Wikia

Pokepédia

Arceus

Komentarz1
2541stron na
tej wiki
[[Plik:{{{nr poprzedni}}} mini.png|link={{{poprzedni}}}]] [[{{{poprzedni}}}]] #{{{dex}}}
Arceus
[[{{{następny}}}]] [[Plik:{{{nr następny}}} mini.png|link={{{następny}}}]]
[[Plik:{{{dex}}} mini.png|link=]] Arceus
Informacje ogólne
Nazwa jap. {{{jap}}}
Wymowa {{{wymowa}}}
Generacja {{{generacja}}}
Ewoluuje z {{{ewoluuje z}}}
Ewoluuje w {{{ewoluuje w}}}
Pokédex
Narodowy #{{{dex}}}
Johto {{{johtodex}}}
Hoenn {{{hoenndex}}}
Sinnoh {{{sinnohdex}}}
Unova {{{unovadex}}}
Kalos {{{kalosdex}}}
Informacje biologiczne
Klasyfikacja {{{gatunek}}}
Typ {{{typ}}}
Zdolność Multityp
Ukryta zdolność {{{ukryta zdolność}}}
Wzrost 3.2m
Waga 320.0kg
Grupa jaja {{{grupa}}}
Płeć {{{płeć}}}
Kolor {{{kolor}}}
Styl ciała [[Plik:Body{{{ciało}}}.png|link=]]
Odcisk łapy {{{łapa}}}
Ryk [[Media:{{{dex}}}.ogg|Odtwórz]]
Pozostałe informacje
Współczynnik złapania {{{złapanie}}}
Liczba kroków do wyklucia {{{kroki}}}
Szybkość podnoszenia poziomu {{{szybkość poziomu}}}
Bazowa wartość przyjaźni {{{przyjaźń}}}

Arceus (jap. アルセウス) jest legendarnym Pokémonem typu normalnego. Jednak ten typ może się zmienić jeśli będzie trzymał jedną z szesnastu tarcz i w rzeczywistości może być każdego typu.

Biologia

Fizjologia

Arceus jest podobny do Qilin czy centaura. Jego ciało ma kolor biały z szarym, pionowo-prążkowanym spodem, wzór, który ma podobny wygląd na spodzie grzywy, ogon i twarz, a cztery końce stóp Arceusa są pokryte złotymi podkowami. Jego grzywa jest dość długa, wystająca z dala od głowy Twarz jest szara z zielonymi oczami i czerwonymi źrenicami, a zielony i okrągły wzór jest poniżej jego oczu. Arceus ma też pasmo złotej koloracji na głowie. Jego szyja jest dość długa z dwiema parami wypustek na bokach i podobną do klapy cechę pod spodem szyi, która jest koloru białego tak samo jak ciało. Ma też krzyżo-podobne koło przyłączone do ciała do okrągłego brzucha, które zmiania kolor wraz z oczami i kopytami na podstawie obiecanego typu Arceusa. Koło ma też cztery klejnoty. Wzór prążkowaty na podbrzuszu Arceusa przedstawia jego talię. Ogon Arceusa jest dość podobny do grzywy w kształcie i koloracji.

Różnice płci

Arceus jest bezpłciowym Pokémonem.

Specjalne zdolności

Według legend, Arceus stworzył region Sinnoh i prawdopodobnie Świat Pokémon, strażników jezior: Uxie, Azelfa, Mesprita, i trio kreacji: Dialgę, Palkię i Giratinę. Z tego powodu Arceus jest uważany za jednego z najbardziej długowiecznych ze wszystkich gatunków Pokémonów. Ma moc, aby odtworzyć też trio kreacji, prawdopodobnie do strzeżenia wymiarów, kiedy trener złapie jednego z nich.

Arceus jest różnorodny; potrafi zmienić formę i typ przy użyciu specjalnych płyt.

Arceus jest jest jedynym Pokémonem, który może się nauczyć techniki zwanej Sprawiedliwość. Arceus może również używać wielu różnych ataków różnych typów, ale w mniejszym stopniu niż Smeargle czy Mew. Arceus jest też jedynym Pokémonem nie-smoczym innym niż Smeargle, który potrafi się nauczyć techniki Drako Meteori, chociaż musi się stać smoczym typem.

Według anime, jego moc może przywrócić rzeczy po zniszczeniu lub zrobić pewne rzeczy albo sprawić, że znikają jak kamfora. Arceus ma również zdolność do zatrzymania czasu.

Zachowanie

Chociaż jest zwykłym, bohaterskim i życzliwym Pokémonem, Arceus nie jest głupcem i będzie atakować brutalną siłą, jeśli zostanie zdradzony, czy też oszukany. Jeśli się rozgniewa, uraza może długo w nim pozostać.

Zamieszkanie

Arceus mieszka w szerokim wymiarze gwiazd i galaktyk.

Dieta

W Arceus i Klejnot Życia było powiedziane, że "żywi" się energią elementarnych płyt.

W anime

Najważniejsze występy

Arceus zadebiutował w filmie Arceus i Klejnot Życia. Był zły na ludzi z Michiny za nieświadomą zdradę Damosa w starożytnych czasach, więc próbował zniszczyć planetę. Kiedy Ash i jego przyjaciele zostali teleportowani przez Dialgę do starożytnych czasów, mieli bezpośredni wpływ na wydarzenia, zmieniając przyszłość na lepszą, tak aby Arceus zatrzymał swój szał niszczenia.

Drugoplanowe role

W Legenda - Ostateczna Rozgrywka! Arceus nie był widziany bądź też nazwany, ale mówiono że Czerwony Łańcuch zawiera moce "oryginalnego". Używając Czerwonego Łańcucha, Cyrus przejął kontrolę nad Dialgą i Palkią przez spowodowanie, że łańcuch zmienił się w czerwony pierścień podobny do tego otaczającego ciało Arceusa, otaczając Dialgę i Palkię.

Ewolucja

493

Galeria

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki