FANDOM

492MS Shaymin
Pokémon
Victini 494MS
#493
Generacja IV
Arceus
アルセウス Arceus
493MS
Arceus

Pokémon Alfa
Typy
Normal
Zdolności
Multitype
Grupa hodowli
Nieklasyfikowane
Statystyka płci

Żaden z nich nie posiada płci.

Waga Wzrost
320,0 kg 3,2 m
Statystyki
HP
120
Atak
120
Obrona
120
Sp. Atak
120
Sp. Obrona
120
Szybkość
120
Styl Ciała Odcisk łapy
Body08 Plik:F493.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Arceus
Arceus (jap. アルセウス Arceus) - Mityczny Pokémon typu Normal wprowadzony w generacji IV. Arceus jest jedynym Pokémonem zdolnym do opanowania posunięcia Judgment oraz jedynym Pokémonem ze zdolnością Multitype.

Biologia

Fizjologia

Arceus jest podobny do stworzenia Qilin czy Centaura. Jego kolor ciała jest biały z szarym, pionowo-prążkowanym spodem, wzór, który ma podobny wygląd na spodzie grzywy, ogona i twarzy Arceusa, a cztery końce stóp Arceusa są pokryte złotymi podkowami. Jego grzywa jest dość długa, wystająca z dala od jej głowy, a jego twarz jest szara, z zielonymi oczami i czerwonymi źrenicami,a zielony i okrągły wzór jest poniżej jego oczu. Arceus ma też pasmo złotej koloracji na głowie. Jego szyja jest dość długa, z dwoma parami wypustkami na bokach i podobną do klapy cechę pod spodem szyi, która jest koloru białego tak samo jak ciało. Ma też krzyżo-podobne koło przyłączone do jego ciała do okrągłego brzucha, które zmienia kolor wraz z oczami i kopytami na podstawie obecnego typu Arceusa. Koło ma też cztery klejnoty przyłączone do niego. Wzór prążkowany szary na podbrzuszu Arceusa wznawia przeszłość talii Arceusa, dolne części kończyn Arceusa również są koloru szarego, i z wypustkami na szczycie nóg. Ogon Arceusa jest dość podobny do grzywy w kształcie i koloracji.

Specjalne umiejętności

Arceus jest różnorodny; potrafi zmienić formę i typ przy użyciu specjalnych płyt oraz swojej zdolności Multitype.

Według legend, Arceus stworzył region Sinnoh i prawdopodobnie Świat Pokémon, strażników jezior: Uxie, Azelfa, Mesprita, oraz Trio Kreacji: Dialgę, Palkię, i Giratinę. Z tego powodu, Arceus jest uważany za jednego z najbardziej długowiecznych ze wszystkich gatunków Pokémonów. Ma moc, aby odtworzyć też trio kreacji, prawdopodobnie do strzeżenia wymiarów, kiedy Trener złapie jednego z nich.

Arceus jest jest jedynym Pokémonem, który może się nauczyć techniki Osądu. Arceus może również używać wiele różnych ataków różnych typów, ale w mniejszym stopniu niż Smeargle czy Mew. Arceus jest też jedynym Pokémonem nie posiadającym typu smoczego, który potrafi nauczyć się Meteoru Smoka, choć musi się stać smoczym typem (poprzez trzymanie Smoczej Płyty) w celu nauczenia się tego ruchu.

Według anime, jego moc może przywrócić rzeczy po zniszczeniu lub stworzyć pewne rzeczy albo sprawić, że znikają jak kamfora. Arceus potrafi również zatrzymywać czas.

Zachowanie

Chociaż jest zwykłym, bohaterskim i życzliwym Pokémonem, Arceus nie jest głupcem i będzie atakować brutalną siłą, jeśli zostanie zdradzony, czy też oszukany. Jeśli się rozgniewa, uraza może długo w nim pozostać.

Środowisko naturalne

Arceus mieszka w Komorze Pochodzenia, która może być dostępna jedynie przy użyciu Lazurowego Fletu w Filarze Włóczni. Jednakże w dwunastym filmie Pokémon, wydaje się żyć w szerokim wymiarze gwiazd i galaktyk.

Pokémony z możliwością zmiany form
Legendarne Pokémony