Fandom

Pokémon Wiki

Arbok

2979stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

023MS.png Ekans
Pokémon
Pikachu 025MS.png
#024
Generacja I
Arbok
アーボック Arbok
024MS.png
Arbok.png

Pokémon Wąż
Typy
Trujący
Zdolności
Zastraszenie Linienie

Załamanie
Ukryta Zdolność
Grupa hodowli
LądoweSmocze
Statystyka płci

Na jedną samice przypada jeden samiec.

Waga Wzrost
65,0 kg 3,5 m
Statystyki
HP
60
Atak
85
Obrona
69
Sp. Atak
65
Sp. Obrona
79
Szybkość
80
Styl Ciała Odcisk łapy
Body02.png F024.png
Linki zewnętrzne
Smogon: Arbok

Arbok (jap. アーボック) to Pokémon typu trującego. Ewoluuje z Ekansa.

Biologia

Fizjologia

Arbok to Pokémon kobra z głównie fioletowym kolorem na ciele. Stracił grzechotkę, którą miał na ogonie jako Ekans. Jako kobra, może rozłożyć swoje żebra w kapturze, choć zawsze wydaje się być w tej pozycji. Na "masce" ma konstrukcję wściekłej twarzy.

Różnice płci

Brak.

Specjalne umiejętności

Ma paskudny zgryz ze śmiercionośnym jadem. Na jego podniebieniu znajdują się wysuwane, bioluminescencyjne jadowite kły, którymi Arbok umie strzelac. Przerażająco silny, jest zdolny do zmiażdżenia przeciwników zwijając swoje ciało wokół nich i ograniczając wrogów. Jeśli napotka wroga, podnosi głowę, zastrasza przeciwnika przerażającym wzorem na ciele i tworzy niesamowity dźwięk przez wydalenie powietrza z ust. Jeśli jakakolwiek część ciała Arboka, prócz głowy, zostanie odcięta, odrasta w ciągu kilku tygodni. Ma też zdolność do wykrywania drgań. Arbok jest również w stanie spędzać długi czas pod wodą i przetrwać w środowisku wodnym.

Zachowanie

Arbok to terytorialne stworzenie. Rzuca się na intruzów z długimi kłami ze śmiertelną trucizną. Z mściwą naturą, wdaje się w pościg za swoją zdobyczą lub przeciwnikiem, nie ważne jak daleko.

Środowisko naturalne

Arboki żyją na trawiastych sawannach i równinach. Pochodzą z Kanto i Johto, ale napotkano je także Sinnoh.

Odżywianie

Tak jak każdy Pokémon, Arbok nie pogardzi karmą dla Pokémonów lub jagodami. Żywi się także mniejszymi Pokémonami.

Ciekawostki

Arbok pisany od tyłu brzmi kobra (rodzaj węża)

W anime

Ważniejsze występy

Arbok Jessie

Jessie miała Arboka, którego otrzymała w postaci Ekansa. Był niezwykle lojalny wobec niej. Ostatecznie został wypuszczony.

Inne

W odcinku Ostateczny egzamin, Ashowi został użyczony Arbok na egzaminie Ligi Pokémon.

Drugoplanowe role

Wiele Arboków pojawiło się również w filmie Uwierz w Swoją Siłę.

W odcinku Mistrz ringu, Arbok był jednym z Pokémonów stosowanych w Konferencji Sumo.

Arbok był używany przez jednego z uczniów Szkoły Pokémon w odcinku Kto rządzi w szkole! i przez koordynatora w odcinku Miłość ci wszystko wybaczy.

Arbok był używany przez jednego z uczniów Letniej Akademii Pokémon w pierwszym meczu w Triathlonie Pokémon w odcinku Triathlon - ostateczne starcie.

Arbok pojawił się w filmie Cel Deoxys.

Ewolucja

Ekans ewoluuje w Arboka na poziomie 22, Arbok jest ostateczną formą Ekansa.

023.png024.png

Rzuć okiem na inne wiki!

Wylosuj wiki