FANDOM

Typ(y)
{{Szablon:{{{type}}}}}  
Gatunek Pokémon Stalowy Pancernik
Umiejętność {{{umiejętność}}}
Pokedex
brak ← {{{ndex}}} → brak
Kanto N/A Johto N/A
Hoenn N/A Sinnoh N/A
Unova N/A Kalos N/A
Ewoluuje z brak
Ewoluuje w brak
Aron
{{{jname}}}
Aron
[[{{{gen}}}]]
Płeć
bezpłciowy
Waga Wzrost
Kolor w Pokedexie Grupa jaja
Styl ciała Odcisk łapy
Ryk
[[Media:{{{ndex}}}.ogg|►]]

Aron (jap. ココドラ) to Pokémon typu stalowego i kamiennego. Ewoluuje w Lairona, a potem w Aggrona.

Biologia

Fizjologia

Aron ma okrągły korpus, cztery nogi i dużą, okrągłą głowę. Jego ciało jest ciemno szare, a oczy są jasnoniebieskie. Fragmenty stalowej zbroi pokrywają głowę, nogi i plecy. Na ciele Arona są małe otwory w zbroi.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Pokémon ten może zburzyć nawet ciężki samochód.

Zachowanie

Aby stworzyć swoje ciało, Aron żywi się rudami żelaza, które wy​​kopuje z gór. Czasami zdarza się, że głód może prowadzić to wyjścia z gór i do jedzenia mostów i szyn, co może wywoływać duży problem i spowodować, że jest postrzegany za szkodnika.

Środowisko naturalne

Zazwyczaj żyje głęboko w górach.

Odżywianie

Aron zjada metal, co czasami prowadzi go do jedzenia mostów, szyn i innych istotnych elementów. Tak jak każdy Pokémon, nie pogardzi też karmą dla Pokémonów lub jagodami.

W anime

Ważniejsze występy

Aron pierwszy raz pojawił się w odcinku Dziura pełna kłopotów. Ash, May, Max, Brock i Zespół R zgubieli w jaskini pełnej tych Pokémonów. Steven Stone, który również posiadał jednego, pomógł im przejść przez jaskinię.

Drugoplanowe role

Aron, wraz ze swoimi ewolucyjnymi formami, pojawił się w filmie Giratina i Strażnik Nieba.

Arony pojawiły się w odcinkach Stalowe poruszenie! i Uchronić świat od dewastacji!.

Wpisy Pokédexa

Odcinek Wpis
AG022 Aron, Pokémon w żelaznej zbroi. Obrońca. Żywi się rudą żelaza i w razie potrzeby sam produkuje ten metal.
Na tym kończą się wpisy z serii Advanced Generation.

Ewolucja

304305306