Fandom

Pokémon Wiki

Arceus

3138stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
492MS.png Shaymin
Pokémon
Victini 494MS.png
#493
Generacja IV
Arceus
アルセウス

Arceus

493MS.png
Arceus.png

Pokémon Alfa
Typy
Normal
Zdolności
Multityp Brak
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
Nieznane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
320.0 kg 3.2 m
Statystyki
Styl Ciała Odcisk łapy
Body02.png Plik:F493.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Arceus

Arceus (Japoński: アルセウス Arceus) jest legendarnym Pokémonem typu Normalnego. Jednak ten typ może się zmienić, jeśli będzie trzymał jedną z siedemnastu tarcz i w rzeczywistości może być każdego typu. Arceus jest ostatnim Pokémonem w Narodowym Pokédexie w Generacji IV.

Znany jest inaczej jako "Oryginalny Pierwszy"(z ang. The Original One).

Stworzył region Sinnoh i Ransei. Jako pierwszy stworzył Wszechświat Pokémonów oraz Trio Kreacji i Strazników Jezior.

Jest Mistrzem Tria Kreacji i Strażników Jezior.

Arceus jest podobny do stworzenia Qilin czy Centaura. Jego kolor ciała jest biały z szarym, pionowo-prążkowanym spodem, wzór, który ma podobny wygląd na spodzie grzywy, ogona i twarzy Arceusa, a cztery końce stóp Arceusa są pokryte złotymi podkowami. Jego grzywa jest dość długa, wystająca z dala od jej głowy, a jego twarz jest szara, z zielonymi oczami i czerwonymi źrenicami,a zielony i okrągły wzór jest poniżej jego oczu. Arceus ma też pasmo złotej koloracji na głowie. Jego szyja jest dość długa, z dwoma parami wypustkami na bokach i podobną do klapy cechę pod spodem szyi, która jest koloru białego tak samo jak ciało. Ma też krzyżo-podobne koło przyłączone do jego ciała do okrągłego brzucha, które zmienia kolor wraz z oczami i kopytami na podstawie obecnego typu Arceusa. Koło ma też cztery klejnoty przyłączone do niego. Wzór prążkowany szary na podbrzuszu Arceusa wznawia przeszłość talii Arceusa, dolne części kończyn Arceusa również są koloru szarego, i z wypustkami na szczycie nóg. Ogon Arceusa jest dość podobny do grzywy w kształcie i koloracji.

Według legend, Arceus stworzył region Sinnoh i prawdopodobnie Świat Pokémon, strażników jezior: Uxie, Azelfa, Mesprita, i trio kreacji: Dialga, Palkia, i Giratina. Z tego powodu, Arceus jest uważany za jednego z najbardziej długowiecznych ze wszystkich gatunków Pokémonów. Ma moc, aby odtworzyć też trio kreacji, prawdopodobnie do strzeżenia wymiarów, kiedy Trener złapie jednego z nich.

Arceus jest różnorodny; potrafi zmienić formę i typ przy użyciu specjalnych płyt.

Arceus jest jest jedynym Pokémonem, który może się nauczyć techniki Osądu. Arceus może również używać wiele różnych ataków różnych typów, ale w mniejszym stopniu niż Smeargle czy Mew. Arceus jest też jedynym Pokémonem nie-Smoczym innym niż Smeargle, który potrafi się nauczyć techniki Meteoru Smoka, chociaz musi się stać smoczym typem (poprzez trzymanie Draco Plate) w celu nauczenia się tego.

Według anime, jego moc może przywrócić rzeczy po zniszczeniu lub zrobić pewne rzeczy albo sprawić, że znikają jak kamfora. Arceus ma również zdolność do zatrzymania czasu.

Chociaż jest zwykłym, bohaterskim i życzliwym Pokémonem, Arceus nie jest głupcem i będzie atakować brutalną siłą, jeśli zostanie zdradzony, czy też oszukany. Jeśli się rozgniewa, uraza może długo w nim pozostać.

Arceus mieszka w Komorze Pochodzenia, która może być dostępna jedynie przy użyciu Lazurowego Fletu w Filarze Włóćzni. Jednakże w dwunastym filmie Pokémon, wydaje się żyć w szerokim wymiarze gwiazd i galaktyk.

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki