotkanie z nim grozi odmrożeniami trzeciego stopnia. Te ptaki ponoć podróżują po całym świecie, mimo swego typu można ujrzeć je nawet w upalne lato...

Machając skrzydłami,ochładzają atmosferę powodując nieraz opady śniegu. Nie jest to popularny gatunek i zazwyczaj izoluje się od ludzi żyjąc w górach. Podobno potrafi tworzyć burze śnieżne. Jego nazwa pochodzi od słów "Arctic" - "Arktyka" i "uno" - hiszpańskie "jeden", mające pokazać nam ze jest on w pokédexie pierwszy z trzech mistycznych ptaków. Kilku osobom udało się go zobaczyć na szczytach gór.

Plotka głosi,że jego skrzydła stworzone są z lodu,nikt jednak tego nie potwierdził.

Legendarne Pokémony